Hallo lisanne,
Zal eerst even over je schema beginnen t/m Hoi An.
Neem aan dat je niet Ninh Binh stad bedoeld, maar de provincie.
Stadje is niet zo bezienswaardig, maar de omgeving wel.
Denk aan Hoa Lu , Tam Coc, Trang An, Bai Dinh pagoda, enz.
Regenseizoen
Dat is een moeilijke vraag.
Het feit is dat je daar midden in zit, maar is per lokatie anders en ook per jaar.
Er zijn natuurlijk ook dagen zonder regen en je dan geluk kunnen hebben wanneer je dan net die dagen op een eiland zit.
Ik heb eens pech gehad buiten het regenseizoen in de normaal de droogste maand in het jaar.
Heb toen ( 4 of 5 jaar geleden in Mui Nee ) 3 dagen alleen maar regen gehad zonder een enkele droge periode.
Het strand was totaal weg geregend ( gespoeld ) en zijn toen , hadden nog nachten staan, “gevlucht” naar Saigon.
Maar wil je op lokatie met de minste kans op regen dan is Hoi An wel de aangewezen plek, zoals Duke schreef.
Maar daar zit je al enkele dagen en daar nog de dagen van PQ erbij te nemen wordt het wel wat lang om daar te verblijven alleen voor strand. Neem aan dat je wat meer wilt zien van het land?
Ik weet niet waarom je Viet Nam wilt afsluiten met een strand op een eiland, of is het ook mogelijk om dit te schrappen, dus dan van Mekong Delta naar Cambodja?
Dan zou ik naar Mai Chau gaan icm met Ninh Binh.
Waarom Mai Chau
Je kan dan flexibeler reizen omdat je geen trein hoeft te boeken, dus je vertrek ook vaststaat, als het weert tegen zit.
Voor enkele dollars kan je naar elke plek in de regio waar je naar toe wilt.
Dit is ook meteen het voordeel van PQ.
Je kan wat makkelijker je verblijf daar afbreken wanneer het eventueel te lang blijft regenen naar je zin of je hebt het wel gezien.
Je gaat met de ferry naar Rach Gia en vandaar naar Chau Doc, overnachten daar, en dan een boot regelen naar PP.
Dus zo bekeken is PQ nog niet eens zo’n onverstandige keuze; je kan alle kanten op.
Er is nog wel een ander eiland dat mooi en bijna geen touristen heeft.
Nadeel dat dit eiland net in jullie periode normaal de meeste regen valt.
Ben er eenmaal geweest en niet in juli, maar in januari 2011, dus gebruik even de statistieken.
Een ander nadeel is dat je niet flexibel bent en dus je afhankelijk bent van je boeking vooraf, je er naar toe vliegen en terug.
Maar een heel mooi eiland, bijna geen touristen, geschiedenis met de gevangenissen, mooie nationale natuurparken, duiken, vissen, misschien schilpadden enz.
Denk dat het je dan het schema moet veranderen en je budget moet aanpassen?
Voor het schema zou ik dan op 14-7 vliegen vanaf Can Tho naar Con Dao en dan op 17-7 naar Saigon ( overnachten ) en dan de bus of meteen door vliegen naar PP.
Ik weet niet of je dit wilt, maar is een idee.
Nu even over de Mui Nee / Phan Thiet opmerking van Duke.
Hij heeft helemaal gelijk dat de russische touristen oververtegenwoordigd zijn, reken op 95% minimaal.
Maar dat heb je ook in alle populaire badplaatsen in Viet Nam, niet altijd in deze percentages.
Maar Nha Trang en Danang gaan wel in deze richting; PQ ook bijna.
Maar de russen die Viet Nam bezoeken zijn toch wat anders dan de russen die naar Turkije gaan naar de "all inclusive ".
Dit bestaat , nog, niet in Viet Nam.
Maar wat ik wel jammer vind van Duke is dat hij schrijft dat er , buiten het strand, niet veel te beleven is in Mui Nee.
Ik kan het wel begrijpen omdat het niet allemaal spectaculair is, maar je kan echt wel een dag vermaken.
Maar bijv. van de rode duinen hoef je niet afv te glijden , maar je kan er wel mooie foto’s maken, je kan naar de school waar HCM les heeft gegeven, Cham towers,Fairy stream, witte duinen, Panh Thiet markt, Phan Thiet haven en daar verse vis eten voor weinig.
Laat het hier even bij.
gr.
Ton.