3 weken Indonesie

hoi allemaal

ik en mijn vriendin willen deze zomer 3 weken gaan reizen in indonesie.
nou willen wij graag sumatra java en bali en lombok bezoeken.
we weten alleen echt niet wat nou echt de topplaatsen zijn in die gebieden (welke we echt moeten zien)

we vragen ons ook af hoe lang het nou reizen is in tijd van jakarta naar denpasar( wij doen dat met trein, en ferry neem ik aan)
kortom heeft iemand een idee wat nou echt een mooie route zou zijn voor 3 weken?? ons maakt het trouwens niet uit dat we ver moeten reizen zijn we al gewend van thailand.

oh jah nog een vraagje wat kost nou een 3 a 4 sterren hotel in indonesie?
we hebben zeg maar zo’n 100 euro per dag samen te besteden(inclusief alles). Gaat dat lukken met dat budget??
graag zoveel mogelijk info zodat wij weer wat wijzer worden.hehe

alvast thanks

groetjes ons

Qua budget zitten jullie ruim voldoende, een 3 sterren verblijf heb je voor rond de 30 a 40 euro (Ibis hotels), en verder zijn de prijzen in het algemeen (happie eten, transport enz.) lager als in Thailand.
Ik ga eind mei voor het eerst naar Indonesie (2 weken Indonesie, 2 weken Thailand) en heb (ook) een dagelijks budget van 50 euro ingecalculeerd.

Wat betreft beste route kan ik jullie niet adviseren, ik ga midden Java bereizen en dan voor een paar daagjes naar Bali (per vliegtuig).

Dat is wel erg veel in zo’n korte periode. Ik zou Sumatra laten vallen. Schroeft trouwens de kosten erg op door het vliegen binnenlands
Route ; Jakarta , Bogor, Bandung, (Pagandarang) Yogyakarta. Als je naar de Bromo wilt ga dan eerst naar Malang Overnachting , en dan naar de Bromo incl Overnachting. Je kunt ook de Bromo overslaan en vanuit Oostelijk Oost Java de Kawah Ijen beklimmen. Ja kan dan vanuit Yogyakarta de trein nemen tot Kalibaru . Hier slapen en de trips regelen. Ook Meru Betiri Nat park is een aanrader. Rumah Kita is een klein Guiesthouse (4 kamers) perfect. Zie www. Rumah Kita.info
Ga op Bali eens naar Candi Dasa om een trip naar Amlapura en Tenganan te doen. Overnachting in Kubu Bali in Candi Dasa. Gebouwd tegen de heuvels op en geen spullen buiten aletn liggen. Apen halen alles weg.
Ga op Bali naar de zonsondergang in Ulu Watu !!!

aanbevolen route voor oost

Hallo jackkickass,

Je kunt voor dit bedrag makkelijk rondkomen. Het reizen over Java per trein is een zeer goed idéé, je ziet heel veel van het landschap, en in de trein kun je ook lekker eten. Er zijn twee spoorwegen over het eiland Java van Jakarta naar Surabaya één bovenlangs en één onderlangs. Ik denk dat de spoorweg onderlangs de mooiste route is. Vanuit Surabaya kun je makkelijk naar Bali reizen. Als jullie op Java een adres zoeken om te starten dan weet ik nog een hele mooie vakantiewoning. kijk maar eens op www.go2bogor.nl

groetjes Iwanna

Ik ga ook voor drie weken naar Indonesië (via Bangkok) Denk ook deze route te gaan doen… Hoop nog wat tijd over te hebben voor wat surfplezier op Bali…:smile:

Volgens mij kun je goed surfen in Kuta, en volgens zeggen moet je daar ook oppassen voor zeeslangen

Maar die naam van dat surfstekje op Oost-java zal ik asap ook doorgeven hier.
Daar komen veel Australiers, er is daar een surfkamp en de zonsondergang is prachtig

Er is daar veel koraal op het einde waar de golven neerslaan, dus gevaarlijk.
Op grote afstand zag ik de golven, ze waren heel hoog en zo’n 1 -2 km lang als ik het mag schatten.
p.s. ik ben geen surfer :hihi:

Hi Iwanna,

Wat is er dan zo lekker aan dat eten in de trein? De nasi goreng PT KA? In de Argo Lawu (Eksekutip!!) serveren ze eten dat van een warung tukang beca lijkt te komen. Weet je wat lekker is als je langs het station Kroya (Korea) komt “pecel”, neem ik altijd 2 porsi. Echt Super, ook Kertosono heeft goede pecel, de beroemde pecel “Madiun” is daarentegen matig.

