Hee,
Heeft iemand hier ook ervaring met het plaatsje Hammamet… in Tunesie.
En heel toevallig ook met het appartement/hotel la perla??
Als iemand er wat over kan vertellen graag ![]()
Alvast bedankt
Hee,
Heeft iemand hier ook ervaring met het plaatsje Hammamet… in Tunesie.
En heel toevallig ook met het appartement/hotel la perla??
Als iemand er wat over kan vertellen graag ![]()
Alvast bedankt
Hallo Muisjuh,
Ja, ik ben wel een beetje ervaren aan het worden in het plaatsje Hammamet! :rolleyes:
Wij hebben er zelf een appartement vlak bij het prachtige ruime rustige strand, je kunt een kijkje nemen op mijn site www.shoufshoufabidi.nl
Er zijn veel sites waar véél algemene informatie op staat, dus kijk maar lekker rond. Er wordt vast nog veel gereageerd op je vraag.
Alvast een prettige vakantie gewenst.
Groet,
Francis. ![]()
Heej,
Heel toevallig had ik je site al eens bekeken ![]()
Leuk huis
maar we weten nog niet met hoeveel mensen we gaan lekker onhandig maar goed…
Had nog een vraagje
Kun je daar ook leuk stappen of niet??
:huh:
Hallo Muisjuh,
Ik ken Hammamet vrij goed, maar in welke buurt moet hotel La Perla liggen of naast welk hotel? Als je hier een antwoord op hebt, dan ken ik het hotel waarschijnlijk wel.
Als wij vroeger in Hammamet gingen stappen B) , kon je in elk hotel waar een discotheek was terecht. Ook is er een nachtclub “Manhattan”. Maar hoe het er daar aan toe gaat weet ik alleen van horen zeggen. Ik heb er verschillende dingen van gehoord, maar ik denk dat je er dan eerst zelf moet zijn geweest om te oordelen.
Groetjes, Roma ![]()
Hee Roma,
Heb het eens even opgezocht dit werd er vermeld:
Het ligt heel centraal in het hart van Hammamet Yasmine met de jachthaven, vele winkeltjes, de nieuwe medina, de souks en gezellige restaurantjes. Ca. 500m van het strand.
En niet ver van Carthago-Land vandaan hmm… wat dat is weet ik ook niet!! Maar er is wel genoeg te doen daar?
Duiken
Uitgaan
En is het er veilig op straat want we gaan waarschijnlijk met 3 meiden en 5 jongens…
Alvast bedankt ![]()
Hmm…
Had nog een vraagje mag je als vrouw in Hammamet wel gewoon in een bikini lopen… en korte broek hempjes…
want op het reisburo werd vertelt dat dat niet kon daar… en dat het in de zomer daar veelste warm is dat je niet eens op het strand kan liggen :o
Hoor graag van jullie
Ja hoor je mag als vrouw gerust in bikini rondlopen op het strand of aan het zwembad, deden wij ook, zoals iedere vakantieganger daar. Op straat zou ik het toch houden op een short en t-shirt, je moet niet gaan provoceren ook hé. Wij gaan altijd in augustus naar Tunesië, normaal gezien de warmste maand van het jaar en het is inderdaad warm, maar een frisse duik in zee of het zwembad laat je lekker afkoelen. Ik zou zeggen ga en geniet, want Tunesië is een prachtland!
Hoi Muisjuh,
Hier even een reactie op jouw vraag.
Hotel La Perla ligt inderdaad (ja, even m’n geheugen opgefrist) in Hammamet-Sud, zoals wij dat noemen. Dit is de nieuwe hotelwijk, gelegen ten zuiden van het centrum van Hammamet. Hotel La Perla ligt in een rustige buurt. En of het er goed is weet ik niet, want ik heb er nog geen berichten over gehoord.
Voor als je in het hoogseizoen gaat: Ja, dan kun je er leuk gaan stappen, want dan is ook echt alles geopend.
Carthago-land is een soort nabootsing van het echte Carthago wat bij Tunis ligt (de overblijfselen van de Romeinen).
En voor als je in het hoogseizoen gaat: ik persoonlijk vind augustus echt om te smoren. Ik ga nooit meer in deze periode. Bij elke stap die je doet lopen de zweetdruppels vanaf je voorhoofd over je buik naar je tenen. Maar inderdaad zoals Imen schrijft, als je in een hotel aan zee logeert, dan heb je er veel minder last van. Er is dan altijd wel een briesje en de mogelijkheid voor een duik.
