Ik wil graag binnenkort naar Kenia. Ik reis samen met mijn moeder en wij willen:
a. veel mooie natuur en wild zien
b. toch een beetje comfortabel reizen (en bij voorkeur geen groepsreis).
Kan iemand een goede reisorganisatie aanbevelen?
Heeft er iemand ervaringen met Pyasafari?
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.
Travel Trend! Kan via het reisburo maar ook rechtstreeks (www.nbbs.nl) We werken samen met een goede agent ter plaatse die prima prive-reizen aanbied. Ook op maat!!
Ik zou je Untamed wildlife safaris willen aanraden. Hebben hun hoofdbureau in NL, maar ook in België. We reisden er mee naar Malawi en Zambia = 5*. Gewoon af deze trip. Ze werken volledig op maat.
Misschien is een speciale reisorganisatie wel niet nodig. Als je bijvoorbeeld naar Nairobbi of Mombasa vliegt, kan je met lokale organisaties al meteen beginnen aan je safari. En als je dat vooraf regelt, kan je met z’n 2-en (is natuurlijk iets duurder) of max 6 personen in een busje zitten. Lekker flexibel.
Ik ben al 6x op safari geweest via een lokaal contactpersoon. Echt helemaal top. Je kan alles naar eigen wens indelen. Ik vind het lekker om eerst een paar dagen te relaxen aan het strand en dan te vertrekken. Je kan dan bv eerst in de buurt een park (Tsavo) bezoeken (bv 2 dagen) en dan doorrijden naar een park wat verderop (Amboseli) en dan afsluiten in de Masai Mara. Of je kan steeds teruggaan naar je hotel en dan vliegen naar de Masai Mara.
Net wat je wilt. De tijd tussendoor kan je dan opvullen met leuke dagtripjes. Bv naar Malindi (hele leuke stad met bv een Falconery, Gedi ruins, Butterfly Garden en het huis van Vasco da Gama). Of misschien een dag lekker over het water varen met een orginele dhow?
Ik vond een lange safari best zwaar en om dan steeds even lekker in een luxe hotel te zitten en te relaxen, was erg aangenaam.
Mijn contact persoon is Alex Mbui, werkt voor een lokaal bedrijf en heeft al mijn safaris perfect gemaakt. Die jongen ziet leeuwen wanneer ik denk dat het alleen rotsen in de verte zijn. Echt top. [EMAIL=“alexmmbui@yahoo.com”]alexmmbui@yahoo.com of kijk eens op mmsafari.come2me.nl
Je kan altijd contact opnemen voor meer info.
(ps mijn moeder is al 3x mee geweest en vindt het net zo gaaf).
PriveSafari! Hebben hun kantoor in Nederland, maar zijn ook gedeeltelijk eigenaar van de operator in Tanzania. Voeren ook safari’s uit in Kenia voor Great Migration trek in de Mara en Serengeti.
Hallo Patries en moeders!
Graag wil ik je ook iemand aanbevelen om in contact te komen.
Ik zelf ben net via Shoestring 4weken naar Kenia en Tanzania geweest.
Deze organisatie had een begeleider geregeld die zelf ook een site heeft.
Hij organiseert reizen voor kleine gezelschappen en alles is mogelijk.
Wil je op een camping of juist in logdes hij kan het voor je regelen.
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer en dan misschien via hem.
De site van hem is d2dsafaris.com.
Staat verder wel informatie over hem.
Zeer geschikte en serieuze jongen die goed op de hoogte is van de landen.
Succes en laat het horen als je iets hebt gevonden!
Groeten Margriet
Hi Patries,
Geweldige bestemming Kenia! Ik ben vaak in Kenia ivm vrijwilligerswerk en ik organiseer privé safaris op kleine schaal. Heb contacten met een aantal lokale bedrijfjes die uitstekende service bieden voor een redelijke prijs. In januari en april verwacht ik bezoek van een aantal reisagenten uit Kenia en worden er informatie dagen georganiseerd. Als je interesse hebt voor een bijeenkomst laat het even weten. Groetjes, Marijke
Wij zijn met onze 4 kinderen een maand naar Kenia geweest en hebben onze onvergetelijke reis bij AV-Tours geboekt. Helemaal op maat aangeboden. Wij zijn 3 weken op safari geweest, in kleine tentjes met een gids en een kok. En 1 week naar Mailindi lekker relativeren, want dat is wel nodig na zoveel indrukken. Een aanrader!!