Hoi allemaal!
Ik ga samen met mijn vriend van half juni t/m half juli naar Thailand, mét backpack! Een hele onderneming, omdat we altijd op ons strandbedje liggen in Griekenland bijvoorbeeld, mét Samsonite-koffer van 20 kg…we hebben er heel veel zin in en zijn al druk bezig met de voorbereidingen. Het punt is alleen: waar moeten we beginnen??? Er is zo veel te zien dat we graag raad willen van andere (ervaren) reizigers!
We hebben 27 dagen de tijd en willen graag ook nog een oversteek naar Cambodja maken (naar Ankhor Wat). Wie kan ons een logische, haalbare route ‘aanbieden’ met de hoogtepunten die je gezien moet hebben?!
Ik hoop op een paar reacties, zodat we goed voorbereid op pad kunnen gaan!
Groetjes, Joyce
bkk 2 dagen
kanchanaburi 3 dagen
ayuthaya 2 dagen
sukothai 3 dagen
mae hong son 2 dagen
chiang mai 3 dagen
bangkok 1 dag
siem reap 4 dagen
als je nog wat strand wilt : koh chang 5 dagen
dan heb je nog 2 dagen aan het eind voor bangkok
maar er zijn nog zoveel meer mogelijkheden, en het hangt er vanaf wat jullie willen zien/ doen.
Bedankt voor je reactie! De route die jij aangeeft is idd zoiets als wij in gedachten hebben…
Weet jij ook hoe je makkelijk (en goedkoop) naar Cambodja kan reizen? En dan natuurlijk daarna door naar Koh Chang en daarna terug naar Bangkok om terug te reizen naar Nederland?
Is het nodig om van te voren bijvoorbeeld in Ayuthaya te boeken? Of ga je naar die ‘sight’ en loop je daar met de backpack rond om een hotel te zoeken?
Hoor graag weer van je! Ben jij vaker in Thailand geweest?
ja ik ben 1 keer 6 weken in thailand geweest dt was in 2006. en in nov 2007 zijn we naar thailand,cambodja,vietnam en laos geweest. toen zijn we ongeveer 3 maanden in thailand geweest.
nee hoor je hoeft niet van te voor te boeken, je kunt van bkk of kanchanaburi met de bus naar ayuthaya of als je vanuit bkk komt met de trein. dan ga je eerst een gh zoeken ( er zijn er genoeg wees niet bang, je loopt maar even rond) en laat je je spullen daar en dan kun je een fiets of boot huren en rondkijken. (in ayuthaya ligt alles wat verder uit elkaar dus lopen is wat ver)
je kunt in bkk trips boeken naar siem reap, is wel goedkoop maar je komt in cambodja aan een duur visum. en je word in cambodja in een busje gepropt. wij zijn zelf gegaan met de bus of trein naar aranyaprathet en dan zelf de grens over lopen (niet in de touts trappen, dan heb je weer een duur visum, dit kun je gewoon zelf regelen.)
en dan als je over de grens bent met bus of taxi naar siem reap.
terug naar arranyaprathet en dan de bus naar trat (ranong of chantaburi kan ook en dan overstappen op de bus naar trat of nog beter naar laem ngop. daar de boot nemen naar ko chang.
vanaf de boot kun je direct een bus boeken naar bkk.