Hammamet?!

[FONT=Arial]Hallo,
Het wordt waarschijnlijk de laatste vakantie met ons gezin, ouders met zoon van 20 en dochter van 17. En we willen in de zomer naar Tunesie. We zijn hier nog nooit geweest en weten dus ook niet wat we kunnen verwachten. We zoeken een plaats waar in de buurt dingen te zien zijn vooral voor de ouders (zoals historische attracties, markten, woestijn, etc), en uitgaansgelegendheden zoals discotheken voor de kinderen. Hammamet leek ons wel wat, maar kan iemand meer hierover vertellen ,en of dit de juiste keuze is. En wat de attracties en/ of excursies daar in de buurt zijn. We hadden hotel Nesrine op het oog, kan iemand hier ook nog meer over vertellen. Hoop dat ik snel iets terug krijg! Alvast bedankt! Groeten Femke

Hallo Femke,

Welke keus je maakt om een vakantie door te brengen is natuurlijk heel persoonlijk, maar met 2 kinderen van 17 en 20 jaar lijkt me Sousse een betere keuze dan Hammamet.

Zo wie zo zit je in Sousse veel centraler vanaf het vliegveld Monastir dan Hammamet wat altijd nog een transfer is van zo’n ongeveer anderhalf uur.

Ook voor het nemen van excursies zit je in Sousse erg centraal.
Je kunt natuurlijk een excursie naar het Zuiden maken, maar ik waarschuw je, hett is in de zomer niet echt een pretje om de Sahara in te gaan ! Een ideale tijd daarvoor is het voor- of najaar.

Hotel Nesrine ken ik niet persoonlijk, maar weet wel de ligging van het hotel.
Naar het strand is het best nog een aardig eindje lopen en als je naar Hammamet wilt zit je daar zo’n 6 tot 7 kilometer vandaan.
Je bent daar zeker 's avonds erg op het hotel aangewezen.

Voor wat betreft het uitgaansleven in Tunesie, dat kun je absoluut niet vergelijken met bv Spanje, waar je disco aan disco vindt en terrasje naast terrasje.
In Sousse heb je een aantal discotheken, bv. Marocana bij Hotel
Tej Marhaba, Club Samara King bij Hotel Samara, La Grotte bij Hotel Tour Khalef, Club 80 bij Hotel El Hana Beach en dan zijn er ook nog een paar bij de hotels in Port El Kantaoui.

Ik hoop dat ik je even voldoende informatie heb gegeven, maar mocht je verder nog vragen hebben, ook over hotels, stuur me gerust een berichtje.

Groetjes.
Pittie

Kijk ook voor hotelrecencies op:

http://www.vakantiereiswijzer.nl

of op de Duitse site

http://www.holidaycheck.de

hallo, femke

hammamet, is inderdaad wel een mooie stad om te bezoeken, maar wat de hotelkeuze betreft zou ik je toch ook eerder sousse aanraden.
in sousse heb je alles een beetje dichtbij, veel winkels, grote medina. het ligt ook niet zo ver van monastir, waar van alles te bezoeken valt, en voor een mooie avondwandeling en een rustig terrasje kan je zo even naar port el kantaoui.
ook de markt in sousse is zeker de moeite waard.
wat de disco’s in sousse betreft, je hebt er toch wel wat, de meeste gaan inderdaad samen met een hotel, maar daar kan je als toerist zo binnen. en ik zou jou dochter en zoon zeker eens aanraden om naar de openlucht disco bora bora te gaan tussen sousse en port el kantaoui.
zo ik hoop dat je hier wat aan hebt, en wat je keuze ook wordt ik wens je al vast een leuke vakantie toe in het mooie tunesie.

groetjes joke

Hoi allemaal. Ik weet niet hoelang het geleden is dat de beantwoorders van de vraag in Hammamet zijn geweest, maar inmiddels heeft Hammamet ookveel uitgaansgelegenheden. Er zijn daar toeristische gebieden met juist zeer veel disco’s restaurantjes en andere uitgaansgelegenheden En niet beperkt tot de hotels!. Dus wat dat betreft kun je ook naar Hammamet. Sousse is en blijft natuurlijk qua stad wel veel groter. Hammamet ligt wat mij betreft voor de culturele uitstapjes weer gunstiger dan Sousse. Tunis, Cartago, zaghouan, sidi bou said en omgeving etcetera binnen 1 uur rijden. De cap Bon wat betreft natuur ook mooi (en thermen en zo)