Hmm ik ben er zeker van ik wil naar TUNESIE ![]()
En ook ik drink geen bier… vink niet zo lekker maar vond het wel een handig vraagje voor de jongens onder ons ![]()
Oke leuk, ben benieuwd wanneer je gaat en hoe je het gaat vinden!
groetjes froukje
Hoi Muisjuh,
Ik vind het ook leuk dat onze reacties toch de doorslag hebben gegeven om naar Tunesië te gaan. Ook ik ben benieuwd hoe je dit gaat ervaren
.
Ik zou het leuk vinden, als je hier later nog op terug zou komen om je ervaringen aan ons mee te delen.
Oh ja, voor ABIDI over Carthage-land: ik ben hier afgelopen november geweest en vond het leuk.
Ik ben niet volledig in mijn informatie geweest naar Muisjuh toe -_- .
Nou Muisjuh, succes met de voorbereidingen e.d.
Groetjes, Roma ![]()
Maar euh whaha kom nog met een vraag:
Kun je je duikbrevet ook in Hammamet halen?? of had ik dat al gevraagd… hmm nou weet ut niet, maar als iemand dat weet ![]()
Uuuhhhh… :huh:
'k Weet het eigenlijk niet helemaal zeker in Hammamet, maar volgens mij wel in Monastir. Maar dat is een beetje uit de richting.
Misschien kan iemand anders hier een antwoord op geven. (Anders zal ik het wel eens aan mijn husband vragen, want dit heeft altijd in de watersport gewerkt in Tunesië.)
Groetjes, Roma ![]()
Heej,
Als je dat zou willen doen als er geen reactie verder komen dan ben ik helemaal blij ![]()
En kan hij ons anders niet aan een duikbrevet helpen
whaha
:lol: Hoi, daar ben ik weer.
Ik heb het nog even voor de zekerheid nagevraagd. Er schijnt in Hammamet-Noord bij hotel Omar Khayam een mogelijkheid te zijn om te leren duiken. En ook niet zo heel ver van hotel La Perla vandaan bij hotel Venus. Hotel Venus ligt net in de volgende aangrenzende hotelwijk. Maar ik moet je er wel bij zeggen, dat ik niet met zekerheid kan zeggen of :huh: het op dit moment nog wordt gegeven. De veranderingen gaan zo snel, dat ik ook niet meer helemaal up to date ben.
Ik hoor het wel weer.
Roma ![]()
Hee Roma
Ontzettend bedankt… want dat is natuurlijk weer een rede meer om er naar toe te gaan ![]()
Maar euh als je weet waar la perla ligt is het dan ver lopen naar de stad Hammamet zelf :huh:
Thnx voor alle vragen die je ondertussen al voor mij beantwoord samen met de anderen :lol:
Goeiemorgen Muisjuh,
Ik was even vergeten om om je vraag te beantwoorden.
Het is een bere-end, zoniet kilometers lopen naar Hammamet-centrum. Dus het beste kun je dan een (voordelige) taxi nemen.
En mocht je nog iets willen weten, dan hoor ik het wel van je.
Groetjes, Roma ![]()
Owkeej…
En zijn de taxi’s daar dan een btj voordelig?? En euh rijden ze ook wel sávonds laat :huh:
Muisjuh :lol:
Muisjuhhhhhhhhhhh,
Ja, de taxi’s zijn voordelig, maar let goed op dat je niet in de maling wordt genomen.
Ook rijden zij 's avonds laat.
Daag, tot de volgende x.
Roma ![]()
Je moet altijd opletten dat de meter wordt aangezet in de taxi.
Dan kun je niet in de maling genomen worden.
Met een prijs afsprken ben je altijd duurder uit.
"s Avonds na 21.00 kost het iets meer, ze schakelen dan over op een duurder tarief, maar nog steeds heel goedkoop, zeker als je de kosten deelt.
Groetjes,
Marianna
hoi,
ik wou even reageren op de negatieve reacties over tunesie.
Mijn vriend wilde al jaren naar Tunesie, en ik zag dat nooit zitten, vanwege die reacties.
Op een gegeven moment ging ik akkoord om toch mee te gaan, mannen moet je af en toe ook eens wat gunnen
,en we gingen boeken en zelfs het ene reisbureau vertelde negatieve dingen zoals vrouwen met blond haar,zoals ik, konden er moeilijk over straat en in Turkye was het minder erg, eigenlijk heel negatief voor een reisbureau.
Dus mijn vriend wilde gewoon naar een ander bureau, wat we deden en, daar was die vrouw wel heel positief, maar toch was mijn idee toch nog niet helemaal positief.
Totdat we er waren, tuurlijk zullen er wel mannen naar je kijken en je eerder aanspreken,maar dat doen ze bij iedere vrouw 20 of 60, ze zijn blijkbaar idolaat van vrouwen.
Maar ik heb ervaren dat ze niet vervelend zijn, persoonlijk vond ik Turkye dan nog erger.
We hebben ook besloten om ook dit jaar terug te gaan
gr. Agnes
Hallo Allemaal!
Even over de Tunesische mannen…
tuurlijk kijken ze je vaak na, meestal is dat al minder als je met een man bent.
