Omgeving Hammamet

[FONT=Arial][COLOR=blue]hallo ik heb voor begin mei een reis gepland nr Tunsie meer bepaald Hammamet is er iemand die mij aan info kan helpen over wat te bezichtingen wat te eten eventueel waar wat te kopen enz… dit is nl mijn eerste reis naar tunesie en wil er zo goed mogelijk op voorbereid zijn hartelijk dank voor jullie antwoorden op dit bericht :rolleyes:

hallo, rosaline

over hammamet zelf kan ik je niet veel vertellen.
wat het eten in tunesie betref, het is daar echt spotgoedkoop hoor om ergers iets te gaan eten, en het is vaak ook nog beter dan het eten in sommige hotels.
op je vraag waar wat te kopen, zou ik je aanraden eerst eens de prijzen in de staatswinkels te bekijken en daarna in de kleine winkeltjes te gaan kopen. sommige handelaars vragen enorm veel voor dingen die je in de staatwinkels aan een redelijke prijs kan kopen. dus door eerst daar eens een kijkje te nemen weet je hoeveel je ongeveer kan afbieden, want dat moet je zeker wel doen hoor.
ik wens je alvast een leuke reis toe

groetjes joke

Hallo Rosaline,

In en om Hammamet is niet zo heel erg veel te beleven.

Je kunt naar de Medina gaan van Hammamet, die is werkelijk prachtig en ligt pal aan zee.
Bovenop is er een restaurant en je hebt daar een prachtig uitzicht over de kustlijn van Hammamet.

Verder kun je naar Nabeul gaan, een plaatsje ongeveer 8 km ten noorden van Hammamet.
Hier vind je veel pottebakkerijen en je kunt er kruiken en potten in allerlei maten en modellen kopen.

Dan kun je naar Tunis, bv het beroemde Bardo museum bezoeken en de prachtige Medina of een kopje koffie drinken op de grote Avenue van Tunis.

Verder iets naar het noorden ligt Carthago, waar het presidentiele paleis van President Zenedine Ben Ali ligt.

Nog iets verder naar het noorden naar Sidi Bou Said, een plaatsje waar alle huizen wit met blauw zijn en waar je een hele grote verscheidenheid aan verschillende “voordeuren” aantreft. Leuk, maar wel heel erg toeristisch.

Ook een leuk uitstapje is om naar Korbous te gaan, daar tref je natuurlijke warmwaterbronnen aan en kun je naar een originele Hammam (badhuis) gaan.

Je kunt naar Mornag gaan, waar de bekende rode “Mornag” wijn vandaan komt en waar je kunt zien hoe de wijn wordt gemaakt.

Dan kun je natuurlijk ook in zuidelijke richting, naar Sousse, maar daar staat in dit forum al het een en ander over geschreven.

Hou er wel rekening mee bij het boeken van een hotel, dat je in Hammamet, 3 zones hebt met Hotels.

Zit je in Hammamet-Yasmine, dan zit je erg afgelegen en het is daar allemaal nog in aanbouw en nog niet veel te beleven.

Mocht je verder nog vragen hebben, stuur me gerust een berichtje.

Groetjes, Pittie