Ik ga mijn hele leven al naar Turkije.
Ik vind het een geweldig land en ben van plan om er te gaan wonen.
ik heb besloten dan eerst mijn studie af te maken.
Zijn er eigenlijk nog bijzondere dingen die je nodig hebt om te verhuizen naar Turkije?
Ik weet dat ik een visum moet hebben, maar verder nog iets?
:zon02:
nou zo makkelijk is het dus niet…
ben je getrouwd met een turkse man…of van plan om te gaan trouwen?
Denk aan de kosten die je moet betalen voor een jaar visum…weet even niet meer uit mijn hoofd wat dat kost. maar toch wel tegen de 500 lira als ik het goed heb.
een werkvergunning is heel moeilijk te krijgen…en als je al werk vind denk aan de absurde tijden die je zult moet gaan werken…voor waarschijnlijk veel minder dan je gewend bent…
het ligt ook aan waar je wilt gaan wonen. Wil je in istanbul wonen denk dan aan hoge huurprijzen…ook zijn de boodschappen hier duurder dan in Nederland (denk aan vleesprijs per kilo (25 lira)
dan nog de grote cultuur en taal verschillen…en totaal andere levensstijl…elke maand nieuwe kleding kopen of zomaar dingetjes voor in huis etc. zullen meer luxe zijn dan normaal…als je er uberhaupt het geld voor overhoudt…
Voor Nederland 460 euro per/jaar visum kosten als je bent getrouwd mag je na drie jaar huwelijk een gedeeld paspoort aanvragen dit duurt ongeveer een jaar dus het houdt in als je getrouwd zou zijn met een turkse man dat je alsnog ongeveer voor vier jaar visum moet betalen. Als je visum aanvraagt ongetrouwd moet je een bepaald bedrag op je bankrekening tonen dit bedrag is per plaats verschillend. Je kan er ook voor kiezen om iedere drie maanden het land te verlaten en weer terug te keren voor een visum prijs van 15 euro.