Een jaar geleden ben ik naar Thailand en Laos geweest voor 3 maanden. Heb in Bangkok een thaise dame leren kennen. Die een beetje Nederlands spreekt. Erg leuke tijd gehad maar ik moest weer terug naar Nederland.
Februari 2013 ben ik naar Thailand geweest eerst voor twee dagen om met haar door te brengen. Om vervolgens door te gaan naar cambodja en vietnam. 5 dagen voor mijn terug vlucht naar Amsterdam wilde ik haar opnieuw ontmoeten. Ik ben naar Bangkok gegaan en heb haar ontmoet ze wilde dat ik mee ging naar haar familie. Eerst zag ik het niet zo zitten, maar uiteindelijk toch gedaan. Een ervaring om nooit te vergeten. Het gevoel van verliefd heid is er wel alleen door de afstand is het wat een vreemd gevoel. Kan iemand mij helpen aan informatie over hoe ik haar voor een paar maanden naar Nederland kan halen. En hoe het allemaal in zijn werk gaat ?
Nou ik weet als je vriendin laat overkomen naar Nederland,dat ze o:a een reisbijstandsverzekering moet hebben.
Je kan er zelf voor zorgen of je vriendin kan dat zelf regelen in Bangkok!
Er is een verzekeringskantoor recht tegenover de Nederlandse ambassade in Bangkok.
Ook moet je vriendin(persoonlijk) een toeristenvisum/Schengenvisum aanvragen bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok.
Natuurlijk moet jij je ook borg stellen als je vriendin overkomt naar Nederland,geloof dat ze dan bankuittreksels vragen,in iedergeval het komt er op neer dat jij je vriendin kan onderhouden gedurende haar verblijf in Nederland.
Voor een Schengen touristenvisum zijn veel verschillende eisen, allemaal gericht op 1 doel: aantonen dat ze niet in Schengen blijft. Dus: binding met Thailand aantonen middels kinderen, landbezit, werk, banksaldo; aantonen dat jullie elkaar goed en geruime tijd kennen; jij moet garant staan, financieel en voor terugkeer (garantieverklaring halen bij gemeente in Nederland), etc. Afspraak maken, bezoek brengen aan ambassade, vliegreservering overleggen, bij afhaling van viosum vliegtickets en reisverzekering overleggen.