zoals jullie wel weten wil ik van de zomer in Turkije gaan werken, maar zijn er alleen visa voor 3 maanden te koop daar? Dat is toch het gewone toeristen visum van 10 euro?
Mijn vraag dus; zijn er niet meer visa / voor langere perioden, en hoe duur zijn die??
Is er misschien een website waar ik dit alles op kan zoeken??
Voor zover ik weet zijn er alleen toeristen- en zakelijke visas. Maar kijk een op www.visa.nl. Als het goed is staan daar alle landen met bijbehorende visas.
je kunt ook even op de website van het turkse consulaat kijken.
moet je even zoeken via google, weet t adres niet uit mijn hoofd.
maar denk niet dat je een werkvergunning ofzo krijgt, want dan heb je een contract e.d. nodig en het kost nogal wat dus de meeste bazen willen dat niet.
Je kunt je 3maanden-visum ter plaatse laten verlengen tot max. 6 maanden !(Mits je paspoort bij vertrek uit Turkije nog voldoende geldigheid heeft). Wil je langer in Turkije verblijven, dan moet je van tevoren in Nederland bij de Turkse ambassade een IKAMET aanvragen, dan mag je een jaar blijven.
ik weet niet wat ze hiero lullen dat je ff naar cyprus moet gaan en dan turkije binnen moet om 3 maanden te verlengen bullshit. Weetje hoever dat is ? Ik ben zelf naar Cyprus geweest van Mersin. Vanuit Mersin is het dichtbij en zoek maar uit hoe ver Mersin van dergelijke badplaatsen liggen dus???
Maar een tip van mij je kan gewoon naar een Griekse eilandje :lol: lijkt me handiger bijv. Rhodos
indien je over een paspoort beschikt kun je bij het Turkse Consulaat een visum voor 6 maanden aanvragen. Je moet dan niet zeggen dat je er gaat werken maar even een andere smoes verzinnen…
Ik had vorig jaar ook een visum voor 6 maanden, maar ben toch een dagje naar Kos geweest, wilde na een aantal weken echt even weg uit Gumbet… Het is maar net waar je voor kiest, 1 dag naar Kos of een hele dag doorbrengen binnen in het Turkse consulaat…
Maar is dat consulaat direct op het vliegveld, of krijg je gewoon eerst een visum voor drie maanden en moet je dan (bijvoorbeeld) naar Antalya om het ergens bij een stadhuis o.i.d. te gaan verlengen? Dat is namelijk een ander verhaal dan wat Adum zei…
Wat heb je voor een reden gebruikt om6 maanden in Turkije te zijn eigenlijk ??
Voor dat visum moet je naar het Turkse consulaat in Den Haag hier in Holland. Ik heb gezegd dat ik bij mijn vriend ging wonen (tijdelijk) en dat ik rond zou gaan reizen in Turkije, ze hebben dit wel gecontroleerd door diverse familieleden van Özgür te bellen. Ook moest ik precies vertellen waar ik allemaal heen ging en hoe ik dit dacht te gaan bekostigen…
Waarschijnlijk is het verstandiger om gewoon een dagje naar Kos of Rhodos te gaan… Ga lekker daar een dagje op het strand hangen, kun je ook meteen zegen dat je in die maanden ook nog in Griekenland bent geweest…
Hmm oke, maar staat de werkgever dat (over het algemeen) wel toe?? En waar kan ik dan het makkelijkste heen vanuit Lara (bij Antalya)?? En hoe gaat dat?
Als je werkgever het niet toestaat moet je het land uit en dan heeft hij niets meer aan je, dus verwacht niet dat ze daar moeilijk over gaan doen. Bovendien is het bij iedereen bekend dat je visum maar 3 maanden geldig is… Dus dat is weer een zorg minder, als het een goede baas is zal hij zelfs de kosten op zich nemen…
Ben zelf nog niet in Alanya geweest dus heb geen idee waar je naar toe moet… Maar dat weet vast wel iemand…
Blijf je vragen stellen, word je alleen maar wijzer van…
Ik ga niet naar Alanya, maar naar Lara, in de buurt van Antalya… Oke, ik vind het wel prettig dat ik er nu wat meer over weet, dan kan ik inderdaad bij mijn toekomstige werkgever daar ook gewoon over vragen.
Maar heb je (o.a.) vanuit Antalya een soort van excursies ofzo dan??
ik ga liever al die vragen en gedoe uit de weg en neem gewoon de boot en verdwijn voor een dagje!! haha
heb t vorig jaar ook gedaan en t is echt goed te doen. ik zit in alanya dus ik pak de boot naar cyprus (duurt ong. 4 uur de boottrip) en verblijf dan in een hotelletje in cyprus en ga de volgende ochtend weer terug richting alanya met de boot. retour ticket voor de boot is volgens mij 90 miljoen YTL en t hotel koste toen iets van 40 miljoen YTL. dus dat valt allemaal best wel mee. en de boot reis viel me ook heel erg mee, heb t namelijk niet echt op boot trips!! haha
ik heb t vorig jaar met mijn collega gedaan, maar moet t dit jaar waarschijnlijk alleen doen en dat vind ik eigenlijk niet zo leuk. maar ja, liever weg met de boot dan de hele dag vragen beantwoorden op de ambassade!!!