wie kan mij tips geven

Hallo,

Einde maart vertrek ik voor 14 dagen naar de Filipijnen om er mijn dochter te bezoeken die er op uitwisseling is. Wij zouden tijdens die periode verschillende eilanden willen bezoeken. Nu stel ik mij de vraag of het te doen is om deze trips met binnenlandse vluchten, boeken van hotels en plaatselijke uitstapjes zelf te regelen en te boeken. Of is het beter deze door een reisagentschap te laten doen?
Mijn dochter verblijft in Tacloban City, daar zou ik een paar dagen willen verblijven om vandaaruit naar Cebu of Palawan (puerto Princesa) te gaan, met een bezoek aan de ondergrondse rivier, eilandhoppen of dergelijke en de laatste 3à4 dagen in Manilla te verblijven om de stad wat te verkennen.
Alvast bedankt voor de tips.

Kun je makkelijk zelf regelen. In Tacloban zit wel een kantoor waar je tickets naar Cebu kan kopen. Best vlieg je met Cubupacific Cebu Pacific Air Vanaf Cebu kan je eigenlijk alle kanten op naar de omringende eilanden. Vanaf Cebu kan je met de fastferry naar Bohol. En ook kan je vanaf Cebu vliegen naar Puerto Princesa. Zowel vanuit Puerto als Cebu kan je weer terugvliegen naar Manila.

Undergroundriver is tegenwoordig altijd maanden te voren volgeboekt, dus wel rekening mee houden, om tijdig permits voor toegang te reserveren.

Manila is wel leuk voor een aantal dagen, de oude binnenstad Intramuros en Fort Santiago zijn wel leuk. Manila is ook een shoppersparadijs Mall of Asia,grootse winkelcentrum van azie, en Greenhills een paradijs voor mensen die goeie kwaliteit namaak van Louis Vuitton en alle andere dure merken zoeken.

Kan ik vanuit België de undergroundriver reserveren? of wat is hier de beste manier voor?

makkelijkst is vooral een hotel of resort te boeken waar je gaat verblijven in Palawan, en die permits voor de underground te laten regelen. Online boeken via de website van de undergroundriver kan nog steeds niet

http://www.puerto-undergroundriver.com/

Meeste hotels en resort hebben een eigen tourguide of kleine travel agency die de papieren in orde kan maken. Benodigde gegevens zijn de namen zoals die in uw paspoort staan en juiste geboortedatum.

Dit word ook gecontroleerd later of het klopt, dit om het illigaal doorverkopen van permits aan anderen tegen te gaan.

Mijn binnenlandse vluchten wilde ik boeken via cebupacificair.com maar blijkbaar krijg ik mijn betaling niet uitgevoerd. Heb 2 verschillende bankkaarten( visa en mastercard) gebruikt, zonder succes. Hoe kan ik dit oplossen?

Is het inmiddels gelukt Analine? Zelf betaalde ik steeds met creditcard. Geen problemen mee gehad.

Ik heb verschillende keren bij cebupacificair geprobeerd maar helaas, telkens een annulatie van mijn ticket. Maar bij zesair lukte het wel onmiddelijk.

Vreemd. Heb vaker gehoord dat mensen problemen hebben met betalen bij Cebu. Nou ja, gelukkig heb je nu tickets via Zest Air.

ja inderdaad.