Hallo B,
Je hebt je belofte gehouden; je bent terug gekomen met meerdere vragen 
vraag 1, Cu Chi en stas Saigon.
Even een gekke vraag, mijn kinderen zijn niet meer zo piep?
Ik hoop dat ze niets mankeren en wel wat over conditie beschikken?
Maar even alle gekheid op een stikje.
Lijkt heel wat, de city tour, maar valt reuze mee. Alle, door jouw genoemde lokaties, liggen vlakbij elkaar.
De kerk en het postkantoor liggen bij elkaar en dit duurt hooguit een half uur ( is al heel lang ).
Amper 5 minuten fietsen vind je het palace; reken op 1 a 2 uur voor de bezichtiging ( kelder vind ik het interessantste ). Weer een minuut of 10/15 fietsen vind je het museum; reken op 1 uur max. Dus kan makkelijk en is normaal.
vraag 2 Hue oud en nieuw
Ik ben er niet geweest met oud en nieuw, maar vind dat Hue een goed uitgaans stadje is.
Er zijn echt vele bars te vinden en je daar ook alle nationaliteiten.
Je dochter zal je echt niet vervelen, wel moet ze misschien een vest ( is waarschijnlijk wat ouderwets ) o.id. aantrekken.
Ook organiseren veel ( denk alle ) hotels wel iets, maar denk dat voor deze leeftijd dit niet echt aansprekend is?
vraag 3 Hue e.o.
Kan je bijna allemaal combineren.
Normaal reken ze voor de citadel 3.5 a 4 uur ( voor een groep ).
Prive duurt het ( in ons geval ) 2.5 uur.
Wij deden de volgende route
Werden opgepikt in ons hotel( aan de rivier ) met de boot naar de Thien Mu pagode.
Vandaar met de auto naar de citadel, lunch en dan naar het mausoleum met de auto.
Waren rond 15:00 uur weer terug bij het hotel.
vraag 4 eten
Wanneer je niet a la carte kan eten en de reisorganisatie heeft een diner/lunch gereserveerd staan er schalen met vlees en vis; dus gescheiden van elkaar. geld ook voor de groentes enz.
Dus geen probleem.
vraag 5
hier moet ik passen; heb ik niet gedaan
vraag 6 Hanoi
Eigenlijk hetzelfde als voor Saigon.
Ligt allemaal redelijk bij elkaar, en t/m de lunch is het eigenlijk vrij relaxt.
Is natuurlijk een beetje afhankelijk van je belangstelling ( lees tempo ).
Het kunstmuseum is echt voor liefhebbers van kunst en vooral abstracte kunst; kan je schrappen wanneer je dat niet echt boeit.
Over de fietstocht zit ik te dubben.
Je kan eigenlijk prima zelf zelf doen na de lunch ( laat je daar dan afzetten door het reisbureau ).
Dit natuurlijk wanneer je het kunstmuseum schrapt, anders dus lunch en museum en dan zelf de oude wijk.
Aan de andere kant heb je zo wel snel een idee en kan je misschien wat later het op eigen gelegenheid bekijken en weet je enigszins de weg.
Ga, wanneer je op een terras gaat zitten, geen "Bia Hoi " bestellen, is niet echt hygiënisch bereid ( = een eufemisme ).
Ze zullen ook misschien wel gevraagd hebben of je naar de “water puppets” wil gaan.
Zelf vond ik het maar 10 minuten leuk en ben toen gegaan, maar smaken verschillen.
Zou even kijken op You tube, zo heb je een idee of je daar 1 uur of langer wil naar kijken.
Ik hoop dat je vragen wat beantwoord zijn?
gr.
Ton.