Mevr. Boomaap hoe staat het daar met het eten in Indonesie: is het bakolie goed, doet men geen rotzooi in het vlees?

Je kunt mensen natuurlijk aanbevelen om in warungs te eten, maar of dat nou goed is voor de westerse maag?

Op datblog londohis er veel te doen geweest over de (zijn) negatieve berichtgeving over indonesie.
Maar dit hieronder staat toch echt ook op het net en niet op dat blog londoh

Java - leefomgeving

Het riool ligt open langs de weg en overal ligt afval. Dit wordt door iedereen gewoon op straat gegooid. In de sloppenwijken leeft iedereen buiten. Een overvloed aan kinderen huppelen er vrolijk rond. De weinige kleren die ze aanhebben zijn vies en hun gezichtjes smoezelig. De hutten waarin de mensen wonen zijn klein en eenvoudig. Er staan weinig tot geen meubeltjes in. De wc is niet meer dan een gat in de grond en de douche is een grote teil met water, met een klein bakje erin, die je over je hoofd kan gieten. De meest voorkomende huisdieren in en rondom de hut zijn gekko’s en kakkerlakken.

Iemand die een voorgekauwde reis boekt zal hieraan geen schok van herkenning beleven, maar deze dingen zijn er dus wel

Hallo,

Als je nog een goed hotel zoekt in yogyakarta. Kan ik je mercure hotel yogyakarta aanraden. Wij betaalde 65 euro per nacht in een deluxe kamer het is een 5 sterren hotel. Het ontbijt is ook erg lekker. Ze hebben er een heerlijk zwembad en vraag voor een kamer bij het zwembad dan is het heerlijk rustig.

gr van Moira

Surfstek op Oost Java is Grajagan en behoort tot het Nat. Park Alas Puwo.
Uitsekend om te surfen. Altijd golven van 2 meter of hoger. Is niet over land bereikbaar. Alleen per boot vanuit Bali. Je slaapt in Tenten. Geen andere accommodatie.

x

hardstikke bedankt voor de info.
ga volgende week kijken.

peter

Mijn kwartje valt een beetje traag… (Het zou wel eens een rupiah kunnen zijn!)

Veel surfscholen bieden meerdaagse trips aan van Bali naar G-land. Dus als je het echt niet zelf wilt of kunt, kun je bij hen aankloppen. Maar daar betaal je wel voor…

Dat zullen zeker Rupiah zijn, zo een muntje van “seratus perak” (100 Rp) een vies lelijk aluminium ding, is heel erg licht. In Oost Indonesie zie je die bijna niet, alleen 500 Rp. Behalve in Kupang, daar ontving ik zelfs nog muntjes van 50 Rp. Zegt wel iets over de economie in die stad. In Java worden deze allang niet meer geaccepteerd, hoewel het nog gewoon circulerend geld is. Op Java ontvangt men overigens regelmatig permen (snoepjes) als klein geld, die ik principieel weiger en verklaar daarbij “Maaf Bu aku bukan anak kecil”

Overigens had de BI (Bank Indonesia) verleden jaar al aangekondigd dat de biljetten van 1000 Rp afgeschaft zouden worden, in de plaats daarvan zou er een munt komen en een nieuw biljet van 2000 Rp. deze nieuwe emmissie is echte al een paar keer uitgesteld.

Met 100 euri budget perdag zal het makkelijk lukken .
Je kan zelf een auto met chauffeur huren .