Cadeautjes voor Kenia

hallo,

eind december gaan mijn vriend en ik voor 16 dagen naar Kenia. We zullen eerst een rondreis maken (best of kenya) en later in mombasa aan t strand bijkomen. We willen heel graag cadeautjes meenemen voor de bevolking daar. heeft iemand daar ervaring mee? Bewaren we onze cadeautjes voor Mombasa en zoeken we daar een woonwijk/school op? Of geven we het aan de stammen die we tegenkomen onderweg?

Wat nemen we mee? De pennen/papier? Of zijn er juist andere dingen? Ik ben reuze benieuwd!!

Imke

Hallo,

Wat leuk!! Wij gaan binnenkort (mid-dec) ook naar Kenia. Er is een school in Diani (south coast, mombasa) waar je jullie cadeautjes kunt uitdelen. Ga naar www.hickfoundation.com . Fijne vakantie!!

Gr. Helen
www.vakantievillakenia.nl

Cadeautjes, geld en snoep onderweg uitdelen, vooral aan kinderen zorgt ervoor dat ouders hun kinderen laten bedelen in plaats van naar school sturen. Op veel scholen liggen de kasten ondertussen vol met krijt, potloden en pennen. Deze worden ook gewoon gemaakt en verkocht in Kenia, door Kenianen. Andere scholen hebben niets, en daar heb je kans dat de leraren het aan hun eigen kinderen geven of gewoon doorverkopen.

Geef je cadeautjes weg bij stammen die je eventueel tegen komt wordt dat ook verwacht bij de volgende groep toeristen.

Deze artikelen, net als kleding trouwens, kun je op de grote markten in Nairobi en Mombasa kopen waar marktlieden, straatventers en shops hun inkomsten zien verschralen door vrijgevige toeristen, zodat ze hun eigen kinderen niet of nauwelijks fatsoenlijk kunnen onderhouden.

Persoonlijk zou ik zeggen, als je echt wilt helpen, koop dit soort artikelen in Kenia. Of ga met het hoognodige naar Kenia, koop je koffer vol houtsnijwerk, schilderijen, boek je safari bij de locals en ga met het gevoel terug dat je hartwerkende Kenianen in hun dagelijks brood hebt voorzien.

Een fooi of geldbijdrage voor een goed project doet het ook altijd heel goed bij de bevolking.

1 like

Hai, toen ik naar Kenia wilde gaan, had ik exact dezelfde vragen als jij. Na heel veel vragen stellen hier op het forum en na veel boeken over Kenia gelezen te hebben, kwamen we tot dezelfde conclusie als Kenya. We hebben toen zelfs een foundation opgericht om het anders te kunnen doen. Het resultaat van de afgelopen 6 maanden: een geschilderd weeshuis, een speeltoestel voor dezelfde weeskinderen, nieuwe muskietennetten en schoolgeld betaald voor een paar kinderen voor een paar jaar. Daarnaast zijn wij toen we in Kenia waren in contact gekomen met een groep vrijwilligers die zich ontfermen over een groep weeskinderen. Ze geven hen hun tijd, liefde en aandacht maar kwamen niet verder omdat er geen geld was. Onze foundation is zeer geraakt door de pure vorm waarin zij hun naastenliefde tonen en ook door de ontzettend lieve kinderen die zo graag een toekomst willen. Wij vinden dat zij die ook verdienen. We zijn dus volop donateurs aan het zoeken en hebben al voor 19 kinderen een vaste donateur (de 19e per 1 januari) en er kunnen er nog veel meer bij. Ook willen we heel graag een veilig onderkomen realiseren voor deze kinderen waarbij misbruik in verschillende varianten helaas nog steeds aan de orde is. Ook dit wordt nu gesignaleerd door een van onze vaste medewerkers ter plaatse. Dit is zo’n mooie samenwerking tussen Kenia en Nederland waarbij iedere euro verantwoord wordt. Ik zou zeggen: neem eens een kijkje op onze website, misschien kun je deze kinderen helpen. www.faharifoundation.com

Als je persé wilt geven, informeer eerst bij staff van weeshuizen en scholen wat er nodig is en koop dat bij de locale bevolking.
Sleep het niet mee van hier.

Een pakket met eerste levensbehoeften zoals maismeel, suiker, bonen maar ook fruit zal altijd welkom zijn bij ieder weeshuis.

Dan bespaart het weeshuis misschien op die kosten, zodat ze lokaal andere zaken kunnen kopen waarvan zij zelf het beste weten dat het echt nodig is!

Zo moet het in ieder geval niet met geld van sponsoren, en geef je een voedselpakket dan hoef je daar geen zorgen om te maken.
:kus:

Hallo,

Wij zijn vorig jaar naar mombasa geweest.We hebben pennen, schriftjes, en snoep mee genomen.
Met een taxichauffeur zijn we naar een school gegaan, en daar hebben we alles uitgedeeld.
De locals aan het strand hebben we slippers, kleren, en toiletartikelen gegeven.
Verder wil iedereen graag pennen, aanstekers, en nagellak hebben.
We zijn met de locals naar hun dorp geweest, waar ze wonen.
Wat een indrukwekkend land. Wil graag nog eens terug.
Prettige vakantie.