Dag iedereen,
Mijn vriendin en ik plannen in juli een reis van 2,5 weken naar Thailand. We landen op de eerste dag 's avonds om 20u in BKK. Graag zouden wij hierna de loop Bangkok - Kanchanburi - Ayutthaya - Khao Yai - Bangkok maken, om daarna naar het zuiden (Kho Phangan) te gaan met de nachttrein via Sura Thani. Nu, aangezien dde loop nogal wat verplaatsingen met zich meebrengt en onze reis helaas niet zo lang is, wou ik eens beroep doen op jullie ervaringen.
Onze interesse:
- In Bangkok hebben we reeds de meeste bezienswaardigheden bezocht, dus deze keer hoeven we er niet lang te blijven. Bovendien plannen we op het einde van de reis nog 2 dagen Bangkok.
- Bij Kanchanburi willen we sowieso ook de Erawan watervallen bezoeken (liever dan eigenlijk Kanchanburi zelf, denken we).
- Ayutthaya spreekt ons aan voor de oude tempels.
- Kao Yai doen we dan weer voor de natuur en wildlife (1,5 dagtour van bv. Wildlife Safari?).
Is het haalbaar om in elke plaats 1 nacht te voorzien? Hoe plannen we dan best het vervoer? Of is het dan handiger om dagexcursies te maken vanuit Bangkok?
Heel erg bedankt voor jullie ervaringen en tips!
Groetjes!