Wie kan er iets voor me meenemen naar Kenia? voor kindertehuis

Hallo allemaal,

Ik woon en werk momenteel in een kindertehuis in Nakuru, Kenia.
Er zijn wat spullen die we nodig hebben voor de kinderen maar waar we momenteel
geen budget voor hebben. Het meest belangrijke zijn lakens. De kinderen slapen nu
op schuimrubber onder een wollen deken zonder matrashoes en/of laken.

Zijn er mensen die deze kant op komen die een aantal lakens en/of matrashoezen voor
ons mee kunnen nemen???

Zo ja, heeeel graag!
Je kunt me een mailtje sturen op meg.1@live.nl voor wie wat waar en afmetingen.

Alvast heel erg bedankt!!

Mechteld

Hoi Mechteld,
Ik kan je helaas niet aan de lakens of financiële middelen helpen om die zelf aan te kunnen schaffen, aangezien ik zelf in Kenia (Ukunda, zuidkust) woon, maar ik zag je foto van het bed en heb een kleine tip om op dit “matras“ toch wat comfortabeler te slapen. Leg op de lattenbodem van het bed wat oude platgemaakte kartonnen dozen en daarbovenop de matrassen. Dan voel je de spijlen er niet zo doorheen komen. Heb het vermoeden dat dat bij deze “matrassen“ het geval is.

Daarbij zegt mijn schoonfamilie hier dat de matrassen dan ook langer meegaan.

Succes met je vraag en je vrijwilligerswerk, en mocht je ooit nog richting zuidkust komen, je bent van harte welkom!

Groetjes Marriëtte

Via Wereldwijzer app

Heej Mariette

Dank je wel voor de tip! Ga ik zeker snel uitproberen. Goedkopen oplossingen met groot effect…Ik hou er van en zeker nu ik hier ben. Asante! En voor mn eigen bed kan het ook geen kwaad :wink:
Hoe ben jij zo in Ukunda terecht gekomen? Ik was daar vorig jaar…bij de coral cove cottages (is in ukunda toch?) Super fijne plek!

Groetjes Mechteld

Trouwens…was ik vergeten te vermelden. Nieuwe matrassen komen er aan… Stukje bij beetje. Met wat geluk worden de slechtste matrassen volgende week vervangen. Helaas is er alleen budget voor dat en niet voor lakens, dekens etc…vandaar de oproep :wink:

Graag gedaan hoor! Af en toe moet je gewoon een beetje afkijken van de Kenianen. Die hebben soms echt hele goede goedkope oplossingen. Succes met je beddenproject! :wink:

Ik woon hier samen met mijn Keniaanse man en ons 1 jaar oude dochtertje.
Zie ook www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Via Wereldwijzer app

Zelf kom ik eind februari pas naar Kenia.
Maar is dit wel de goede manier om die mensen te helpen?
Op die manier is het allemaal heel kort en het einde komt er nooit.
Kan je niet daar gewoon een rol katoen kopen en gewoon die dingen daar zelf maken?
,kijk eens wat het daar kost.
Daar help je die mensen en kinderen echt mee.
Anders blijft het echt een schip van bijleg en denk aan vroeger de mensen hier deden ook
niet anders en dat maakten ze rijker en beter leven hoe arm ze ook waren en de armoe gaat weg.
En je bent vrijwilliger en kan die kennis overdragen,hoe rijk te leven,het is niet alleen geld de mensen
daar weten dat alleen niet of hebben het niet geleerd.
Kijk even naar de foto naar die mooie bedden over een tijd hebben ze alweer nieuwe nodig.
Waarom omdat ze niets van onderhoud weten,dus gewoon in de was zetten met een stel kinderen
,dat onderhoud zo een bed en gaat dan 25jaar mee,zonder uitdroging enz.
Of neem even die oude matras van schuim laat even door het waterhalen en drogen,
dan de kinderen lekker hele kleine stukjes er van knippen en in de kussenslopen doen.
Hebben ze heerlijke kussens en bedenk zo een kussen wat je zelf maakt kost hier ook
een 5,00 Euro.
Ik noem maar even wat om te laten zien dat dit de enige manier is om echt tehelpen
,dat is je kennis te geven.

Jaap

Ik begrijp uit je antwoord dat katoen daar niet te koop is.
Jammer want dan had ik het geld daarvoor over kunnen maken.
Ik kom zelf pas eind februari naar Kenia dus kan dan pas lakens enz. meenemen.
Sorry.
Jaap

Sorry Jaap maar je kan hier ook katoen kopen net zo als lakend en slopen alleen even goed rond kijken ik weet zeker dat de dames die in Kenya wonen wel de nodige tips hebben

Helemaal met je eens,maar als de wil er niet is houd het voor mij nu allemaal op.
Wat is er op tegen om daar zelf wat te laten doen?Kijk eens naar de foto het is
toch te gek voor woorden.
Daarom stelde ik gewoon koop katoen en naai die lakens en die kussens zelf,je kan de mooiste dingen maken.
daar help je het land wel mee.
Wat moet je met al die import uit china enz?Die werken al lang niet meer voor een kopje rijst dat kan je wel vergeten!
Dat (bijna) allemaal kan in Kenia toch ook gemaakt worden?Daarom kwam ik met een paar eenvoudige voorbeelden.
Jaap