Wie kan mij helpen

hoi allemaal ,

ik ben tommy en ben 29 jaar graag zou ik wat informatie over peru willen hebben. ivm mijn vriendin die daar woont en ik zou graag met haar willen trouwen in peru.
kan iemand mij opweg helpen met welke documenten en anderen papieren er geregeld moeten worden.

alvast bedankt voor de moeite

groeten tommy

Tommy, misschien ligt het antwoord wel in je vraag. Indien je vriendin in Peru woont en Peruaanse is, dan moet je het haar vragen.
Indien je vriendin Europese is, dan zal het moeilijk zijn, om niet te zeggen quasi onmogelijk om een Peruaans huwelijk te sluiten.

Hoi Tommy,

Ik ben een paar jaar geleden in Peru getrouwd, met een Peruaanse man in mijn geval. Ik weet niet meer precies wat we toen allemaal nodig hadden, maar ik kan me wel herinneren dat het soms per plaats verschilt wat ze vragen.
We moesten oa een gezondheidsverklaring hebben, origineel en recent uittreksel uit het geboorteregister, bij het huwelijk voor de kerk ook doopbewijs (of hoe zoiets heet), een bewijs dat we de “cursus hoe ben ik een goede echtgeno(o)t(e)” hadden gedaan…
Maar ik zou je ook aanraden om je vriendin dat even te laten navragen in de plaats waar jullie gaan trouwen. Bij voorkeur nog voordat je uit Nederland vertrekt, want daar heb je ook uittreksels van nodig.

Succes en alvast een fijne dag tegen die tijd…!

Hoi Tommy,

Proficiat met je aanstaande huwelijk!

Grappig jouw bericht hier te zien aangezien ik vermoed dat jouw aanstaande vrouw en haar zusje goede vriendinnen van me zijn – (zoveel Tommy’s die met een Peruaanse gaan trouwen kunnen er niet zijn) …
Als mijn vermoeden juist is dan; nog bedankt voor het helpen uitzoeken van de kruiswoordpuzzels en de drop! :slight_smile:

Anyway,… aangezien jouw vriendin in Miraflores woont, zouden dus de eisen van Miraflores van toepassing zijn. Ik heb ze even voor je opgezocht en vertaald:

Algemene eisen:

  • Uittreksel uit het geboorteregister
  • Ongehuwd-verklaring, uitgegeven in de zelfde gemeente als de geboorteplaats
  • Gelegaliseerde kopie van beide Identiteitspapieren (paspoort)
  • Gelegaliseerde verklaring van haar woonadres en/of factuur van water, licht, telefoon waarop haar naam fungeert.
  • Gelegaliseerde verklaring bij een notaris waarin twee getuigen verklaren dat jullie ongehuwd zijn (dit mag geen familie zijn).
  • Kleuren foto’s van beide personen
  • Publicatie van de huwelijksverordening in een lokaal dagblad
  • Medische verklaring

Speciale eisen:
Aangezien je “buitenlander” bent, zouden hier nog de volgende eisen bijkomen:

  • Uittreksel uit het geboorteregister dat is gezien door de Peruaanse consul in Nederland en gecertificeerd bij het Ministerie van Buitenlandse zaken te Lima, en officieel vertaald in het Spaans.
  • Ongehuwd-verklaring uitgegeven door de Peruaanse consul in Nederland en gecertificeerd bij het Ministerie van Buitenlandse zaken te Lima, en officieel vertaald in het Spaans.
  • Origineel en gelegaliseerde kopie van het paspoort uitgeven bij de Gemeente
  • Notariële akte van jouw woonadres

Bron:
http://www.miboda.com.pe/herramientas.php?xsecs=5&xid=26

Mochten jullie officiële vertalingen nodig hebben dan zouden jullie dit kunnen regelen via het vertaalbureau waarvoor ik werk.
Als ik voor de rest nog wat voor je kan doen of een reisje voor jullie zou kunnen regelen als je af komt, dan moet je me wat latan weten! :biggrin:
Hier mijn pagina: http://www.cuscoperu.nl

Groeten en wellicht tot over een paar maanden !

Maurice