wie kan mij helpen?

Ik ben juist terug van Kenia en zou graag kleren aan de mensen geven die het hoog nodig hebben.

Kan mij iemand hiermee helpen aan een adres?

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=550150#post550150

We nemen koffers vol kleding mee voor de bevolking, pennen, potloden, schriften en ga zo maar door, alles is welkom, en natuurlijk zijn die zaken belangrijk en erg welkom bij de ontvanger.
Maar, dit terwijl kledingverkopers, shops en naaiateliers met te weing klanditie zitten.

Wist U dat Oost Afrika ooit een florerende export handel had in textiel, maar dat sinds de goedbedoelde hulporganisaties de Keniaanse markt met gratis kleding overspoelde MILJOENEN mensen daar werkloos zijn geworden?
Raar, maar waar!!
Dat is nu de reden dat er invoerrechten betaald moeten worden en de Keniaanse overheid de hulporganisaties tegenwoordig beperkingen oplegt.

Als je het de mensen daar vraagt, wat men nodig heeft?
Veelal blackberry telefoons, laptops, en o ja, een digitale camera.

NEEM HET DE KENIAAN NIET KWALIJK AUB, dat zijn immers zaken die ook wij in menig huishouding hebben, niet waar?

Wat dan wel meenemen of schenken?

Speelgoed, daar leren kinderen van en dat heeft weinig prioriteit bij veel ouders daar.
Engelstalige leerboeken.
Steun een kind met onderwijs, kinderen steunen als ze later een baan hebben op hun beurt hun ouders en familie, dat is hun traditie. (toch beter dan onze “bejaardenhuizen”)
Geef een voedselpakket met maismeel, suiker, thee, groente en fruit.

De markten liggen vol met goedkope kleding en schoolspullen.
Koop en schenk, dan help je dubbel, namelijk de marktkoopman EN de ontvanger.

(bron : Kenya) :thumbsup:

We hebben daar een school bezocht. Hadden schriften, potloden en gommen meegenomen voor hen. Er werd niet eens in de zak gekeken wat we bij hadden. Mij leek of ze daar niet happy mee waren.

Dat zal met de kleren ook zo zijn. Elke toerist brengt schriften, potloden en gommen mee, niet echt een verassing voor ze.

Was het beter in het tentenkamp en met je bankkaart ?

Dat is inderdaad waarschijnlijk omdat ze de kasten nog vol met schriften en potloden hebben liggen van vorige bezoekers.
Nu hebben ze daar in ieder geval vast genoeg van de komende tijd :smiley:
Wel erg jammer dat jullie de tijd en moeite hebben genomen om een schooltje te bezoeken en al die spullen mee hebben genomen en dat daar lauw op werd gereageerd, maar het was vast ook wel interessant?
Net als MWENDE ben ik ook wel nieuwsgierig hoe de rest van jullie vakantie in Kenia was.
Hoe was het tentenkamp waar jullie verbleven? en de rest van jullie safari?

De vakantie was in 1 woord fantastisch.
Het was voor mij de eerste keer in Afrika maar zeker niet de laatste keer.
We hebben 3 dagen safari geboekt bij magicals safari. Zeker een aanrader voor iedereen.

Het tentenkamp was dik in orde zoals thijs al eerder vernoemde als je niet te veel aan luxe hecht. We hadden tent nr 5, die staat het dichtst bij de waterpool. Door de dag daar olifanten gezien en savonds is er een luipaard komen drinken.

De 2de safari van 2 dagen hebben we geboekt bij één van de beach boys. Bij deze safari hebben we 2 cheetahs gezien die op jacht waren achter een haas. Echt leuk om zoiets te kunnen meemaken.

I love Afrika :slywink:

Dat is het risico van Kenia, je raakt zomaar besmet met het “Keniavirus” :biggrin:
Heerlijk om te lezen dat Kenia jullie zo goed bevallen is, begrijp precies wat je bedoeld.
Nog een week, dan zit ik weer :vak02: