Op Exursie Met Ruud Van Der Pol?

Hallo allemaal,

Ik lees hier fantastische verhalen over Tunesie en dankzij jullie allemaal krijgen we er alleen maar meer zin in!!
Mijn vraag is wij zitten in hotel Tapsus in Mahdia, kent iemand het hotel is het een beetje goed en kan je ook met Ruud op exursie als je in Mahdia zit ik lees dat hij een beetje de massa toeristme vermijd en dit klinkt mij als muziek in de oren ik hou helemaal niet van toeristische landen en weet dat Tunesie toeristischer is dan Gambia vandaar mijn vraag.
En heeft iemand verder nog tips voor Mahdia?

alvast bedankt!
Dayen

Hallo Dayen,

Helaas zijn de excursies met Ruud van der Pol voorlopig nog even niet mogelijk. Dat was trouwens vanuit Mahdia ook niet mogelijk geweest, Ruud werkte op Djerba. Er staan op dit forum en het Djerba forum uitgebreide verhalen over hem en zijn gedwongen vertrek aldaar. Maar er zijn ongetwijfeld ook vanuit Mahdia leuke excursies te boeken. Als je niet zo van toeristische landen houdt had je beter voor Djerba kunnen kiezen. Het vaste land van Tunesie is altijd wat drukker dan het eiland Djerba.

Marianna

1 like

Hallo Dayen,

Hotel Thapsus is een 3* hotel dat in de zône Touristique van Mahdia ligt. Zône Touristique wil zeggen, het gebied waar alle hotels liggen.
Deze zône bevindt zich op loopafstand buiten Mahdia.

Mahdia is een leuk vissersplaatsje waar op vrijdagmorgen langs de haven markt is. Ook is er richting het oude Centrum een Bruidskledingmarkt, waar de vrouwen allerlei spulletjes voor hun bruiloft kunnen kopen. Leuk om even naartoe te gaan.
Verder is er in Mahdia zelf niet zo veel te beleven.

Wat wel leuk is om te doen, dat is een dag een auto huren en er zelf op uitgaan en kleine plaatsjes en lokale marktjes in de omgeving bezoeken. Je zult zien dat je dan in plaatsjes komt waar geen toerist te zien is. Tunesie is ongeveer 7 x groter dan Nederland en je zult zien dat er genoeg plaatsen zijn die echt niet toeristisch zijn. Bijvoorbeel Moknine, waar op woensdag een heel grote markt en ook een speciale goud- en zilvermarkt is.

Ook kun je met de auto richting Zuiden gaan, bv naar Sfax, 2e stad van Tunesie, een echte handelsstad. Je kan de Kerkennah-eilanden bezoeken, hier heb ik op dit forum al een berichtje over geschreven. Of verder door naar Gabès, waar de dadels vandaan komen.
Je kunt ook het Amphi-theater in El Djem bezoeken, maar dit is een echte toeristenplek.
Natuurlijk kun je ook een bezoekje brengen aan Monastir en Sousse, wat je goed per trein (metro) kunt bereiken.

Bij het Tunesisch Verkeersbureau in Amsterdam kun je brochures aanvragen. Ze hebben o.a. ook een Engelse brochure over Mahdia.
Het adres is: http://www.ontdektunesie.nl
Hotel Thapsus heeft ook een eigen website: http://www.thapsus-hotel.com
Verder kun je op Google ook nog de nodige informatie over het hotel vinden.
Ook op http://www.vakantiereiswijzer.nl vindt je nog een paar hotel-recensies.

Ik wens je in ieder geval een heel fijne vakantie !

Groetjes,
Pittie

Hoi Dayen, als je van historie/cultuur houdt kun je naar el Djem (is niet zo ver van Mahdia). En de stad die je echt moet zien is Kairouan. Verlaat daar vooral de toeristische souk en dwaal door de straatjes van de medina (binnen de stadmuren): prachtig! Verder de moeite waard is natuurlijk ook de woestijn en de oases: Tozeur, nefta medenine, matmatma, matlaoui, douz etc allemaal de moeite waard. En als je zin hebt echt een eindje te rijden… Tabarka en de noordkust. Enfin ik hoop voorlopig genoeg tips ennuh ik ben hartstikke jaloer want net teruggekomen en alweer zin om terug te gaan.
bibi

Wat is er aan de hand met Ruud?

In 2005 waren mijn man en ik op vakantie in Djerba. Prima hotel, heerlijk genoten. Maar het meest van alles genoten wij van Ruud van der Pol, onze waanzinnige reisleider! Geweldig. Met zijn droge, ironische humor en zijn onnavolgbare uitleg, maakte hij de saaiste rit nog tot een bijzondere ervaring. Voor een camelsafari door de Sahara zorgde hij voor roze hoofddoeken, hoe kan het ook anders?

Nu lees ik dat Ruud in 2009 of eerder gedwongen moest vertrekken van Djerba? Wat is er gebeurt? Is hij al weer terug? Hij was er zo gelukkig! Hij voelde zich geaccepteerd door de lokale bevolking! Ik hoop goed nieuws te horen!

Thea