Ik ben zelf 17 en ik had zon beetje het hele hotel achter me aan haha.
T is ook maar net hoe je ermee omgaat.
Het zijn vaak wel een beetje plakkerige mensen, als je savonds een ommetje loopt, heb je zo mannen achter je aan.
Ik ben samen met mijn moeder op vakantie geweest, en we hebben toch door die mannen,heel veel leuke vrienden gemaakt.
We zijn heel geinteresseerd in hun manier van leven, etc.
Je kan vaak leuk met ze praten.
Andere mensen kijken soms op van “zijn jullie gek…daar zo zitten praten met die verkopers”. maar ik vind het heel leuk.
Met sommigen heb ik nog contact door brieven schrijven, en het is heel leuk om terug te komen, en door zo ongeveer 30 man heel leuk begroet te worden.
Het is maar net hoe je het zelf vind en er mee omgaat.
Als je er niks van moet hebben, zullen ze het misschien een paar keer proberen en daarna toch wel ophouden.
Ik vind het wel raar dat reisbureau’s zo negatief doen.
Maarja, ieder voor zich.
Ik heb daar altijd een hele leuke tijd!!
Groetjes Froukje
:lol: Hallo allemaal,
Ook ik ben het met de vorige schrijfsters eens. Je kunt het laten gebeuren zoals jij het wilt.
En ik vind het toch een beetje vreemd van de reisburo’s. Ik vraag me af hoever zij hierin mogen gaan. Hun mening/idee hoeft niet per definitie de jouwe te zijn.
Misschien vind jij het wel lekker om in de bloedhitte op het strand te liggen, of voel je je gevleid als je aandacht van de vele Don Juan’s krijgt :wub:
Jij bent natuurlijk altijd nog wel degene die dit bepaalt, en dan is het alleen maar vervelend als dit als negatief door een reisburo wordt verkocht.
Maar belangrijk is, dat diegene die hier hebben geschreven, wel allemaal positief zijn ![]()
Groetjes, Roma ![]()
Ach ik heb een vriend en die gaat mee… dus ben niet zo bang heb net even 2 boekjes over Tunesie gekocht ![]()
Vinden jullie verder de stad ook mooi… of is het niet zoveel bijzonder…of juist echt wel…
Vraag aan iedereen:
Welke stad in Tunesie vinden jullie het mooist ![]()
Hoi Allemaal!
Ik ben niet echt lang in het centrum zelf geweest, maar ik vind het erg gezellig.
Verder ben ik naar Sidi Bou Said geweest, dat is een heel mooi plekje, maar toen ik er was was er niet zoveel te beleven. (was in de tijd van de Ramadan) weet niet of dat normaal ook zo is… maargoed. wel erg mooi.
Verder ben ik ook in Mahdia geweest, en op een heel mooi plekje op een terrasje gezeten.Dat is vlak bij de begraafplaats, en je kijkt uit over zee, ziet jongeren van de rotsen duiken, mooie arabische muziek op de achtergrond. was heel mooi. Ik ben op wat andere plekken geweest dan waar de meeste toeristen komen denk ik, omdat ik met een Tunesiër zelf op stap ben geweest.
We hadden ook nog naar El Jem willen gaan, maar het was eigenlijk te warm toen, dus niet gedaan. (daar is zon groot amfitheater).
Verder is Tunis ook een leuke stad.
Maarja, echt dicht bij hammamet ligt het allemaal niet.
Groetjes Froukje
Hej allemaal,
Leuk jullie reacties te lezen ![]()
Morgen gaan we boeken… dus nu gaat het echt gebeuren whaha
heb er wel zin aan.
Maar euh dan die dinars…ik snap dr maar weinig van…
Kun je daar wel gewoon pinnen… bij een bank??Of moet je gewoon een stapel geld meenemen en wisselen op het vliegveld daar?.. :huh:
En ik heb gelezen dat je ze niet in en uit mag voeren…dus dat weet ik dan alleen.
Kan iemand mij hierbij helpen… ik heb een snswereldpas… maakt dat nog uit? <_<
En euh hebben jullie je ook laten inenten of zo iets dergelijks?
Groetjes Muisjuh die er weinig van snapt :blink:
Geeft niet hoor Muisjuh we geven je wel antwoordt.
Het in en uitvoeren van Dinars is verboden en ook niet nodig.
Je kunt gewoon pinnen daar,maar wel moet het logo cirrus of maestro op je pas staan en die moeten dan ook op de pinautomaat staan. Maar aangezien jij een wereldpas hebt zal dat wel goed zitten. Dus een stapel geld meenemen is echt niet nodig.
Inenten is echt niet nodig, zeker niet als je in een hotla verblijft. behalve als je tot de risicogroep behoort, dus een bepaade ziekte hebt, dan gewoon even overleggen met je huisarts.
En nu maar gauw boeken.
Groetjes,
Marianna
Hee Marianna
Dank je wel ![]()
Maar een vriendin van mij heeft een europas… met een maestro logo, de bank die zei dat het wel kon, maar dat we het wel even moesten vragen aan de mensen waar we de reis hebben geboekt… en die zeiden ook dat dat kon… maar is toch wel een btje vreemd het is een europas… <_< maar wat denken jullie daarvan??
Groetjes Muisjuh