Wie kan me helpen?

Hallo

Ik ben een geadopteerde Peraanse woonachtig in Nederland. Nu heb ik sinds geruime tijd contact met mijn biologische zus en moeder in Peru. De band is erg goed en ik mis ze echt. Nu wil ik gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om ze voor langere tijd of misschien wel voor altijd naar hier te halen. Ik heb gekeken op de site van IND maar ik kom daar niet uit. Mijn vraag is of iemand hier ervaring me heeft en me wil helpen om dit op te starten.
Mijn zusje heeft hier gewoon een vele betere toekomst in Nederland, ze is erg intelligent en slim maar daar kan ze er gewoon niets mee daar. Ze heeft een zoontje van bijna 5. De vader is niet meer in de picture en is een slechte man, jammer dat in peru de vader altijd de rechten houd over zijn kinderen ook al betalen ze er niks voor.
Ze heeft slechte ervaringen met peruaanse mannen. De meeste mannen hier zijn veel beter heb ik haar gezegd.(ik heb zelf ook een hele leuke:slywink:) Dus al iemand nog een leuke relatie met een nog leukere en slimme, grappige peruaanse meid zoekt, laat maar horen, ze is 24 jaar. En ook mensen die me kunnen helpen ze hierheen te halen.

Groetjes Simone

Hallo,

Als jij je zus hier heen wil halen kan dat wel in het kader van gezinshereniging. Je moet wel voldoen aan het feit dat je haar kan onderhouden het inkomen dat moet zo’n 1300 euro netto exclusief vakantiegeld zijn.
Je kunt de infolijn bellen van de IND nummer is 0900-1234561 dan de afdeling voorlichting.
Je kunt ook een brochure aanvragen deze is ook te zien via internet via www.ind.nl deze folder heet verblijf in Nederland http://www.ind.nl/NL/algemeen/brochures/downloaden/index.asp?lang=nl&subhome=tcm:5-247-4&title=Met%20ingang%20van%201%20juli%202008%20nieuwe%20normbedragen&origin=%2Fnl%2Finbedrijf%2Factueel%2FMet%5Fingang%5Fvan%5F1%5Fjuli%5F2008%5Fnieuwe%5Fnormbedragen%2Easp%3F

dit is de url om er te komen

de verblijfsvergunning voor je familielid kost 830 euro.

Ik zou maar niks met schijnrelaties gaan beginnen want ze zijn bij de IND erg streng en als ze dat gaan merken dan komt ze nooit meer Nerderland in. Is het niet eerst een idee om haar heen te halen voor 3 maanden zodat ze hier eerst eens wat rond kan kijken in Nederland.

gr van Moira

Bedankt voor je reactie Moira, ik zal er is achter aan gaan.

Wat betreft de schijnrelatie, zo is het helemaal niet. Ik zou het echt fijn voor vinden als ze een leuke vent heeft. Ze is ook gewoon op zoek naar liefde. Gewoon waar het lekker mee klikt. Dus van een schijnrelatie willen we niks van weten.

Groeten Simone

oke ja wie weet reageerd er iemand voor een echte relatie. Tuurlijk je gunt altijd iemand de liefde van je leven. Het is ook wel iets wat op je pad moet komen. Ik hoop dat je wat aan de informatie zult hebben en eruit zult komen.

gr van Moira

Hou er ook rekening mee dat ze waarschijnlijk eerst een inburgeringsexamen gedaan moet hebben, waaronder nederlands leren…
Succes!

Zijn ze hier al vaker geweest? En ook in de winterperiode en zo? Lijkt mij toch wel een hele overgang hoor! In ieder geval veel succes!