Verder kun je echt wel in je badkleding lopen, maar als je over straat loopt, dan is een short met hemdje o.i.d. wel gepaster. Je loopt hier ook niet in je bikini in de straten van Scheveningen (denk ik).
En voor het veilige is het natuurlijk altijd handig als je een paar jongen bij je hebt, want dan ben je in de ogen van de mannen daar al een stuk minder interessant. Maar de toerist wordt normaal gesproken goed behandeld, want dit is wel hun brood. De klant is koning, zeg maar.
Succes met je keuze.
Groetjes, Roma ![]()
Hee…
Heel erg bedankt voor jullie reacties vind het toch wel fijn om zo ook eens positieve dingen erover te horen ![]()
Was al bang dat we er echt niet heen konden.
Meer informatie is natuurlijk altijd welkom ![]()
Hoi ![]()
Had je negatieve reacties gehoord dan?
En op grond waarvan zijn die dan gebaseerd?
Het komt natuurlijk altijd voor dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden, maar ik vind dat je dit dan zelf moet ervaren, zodat je er dan pas over kunt oordelen. ![]()
Roma ![]()
Hee…
Op het reisburo vertelde ze ons dat het echt te warm was om het strand te gaan liggen en dat dat echt niet kon. En van een paar mensen hoorde ik dat ze vonden dat er alleen maar oude gebouwen museums en strand tegen kwamen en dat er heel weinig te doen was.
Maar ik weet niet in welke plaats deze mensen zijn geweest. :huh: Maar vond het wel jmmr dat het reisburo het ook zei.
Dus was echt bang… Maar als je er uit kan gaan… en kan duiken en ook een paar leuke excursies kan doen… lijkt het mij een mooi land ![]()
HaiHai!!
ook even een reactie van mij.
Ik ken het hotel persoonlijk niet, maar Hammamet wel.
Ik ga er nu voor de 5e keer heen.
Wij zitten in de hotelwijk Yasmine, er is inderdaad een heel mooie jachthaven met dure jachten erin. Verder zijn er daar ook een aantal restaurantjes, waar je ook savonds lekker kan zitten.
Verder is er in Yasmine ook de Medina, dit is een nagebootste Medina, met veel restaurants, en winkeltjes. Overdag is het er erg rustig, en zijn er toeristen te vinden, maar ik heb vooral gemerkt, dat er savonds heel veel Tunesiërs komen. Ik vind het er erg gezellig, vaak is er live muziek (arabisch dan) met buikdanseressen etc.
Verder is er in Noord Hammamet geloof ik meer aan uitgaansgelegenheden. Je moet ze vaak maar net weten te vinden, ik ben een paar keer meegeweest met personeel uit het hotel, en dan kom je wel op leuke plekken.
Zoals bvoorbeeld de Latino Bar. leuke muziek, je staat zo’n beetje in de open lucht, wel een dak, maar niet te warm dus .
een restaurant/bar Havana, met veel muziek en foto’s van Bob Marley en Che Guevara (hoe jet ook schrijft), ook erg gezellig.
Ik heb steeds erg leuke vakanties gehad.
Ik was er niet in Augustus…het is er dan wel inderdaad heel erg warm, maar aan het strand staat er bijna altijd een lekker briesje, vooral aan het einde van de middag, en je kan lekker afkoelen in zee.
Savonds alleen op straat lopen als vrouw is niet zo handig is mij verteld. ook beter niet svaonds het strand op gaan in je eentje.
Inderdaad met een man erbij is het een adner verhaal.
De mensen zijn er verder erg aardig.
Ik zou ook zeggen, ga en geniet!
Als je nog vragen hebt… kom maar op:P
Groetjes Froukje
Hoi ![]()
Ik vind het wel heel raar dat een reisburo-tante jouw gaat dit allemaal gaat vertellen. Is ze er zelf in deze periode geweest?
En dan lijkt het mij al helemaal vreemd dat ze zo negatief is, terwijl ze een reis kan verkopen.
Maar op het strand is het gewoon goed te doen, af en toe lekker even afkoelen en een zacht (soms wel erg zacht) briesje.
Voor vertier kun je natuurlijk ook naar het centrum van Hammamet gaan 's avonds of bezoek gewoon eens een andere hotelbuurt.
