24 dagen Thailand - Reisroute voorstel

Dag allemaal,

Van 28 juni tot 22 juli vertrekken we (2 personen) naar Thailand voor een rondreis. We hebben al zitten opzoeken en hebben een idee van hoe de reis er ongeveer moet uitzien. Aangezien het onze eerste ervaring is in Thailand willen we graag eens luisteren wat jullie van onze route vinden (en waar mogelijk kunnen bijsturen). Vervoer is meestal in de voormiddag of snachts.

29/6 - 30/6 (2d) : Bangkok (Royal palace)

1/7 - 2/7 (2d) : Kanchanaburi (Bridge river Kwai, Erawan national park)

3/7 - 4/7 (2d) : Ayutthaya

5/7 - 6/7 (2d) : Sukhotai

7/7 (1d) : Phitsanuloko

8/7 - 12/7 (5d) : Chiang Mai (3d trektocht, Doi Suthep, …)

13/7 - 15/7: Chiang Rai (gouden driehoek, Witte tempel, …)

16/7 - 20/7: Ko Chang

22/7: Bangkok + savonds terugvliegen

Er zijn al een aantal bezienswaardigheden ingevuld. Als jullie nog verdere aanwijzingen hebben zijn deze meer dan welkom! Vanuit Chiang Mai en Chiang Rai zouden we plaatselijk een aantal ‘excursies’ doen.

Aan je naam te zien (Ik89) ben je ongeveer 24 jaar. Jong ben je in ieder geval , dat is OK. Het is te hopen dat je ook over een berenconditie beschikt, want er staan je zware tijden te wachten.

Wat ik al aanstipte in het vorige bericht in het Reiscafe, is dat je de afstanden wellicht wat onderschat.
BKK-K’buri is 2-3 uur. K’buri-Ayutthaya iets langer Ik ga hierbij uit van een snelle minibus. Ik schat Ayutthaya-Sukhothai toch al snel op 7-8 uur (Trein en bus) . Sukhothai-Phitsanulok valt weer mee, 1 uur of zo, Phitsanulok-Chiang Mai 6 uur, Chiang Mai-Chiang Rai 4-5 uur. Chiang Rai-Ko Chang (vliegen naar BKK + minibus op het vliegveld) 7 uur.
Let er dus op dat sommige trips grote delen van een dag in gaan nemen.

Ik ben een oude man, heb er geen kracht meer voor… Maar als ik jou was, zou ik er ook wel wat uithalen…

Hans.

Leuke route alleen zou ik Phitsanulok en of Sukhotai schrappen. En een rustdag inplannen. Bangkok is alleen al is heel overweldigend en niet te onderschatten qua vermoeidheid.
Jullie zijn nog jong natuurljik maar toch is het relaxer als je een dagje rust inbouwt.
Veel plezier!

1 dag Ayutthaya is voldoende hoor OF je kan kiezen: Ayutthaya OF Sukhotai. En Kanchanaburi is heel fijn maar is idd wel een afstand, mss daar 3 nachten nemen? Dan heb je toch ergens ook weer een rustpauze? Je kan naar de Erawan, naar de river kwai-brug, en naar Hellfire Pass museum.

Hoi IK89 - wil je veel zien en veel meemaken dan is het onderstaande een serieuze optie voor jullie.

29/6 - 01/7 (2n) : Bangkok (Royal palace) + FIETSEN

1/7 - 3/7 (2N) : 3-daagse Kanchanaburi (Bridge river Kwai, Erawan national park)

03/6 - 04/7 (2n) : Bangkok

4/7 : Ayutthaya boot & FIETS SAFARI en vanaf Ayutthaya door met de slaaptrein naar Chiang Mai

5/7 - 07/7 (2n) : Chiang Mai (Doi Suthep, …) >>>> vergeet de DOI INTHANON niet !!!

07 - 09/07 (2n) 3-daagse jungletrektocht,

09/7 - 10/7 (1n) : Chiang Mai

10/7 - 12/7: (2n) 3-daagse Chiang Rai (gouden driehoek, Witte tempel, …)

13/7 - 14/7 (1n) : Chiang Mai

14/07 Publieke bus Chiang Mai - Sukhothai

14-16/07 Sukhothai (+1 volle dag FIETSEN - super!)

16/07 Vlucht Sukhothai - Bangkok (Suvarnabhumi airport)

16/07 Transfer naar Koh Chang

16/7 - 22/7: (6n) Ko Chang

22/07 Transfer Koh Chang naar Bangkok Suvarnabhumi airport

22/7: Bangkok + savonds terugvliegen

Groeten uit Bangkok