Visum aanvraag voor Thaise vriendin

Een deze dagen wil ik samen met mijn Thaise vriendin een visum aanvraag regelen om haar 3 weekjes op vakantie naar Nederland te laten komen. Als een Thaise naar Nederland wil komen heeft ze een financieel garantstelling nodig. Dit wil mijn vader worden aangezien ik net een nieuwe baan heb en dus nog geen vast contract bezit. Daarnaast moet je als referent ook een brief hebben waarin je de relatie met de aanvrager (mijn Thaise vriendin) uiteenzet.

Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, weet iemand wat belangrijke punten zijn om te vermelden in zo’n begeleidende brief? En wat misschien wel of niet moet worden vermeld in de brief.

Ter informatie, ik ben 5 maanden in Zuidoost-Azië geweest, waarvan 3 keer in Thailand. Ik heb in totaal 2 en halve maand tijd met haar doorgebracht. De laatste keer dat ik haar nu gezien heb was 3 maanden terug en sindsdien hebben we elke dag goed contact.

Ik hoop dat iemand me wat nuttige info kan geven.
(Als hier al een eerder topic over gaat (mijn excuses), ik zou hem graag doorgestuurd krijgen om le lezen.)

Vriendelijke groetjes,
Gilbert.

Hallo Gilbert,

Gezien je datum heb je alles al geregeld denk ik? mocht dat niet zo zijn hoor ik het wel. Gr Rik