Ik ben benieuwd.
Groetjes, Roma ![]()
Zeker raar dat iemand van een reisbureau zegmaar voor jóu bepaalt dat het te warm is.
Dat is inderdaad ook een leuke tip, om bijvoorbeeld savonds eens in een ander hotel binnen te lopen.
Dit kan in de meeste hotels gewoon, en voor de zekerheid even aan de portier vragen ofzo. Soms kom je heel mooie hotels tegen. wie weet tips voor de volgende keer!! haha
Groetjes!!
Hoi Froukje,
Ik zit op m’n werk en ben het even zat, dus vandaar mijn speurtocht op het internet.
Ik vind hotel Lella Baya in Hammamet-Zuid zooooooo verschrikkelijk mooi… :o
Gewoon daar even wat drinken en rondkijken vind ik heerlijk.
Roma ![]()
Hai Roma
Ja das een mooi Hotel inderdaad ja, Lella Baya…die vloeren en kleuren, lijkt wel een paleis.
Het hotel waar ik nu voor de 4e keer heenga, ligt daar tegenover. dat geelgekleurde, Chich Khan.
Dus een leuk uitzicht vanuit de hotelkamer.
Ik persoonlijk vind ChichKhan dus ook heel erg gezellig, een beetje huiselijke sfeer daar. Leuke kleuren, heel rustig en rustgevend.
Er komt goed “volk” zegmaar, geen mensen die de beest uithangen.
Er word naast Lella Baya ook een nieuw hotel gebouwd, daar zijn ze al heel lang aan bezig. Ik heb gehoord dat dat ook een Iberostar hotel word. Ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien van binnen.
De buitenkant ziet er alweer heel groots en statisch uit. Zoals vele hotels in Yasmine.
Ik vind de boulevard ook erg mooi, zo clean…ja , ik ben er verliefd op haha. Leuke mensen ook. k heb er veel vrienden, dus leuk om terug te komen.
Groetjes Froukje
Hee,
Jullie weten vast ook wel wat de kosten zo’n beetje zijn in het land…Is het duurder of goedkoper als Nederland??
En biertje kost ong.
En zijn jullie daar ook wel eens uit geweest naar een discotheek ofzo… want vraag me af wat voor muziek en zo er dan is en dat soort dingetjes… Ja ik wil echt alles weten ![]()
Hoi Froukje,
Hotel Chick Khan ken ik inderdaad ook en vind het daar ook supermooi.
En inderdaad is Yasmine een hele mooie en best wel chique hotelwijk. En vooral ook niet al te druk (in het voor- en naseizoen eigenlijk zelfs wel een beetje uitgestorven). En ja, omdat het allemaal zo mooi nieuw en modern is ziet het er inderdaad super-clean uit. Ik vind van sommige hotels zelfs, dat je je in Monaco of zo waant, met van die grootse entree’s.
Heel mooi allemaal, maar ik heb er allemaal nog nooit gelogeerd.
Groetjes, Roma ![]()
Hallo Muisjuh :lol:
Zowel Froukje als ik hebben in eerdere berichtjes al aangegeven dat je goed kunt uitgaan in Hammamet, zeker in het hoogseizoen.
De muziek is gewoon net als hier, wat je in een discotheek kunt verwachten. Ook hoor je wel van die typische zomermuziek, die je nog nooit hebt gehoord en die je dan meteen als je terug in Nederland bent wilt gaan zoeken om dat vakantiegevoel terug te krijgen.
Tunesië is een stuk goedkoper dat Nederland, hoewel het toch ook al wel wat duurder gaat worden. Geïmporteerde spullen uit bijv. Europa zijn wèl erg duur.
En wat een biertje kost: tja, daar kan ik je geen zinnig antwoord op geven, want dat drink ik niet en ben ook niet op de hoogte van die prijzen.
Groetjes, Roma ![]()
Carthage-land is natuurlijk gebaseerd op het echt Carthago, maar het is een pretpark. Leuk om te bezoeken en als je van attracties houdt kun je je uitleven! :o
De nieuw gebouwde medina is heel mooi opgezet, maar als je echt souvenirs wilt kopen ben je daar wel een stuk duurder uit dan in de oude medina van Hammamet. Als je dan toch in Hamammet bent, is een bezoek aan de oude medina en een klim op de kasba zeker de moeite waard!!
Veel plezier in ieder geval.