Hallo allemaal,
Zoals beloofd hier mijn avonturen!
Het was geweldig echt een super vakantie!!
We kwamen dinsdag rond half negen aan op vliegbasis Monister en direct lekker zonnig weer heerlijk!
Even zoeken naar de bus en om 9 uur half 10 vertrokken we naar ons hotel in Mahdia het Thapsus hotel na ongeveer een klein uurtje te zijn aangekomen vielen onze monden al van verbazing open jemig wat groot en mooi!! Direct bij het inchecken werden we heel vriendelijk geholpen ze spraken er duits en engels dus we komen alle kanten op. Direct naar de kamer en daar direct door naar het balkon zal het een mooi uitzicht zijn???
Jaaaaaaaaaaaaaaa super we keken ze het terrein op en dan naar de zee heerlijk fantastische gewoon! na alles een beetje te hebben uitgepakt en onze korte broeken aan met bikini’s gelijk het hotel terrein op en verkennen een heel mooi hotel bleek al gauw en een nog mooier strand we komen heerlijk eten in het restaurant en overal drinken halen (al zaten hier wat haken en ogen aan!!) Wij zaten All-in en het blijkt dat je dan niet zo behandeld wordt dan de mensen die wel betalen voor hun drankje wij moesten zelf halen en bij de beachebar komen we zelfs geen biertje halen??
Na uitleg van een Animator(iemand die de gasten vermaakt) Anne uit belgie hoorden we dat ze in tunesie nog een beetje aan het uitvogelen zijn hoe ze dit all-in moeten benaderen.
We werden we overal goed geholpen dus dat was weer een plus!
Er werd hier in dit hotel van alles georganiseerd door het animatie team van Ramzi een tunesier van 36 wat je overigins niet zou zeggen echt een super team die ook nog eens heel gezellig bleek te zijn. Bibi, Kimo, Mimi, Lulu, Anne, Nimo, Rinaldo, Sabri en dj mido weten echt een feestje te bouwen we hebben dan ook genoten van hun shows en van de gezelligheid van hun.
Wij hebben ook veel gezien van Mahdia dankzij een plaatselijke gids die ons alles liet zien in mahdia en hij vertelde er ook heel veel over dit is dus een aanrader vraag naar taxi 16 freddy. Ook hebben we de 2 daagse trip naar Douz gedaan naar de woestijn!!!
Dit moet je echt doen het is zwaar maar echt een super mooie ervaring!! We hebben het amifietheater in el-djem bezocht heel indrukwekkend Ik kan zeggen ik heb kameel gereden in de woestijn bij zonsondergang echt heel mooi en de verhalen dat de kamelen mishandeld worden en onder de teken zitten oke dat is misschien zo maar je moet niet vergeten je zit in een ander land met andere waarden en normen deze mensen gaan gewoon op een andere manier om met dieren maar vergeet niet dat ze er op hun manier wel goed voor zijn want het is tenslotte we hun inkomen!!Wanneer je daar niet tegen kan dan moet je het gewoon niet doen maar je moet het anderen niet verbieden. En de teken ??? Ja die hebben ze allemaal en dat zijn woestijn teken die er heel veel zijn waar je niets tegen kan dien en die zich vanzelf weer loslaten wanneer ze verzadigd zijn net zoals de teken bij ONZE honden en katten alleen halen wij ze vaak weg.
Deze exursie was echt fantastische je ziet zoveel van het land we zijn met jeeps in het atlas gebergte dichtbij de algarijnse grens geweest en ik heb wat gedronken uit een beetje wat onstraat uit de bergen de zongenaamde oases die zijn echt heel mooi Ook zijn we over een zoutvlakte geweest heel groot en heel mooi daar hebben we zout mee genomen en hele mooie foto;s gemaakt ook hebben we een oasesbezocht en daar wat het ook super. Deze is dus echt een aanrader!! Ook kan je dit bij de hotels een quad huren dat moet je ook echt doen je maakt een tocht van 2 uur en dat is echt super langs een zoutvlakte en door de olijfbomen heel mooi. Het paardrijden langs het strand is ook een aanrader!! ook 2 uur en super mooi,
We hebben zo’n mooie leerzame fantaschtische vakantie gehad dat het zeker voor anderen een aanrader is en voor ons komt er een tweede bezoek.
met andere woorden het is er fantastische !! We hebben zoveel gezien en meegemaakt te veel om hier op te noemen.
Ik hoop dat ik anderen hiermee kan overhalen om vooral naar Mahdia te gaan inplaats van de toeristische monister en sousse.
groetjes Dayen