Hallo allemaal!
Wij vertrekken op 6 augustus naar Kenia, onze eerste keer!!! We hebben alleen vliegtickets en we vliegen op Mombasa. We gaan eerst enkele dagen naar de noordkust. We zijn nu op zoek naar een betaalbaar hotel of B&B via internet maar er blijken alleen maar dure resorts te bestaan. Het enige dat ik vind is het Kahama hotel.
Dan zouden we graag een safari maken. Ook hiervoor zocht ik op het internet en zijn we op MMsafarigekomen van Alex M Mbui.
Heeft iemand hier ervaring meer of nog andere idees ivm overnachting ofzo laat maar weten!
Obelix
Hoi,
Wij gaan 29 juli naar Mombasa met het vliegtuig en dan door naar diani beach. Daar hebben we een prachtig huisje gehuurd, misschien dat er nog iets voor jullie vrij is.
Je kunt het vinden op: www.villa-kenya.com
Succes!!!
Ik heb een paar dagen het ReefHotel in Mombasa geboekt, bij Arke, 45 euro hp voor 3 personen per nacht. Vind ik niet duur…
Heb gekeken op Arke. Maar je kan dit alleen maar boeken met vliegticket. Een tijdje terug kon je daar alleen hotel boeken voor Kenia, maar nu lukt het blijkbaar niet meer, wel andere landen.
Hi Astrix,
Reef heeft hele scherpe aanbiedingen momenteel en is wat betreft lokatie, klanditie en klasse net iets beter als Kahama.
Kahama krijgt een steeds slechtere reputatie door dames/heren van lichte zeden en oudere blanke dames/heren die hier gretig (mis)bruik van komen maken helaas.
Je kan bij een reisburo ook om hotel alleen vragen, zonder vlucht als dat voordeliger is.
Een mooie cottage of vakantiehuisje met kok is een heel mooi alternatief.
Mmsafari heb ik nog nooit van gehoord, behalve dat er nog een website en een wel hele kleine organisatie van 2 mensen, waarvan 1 Keniaanse gids en 1 Nederlandse dame:
http://mmsafari.com/index-7.html
Voor safari zou ik bij Magical safari’s kijken…
Astrix ik heb niet online geboekt, maar ben naar een kantoor van Arke gegaan. Daar kunnen ze wél alleen een hotel voor je boeken. Ik vond ze veel voordeliger dan veel online aanbiedingen.
Ah ja die eerste keer, het was november 1995, een hele tijd geleden dus alweer.:wereld:
Ik heb toen een virus opgedaan dat me nog steeds achtervolgt:cheer:
Sindsdien heb ik gereisd in heel Oost, Centraal en Zuidelijk Afrika, ik ben namelijk gebeten door het Afrika virus!!>>>>>>
En jawel in binnen twee maand is het weer zover, we trekken naar Selous, Mahale mountains, Ruaha etc (Tanzania). :zon02: Can’t wait.
Kenia vijftien jaar geleden, het heeft indruk gemaakt alsof het gisteren was.
Hoi, Ga naar www.vakantievillakenia.nl
gr. helen
Mijn eerste keer was in 2001 met Djoser. In 3 weken het hele land doorgecrosst…Samburu, Nakuru, Turkana, Baringo, Masai Mara en met de trein naar Tiwi Beach. Na 2 dagen wist ik dat ik mijn hart had verloren aan dit prachtige land. In 2005 hebben we met Summum de Tanzaniareis gedaan en in 2007 vonden we het tijd om zelf op pad te gaan. Mijn man en ik hebben 2 maanden gereisd in Kenia en Tanzania. Fantastische mensen ontmoet en onvergetelijke ervaringen opgedaan, zoals kikkers en vissen vangen in Rukinga en het 2 weken overnachten bij Mama Mercy. Afgelopen december ben ik in mijn uppie terug gegaan en heb een maand bij Mama Mercy in Maungu gelogeerd en ben naar Tanzania gereisd. Weer een onvergetelijke ervaring rijker, vooral het reizen alleen. En over 2 jaar natuurlijk weer terug !
www.bao-safari.nl