Wij gaan 2 september naar hotel tapsus en nu is mijn vraag wie kent het hotel en kan mij er wat van vertellen?
Hoe is het eten?
Hoe zijn de mensen?
Het zwembad en vooral hoe is het strand?
Kan je daar echt leuk paard/kameel rijden?
En hoe zijn de kamers ?
Het uitzicht van de kamer ?
In het forum “Op excursie met Ruud van der Pol” van Dayen wordt ook over Hotel Thapsus gesproken.
Kijk daar dus maar even als je wilt ! Hoe het eten is, daar kan ik je niets over vertellen ! Over hoe de mensen in Tunesie zijn, daar is in dit Tunesie/Djerba-forum al voldoende over geschreven. Dus loop de berichtjes maar eens door !
Hotel Thapsus ligt direct aan zee, maar vraag als je graag een kamer hebt met zeezicht dit bij het inchecken in je hotel, anders krijg je een kamer met uitzicht op land. Ik weet niet of je een kamer met zeezicht besproken hebt, maar vaak wordt er wel een toeslag voor gevraagd !
Mahdia heeft een prachtig breed zandstrand waar je kilometers lang langs kunt wandelen.
Hotel Thapsus heeft een heel groot buiten-zwembad en ook een binnenbad.
Kijk ook even op de site van het hotel: http://www.thapsus-hotel.com
Paardrijden kun je er volop langs het strand, maar informeer even bij de hostess waar je het beste een paard kunt huren. Ook kameelrijden wordt aangeboden, maar de één vind het leuk en de ander vindt dat de dieren afgebeuld en slecht worden verzorgd. Maar dit verschilt natuurlijk ter plaatse.
Ik wens je een heel fijne vakantie !
Mocht je verder nog vragen hebben, stuur me gerust een mailtje !
Hey cindy!! Wij hebben vorig jaar in het hotel gelogeerd. Echt geen klachten. De kamers zijn niet super groot, maar ook niet te klein. Het uitzicht hangt er een beetje vanaf waar je kamer zich bevindt. Dat van ons was niet zo fantastisch, wij zaten aan de zijkant en hadden zicht op het hotel ernaast. Het zwembad is een gewoon vierkant, en er is ook een klein kinderbadje. Er is ook een binnenzwembad, maar dat vond ik niet zo gezellig en dat was ook niet echt druk bezocht. Het strand is wel mooi en erg gezellig met rieten parasolletjes. WIj gingen 's morgens meestal wel een handdoek leggen want anders heb je grote kans dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn. Je kan er vanalles doen, parasailen, met de banaan,… die activiteiten worden uitgebaat door een team, onafhankelijk van het hotel. Het animatieteam van het hotel was ook best wel leuk, ze gaven onder andere aerobics in en naast het water. 's Avonds was er minidisco en dansen voor volwassenen. Best wel grappig. Er was wel heel weinig jeugd, vooral mensen met kleine kinderen en ouderen (wij zijn wel eind september gegaan). De discotheek aan het hotel was toen niet meer open. Het eten is in buffetvorm. Niets op aan te merken, maar nu ook weer niet “wow”. Als je van tennissen houdt, er zijn enkele velden, maar denk er wel aan dat je op tijd gaat, want er is geen verlichting. Vlakbij het hotel is er een supermarktje en enkele winkeltjes, maar niet echt de moeite. De supermarkt is wel handig voor als je enkele flessen water ofzo wil kopen, maar voor de rest ni echt. Je kan met een taxi naar Mahdia-dorp, dat kost echt geen geld. Je zegt op voorhand gewoon tegen de taxi-chauffeur welk bedrag je ervoor wilt betalen. Je kan altijd een beetje onderhandelen . Elke week is er markt in het dorp, maar k weet niet meer welke dag juist. Dat is wel eens een leuke belevenis, maar verwacht je wel aan blikken en opmerkingen van de mannen. Zo ik hoop dat je dit nog leest voor je vertrekt en dat je er iets aan hebt. En laat maar weten wat je ervan vond als je terugbent hé! Ik ben er zeker van dat je een leuke reis tegemoet gaat, geniet ervan!!