Beste vrienden,de kans zit er in dat ik Indonesie een bezoekje ga brengen eind van het jaar(trouwen)Ikzelf ben nog “nooit” in dit prachtig land geweest,dus ik ben een leek*Mijn vraag aan jullie wat is er allemaal tezien in dit prachtig land?vb:landschap,eten,verplaatsingen,accomodaties!Wat moet ik zoal opletten ,tijdens mijn verblijf aldaar?graag jullie reacties en bedankt bij voorbaat! gegroet:georgessiam.:chin:
Hallo zo op huwelijksreis naar het mooie indonesie.
Tips vind ik Bali met name jimbaran prachtige hotels en vis eten op het strand.
Sanur vind ik heerlijk relaxed mooie hotels daar zijn voor mij parigata villas
en tjandung sari. Eten vind ik bij de markt het allerbeste niet romantisch maar wel heerlijk en vers.
Dan hebben we al diverse mooie dingen gedaan tanah lot tempel in de zee.
West bali vind ik mooi en ongerept. Vooral de omgeving van pemuteran in de oerwouden rond lopen.
Ook vinden wij lombok heel mooi nog niet zo toeristisch als bali maar wel super.
Senigig in lombok hotel puri saron en in kuta coralia novotel. Ook de gili eilanden zijn een aanrader. Je kunt gemakkelijk met de boot van Padang bay naar lombok.
Voor vragen kun je me altijd mailen wij gaan in aug weer.
gr cilleke:dag:
Bedankt voor je reactie Cilleke!Heb al nuttige info gevonden in je berichtje!Hoe is het openbaar vervoer in Indonesie,goedkoop?en hoe zijn de wegen aldaar,goed bereidbaar?(auto)gegroet:georgessiam.:chin:
Openbaar vervoer zijn bemos kosten bijna niks brengen je overal naar toe maar wel primitief voor een lange tocht.
Daar kun je het beste een auto met chauffeur pakken kosten ongeveer 25 a 30 euro per dag.
Een hele goede zit in sanur bobby email is bobbybalitour@yahoo.com.
Verder zijn de wegen in bali erg slecht en veel verkeer links allemaal brommertjes. Ik raad aan er niet zelf te rijden. Hoop dat je hier iets mee kunt.
Gr cilleke
beste georges-vergeleken met Thaild hier is het
goedkoper tot veel goedkoper, behalve bier, vanwege muslim
vriendelijker op een meer ongedwongen manier-met veel minder sentenlust in de ogen
slecht OV-primitip-al variert dat enorm per eiland. Indon is zo groot dat het eigenlijk diverse landen is-heel verschillend ook. maar het is er altijd-maar traag. zeer veel vluchten aan erg lage prijzen voor lange afstand.
eigenlijk een veel mooiere natuur-ongerepter en veel wilder op veel delen. en vanwege primitip-minder ontwikkeling duidelijk minder verrinneweeerd als in de meeste delen van Thaild.
de taal is much more easy-met NL kan je de helft al verstaan/lezen, zoals kantorpos, karcis (zeg: kaartje), oplet (opgelet!=een soort minibusje), reistafel, pisang=banaan, nasi=rijst etc.
de normale 1e keer reis gaat vanaf Ibu Kota =moeder stad, Jakarta), doorheen Java-naar bali, met strandverblijf, en vanaf daar vliegen.
als je met Thaild nog combineert-AirAsia vliegt vanaf hierBKK zowel naar JKT als Bali=DPS.
en oh ja-veel minder dames die om nieuw te bouwen huizen e.d. zeuren. ook geen zieke waterbuffels (heten daar karabouw) en al dat soort malheur.
Had al ook gedacht om eerst Jakarta aan te doen,en dan met een huurauto af te zakken en als eindbestemming Bali! nu las ik in een berichtje dat ik beter niet zou rijden met een auto aldaar(quote:Cilleke)is daar een reden voor,te gevaarlijke wegen?Nog tips voor logement in Bali(prijsklasse:30euro)welk hotel raad je me aan?gegroet:georgessiam.:chin:
>>>>>> nog 2 dagen en bye bye Belgie!!
De wegen zijn niet goed in Indonesie, maar dat is niet eens het grootste probleem. Het is meer de rijstijl van de Indonesiers… En geloof me, dat is erger dan in Thailand.
Matige wegen samen met lomp rijgedrag heeft een vergrote kans op ongelukken. Alls Bule (of Farang ;)) heb je het altijd gedaan!
Voor een paar tientjes die een chauffeur je wellicht kost ga je het risico toch niet nemen???
Waar op Bali zouden jullie willen verblijven? Als je de drukte en gezelligheid van Kuta zoekt, dan kan ik je AP inn aanraden. Wil je daarentegen weg van alle touristen en rustig genieten van je Honeymoon tussen de Balinezen, dan is Bali Wisata een aanrader. Prachtig gelegen aan zee en tussen de rijstvelden, slechts 8 km van de beroemde Tanah Lot tempel! Ubud is op zich ook leuk om een paar dagen te verblijven, maar daar schiet me ff niet de naam van een goed en beetje luxe hotel binnen.
Dat je met Nederlands al de helft van het Indonesisch kan verstaan, is een beetje TE optimistisch, al zijn er zeker wel woorden uit onze taal overgenomen. Het is me daarentegen tijdens recente reizen in het middenoosten (Egypte, Syrie) juist opgevallen hoeveel Arabische woorden terugkomen in het Indonesisch! Kursi (stoel), kesehatan (gezondheid), salam (groet) enz…
Hallo,
het rijden is daar gevaarlijk veel verkeer brommertjes aan alle kanten en wegen zijn vrij slecht en niet bewegwijzerd.
Hotel in pemuteran is addi assri ongeveer 30 euro.
In sanur bumas kost ongeveer 20 euro erg goed maar ontbijt waardeloos.
Candidasa candidasa beach ongeveer 35 euro.
Veel plezier
Vind de titel zo leuk:kus:, lijkt wel een sollicitatie. :dag:
Spijtig genoeg ben ik niet vrij,als je dat wild bedoelen!Het gaat uitsluitend,over Indonesie:where to go and where to stay!Ik had het beter moeten formuleren(titel)omdat ik bitter weinig ken van dit prachtig land,wil ik zoveel mogelijk info opslagen.Dus alle tips zijn welkom,want het zal de eerste keer zijn dat ik een ander land ga bezoeken,dan waar ik gewoonlijk naar toe ga.Nu donderdag is het weer zover om mijn koffers te pakken naar mijn favourite thuisland,namelijk T…!en daarna ga ik mij focussen op mijn trouwtrip naar Indonesie.gegroet en bedankt voor je tips en de tips die nog moeten komen!gegroet:georgessiam.:kus:shit,de verkeerde smily,dit is beter::chin: