Thaise Vriendin

[FONT=Arial]Graag wil ik in contact komen met iemand uit nederland die, net als ik, een thaise vriendin heeft en die weet hoe je de procedure moet opstarten om iemand uit thailand naar nederland te laten komen, het betreft geen kort verblijf, de bedoeling is dat mijn vriendin bij mij in nedreland komt wonen.
Wie kan mij aan informatie helpen???

Hallo Boratferrer,

Hoe makkelijk of moeilijk dit is hangt voor een groot deel af van de achtergrond van je vriendin. Mocht ze een universiteit achter de rug hebben en op het moment een goeie baan dan zal je zien dat het een stuk makkelijker gaat dan wanneer ze is “opgepikt” ergens waar je normaal gesproken geen “normale” Thai vind <_< .
Helaas komt 90% van de toerist alleen in aanraking met de laatste groep… buitenlanders werken voor dat soort meiden, mede door hun armoede als een magneet. (of is het anders om :blink: )

Als je wil dat je vriendin bij je komt wonen zal je op zn minst getrouwd moeten zijn en moeten beginnen met een Machtiging tot voorlopig verblijf (MVV) De aanvraag kan in persoon ingediend worden op de Nederlandse ambassade
(Royal Netherlands Embassy
106 Wireless Road
Bangkok 10330
Tel: 00-66-2-254 7701/5
Fax: 00-66-2-253-9181
E-mail: ban-ca@minbuza.nl)

of de sponsor in Nederland kan een aanvraag aldaar initiëren. Beide procedures staan beschreven op de website van het Ministerie van Justitie (Immigratie en Naturalisatie Dienst): www.immigratiedienst.nl

Chock dee krap! :smiley:

Ramon