Wie kan mij helpen!

Ik wil graag in me eentje naar Turkije Toe !
wie kan mij helpen ik heb een paar vraagjes…

1. kan ik met een id kaart ook mijn visum verlengen.
  2. als je een verblijfsvergunning wil hoeveel kost dat en wat moet ik daar voor doen.En hoe oud moet je zijn!
    3.Ik heb gehoort dat je moet aantonen dat je werk ofzo heb of dat je onderdak heb maar ik heb een goede vriend van mij daar wonen en ik ga blijkbaar in eerste instantie bij hem wonen is dat ook een probleem=

Sorry ik ben helemaal niet thuis in dit soort zaken en ik hoop dat iemand me kan helpen!
BEdankt in ieder geval !

Groetjes Maaike

@Maaike , 1 : met je id kan je je visum niet verlengen op het politiebureau , daarvoor moet je echt iets anders voor regelen… 2 : Lijkt me colwass , dus 18 denk ik… , volgens mij iets van €500,00 . 3 : dat is volgens mij niet waar … nog nooit gehoord , wel als jij iemand hier heen haalt.

Als ik er naast zit , zeg het me aub… , alvast sorry hihi

dank je wel !! maar moet ik dan echt met een paspoort aankomen …
IK wil daar graag wonen en werke

Je kan het land ook gewon even uitgaan , naar Cyprus of naar Nederland… Dan kom je terug en heb je weer een visum voor drie maanden. Als je een paspoort heb kan je die wel verlengen op het politiebureau…
Waar wil je gaan wonen en werken ?? En heb je al werk ??

nee heb helaas nog geen werk ben wel op zoek …
ik heb een appartement met met vriend in side.
weet u misschien iets waar ik werk kan vinde

Hallo Maaike,

Als je Turkije binnenkomt met een itenditeitskaart krijg je een visum voor 3 maanden. Die visum kan je wel verlengen als je gewoon eens naar een grieks eiland gaat voor 1 dag. Dan krijg je terug 3 maanden. Vanuit Kusadasi kan je naar Samos, vanuit Bodrum kan je naar Kos, Vanuit Marmaris kan je naar Rhodos. Ik denk dat de streek Antalya ,Alanya Cyprus het dichtste licht.

Indien je hier een verblijfsvergunning wil kopen moet je op eerste plaats een huurovereenkomst van een woning kunnen voorleggen.Of je moet hier een eigendom gekocht hebben.
Je moet zeker een internationale reispas hebben die minstens 5 jaar geldig is.
Je moet hier een taxnummer aanvragen in de stad waar je gaat wonen.
Je moet hier een bankrekening openen op eigen naam,hoeveel je erop moet plaatsen moet je eens navragen. Natuurlijk kan je het nadat je U verblijfsvergunning bekomen heeft, het geld er terug afnemen.
De kostprijs voor je verblijfsvergunning hangt af van je nationaliteit. Ik als belg betaal veel minder dan een Nederlander.De juiste prijs kan je vragen bij de vreemdelingenpolitie in de stad waar je wil gaan wonen.Maar voor het ogenblik geven ze maar 1 tot max 3 jaar, maar je kan steeds nadien een verlenging aanvragen.Die verlenging kan je pas aanvragen als je eerst eens voor de eerste keer in de provinciehoofdplaats waar je wil gaan wonen de aanvraag doet.
Voor Kusadasi is dat in Aydin,
Bodrum, Marmaris en omgeving valt onder Mûgla.
Streek Antalya is in Antalya.
Als je vriend in Side woont kan hij die inlichtingen allemaal bekomen bij de vreemdelingenpolitie in Side, of Manavgat.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka