Wie is/gaat er ook naar Curacao van 7/8 juli tot rond 10 september?!

Ik dacht even dat mijn plan om te werken en te genieten op Curacao niet door zou gaan, maar gelukkig kreeg ik gisteren te horen dat ik van de zomer alsnog naar Curacao mag komen om te werken bij een notariskantoor. Super om nu echt een (letterlijk en figuurlijk) zonnig vooruitzicht te hebben!! :smile:
Ik stap als het goed is zaterdag de 7e of zondag 8 juli in het vliegtuig en ben van plan om rond 10 september terug te vliegen.
Dus bij deze de vraag: wie loopt rond die tijd ook met z’n koffer te zeulen of ligt al naast een palmboom op het strand te zonnen? Het lijkt me leuk om al wat contacten op te doen, want alleen een cocktailtje drinken is ook maar zo alleen en daar is het happy hour niet voor bedoeld.:slywink:
Waarschijnlijk kan ik mijn huisvesting regelen via Wereldstage; ik zit te denken aan een studio. (iemand ervaring hiermee?) Zitten er toevallig ook mogelijk toekomstige ‘‘buurtjes’’ tussen de Wereldwijzer-gebruikers? Dan hoeven we tenminste niet van volslagen vreemden een kopje suiker te lenen

Groetjes,

Maxime

mocht je niet klaar komen met woonruimte via wereldstage
laat het me weten op [EMAIL=“cactus-inn@hotmail.com”]cactus-inn@hotmail.com
we hebben kamers tussen de 275€ en 300€ ook is er tegen die tijd een apartement beschikbaar

Ik zit in augustus ook op Curacao! en heb er heel veel zin in!

Ik zou het wel leuk vinden om van te voren wat medestagaires /studentes te ontmoeten die in augustus ook lekker op curacao zitten. Dan kunnen we daar een keer BBQen of iets dergelijks.
Iemand hier ook zin in?

Groetjes
Mebeline

Per die datum komen er diverse kamers en appartementen vrij, zowel in ons apt. complex nabij Salina, zeer centraal gelegen, als in Punda en Oost Jongbloed. Voor info mail gerust geheel vrijblijvend naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com, dan kunnen we je een prijslijst toe sturen en voor foto’s kijk even op Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
Veel suc6 en voorpret met jullie voorbereidingen!!!

groetjes Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao

Ik ga van 23 juni tot 26 september naar Curacao! Lijkt mij ook leuk om alvast wat contacten op te doen! (al komen jullie wat later zo te lezen
) Mijn email is [EMAIL=“jessicabouten@hotmail.com”]jessicabouten@hotmail.com

Wie weet tot mails! En tot ziens in 't zonnige curacao :slight_smile:

Groetjes, Jess

Ik wil zelf waarschijnlijk ook naar Curacao gaan om daar te werken voor ongeveer een half jaar. Ik wil dan rond de zomer vertrekken! Ik ben nu 20 jaar en ben bezig met afstuderen. Wie heeft er nog meer hetzelfde plan als ik? Ik kan ook nog wel wat tips gebruiken!

Ik ben beniewd!

Hey Esther! Wow een half jaar!! Dat zijn nog eens goede plannen:). En helemaal leuk dat je ook in de zomer gaat! Toevallig juli?hihi.
Curacao gaat duidelijk overspoeld worden met ‘‘see buy fly’’-tasjes van Schiphol! Helaas moet ik in september aan mijn afstudeerjaar beginnen, maar anders zou ik graag ook nog een paar maandjes langer blijven hangen op Curacao!
Wat betreft tips: vergeet niet je ‘‘verklaring van rechtswege’’ te regelen om daar te kunnen wonen en werken. Het schijnt een nogal formele toestand te zijn die echt op z’n antilliaans wordt geregeld (lees: van loket naar loket gestuurd worden en alles rustig aan
haha), dus ik heb me bij Wereldstage aangemeld voor een zogeheten ‘‘doe het zelf’’-pakket. Wereldstage regelt dan die vergunning en bemiddelt ook in je huisvesting. Maar huisvesting is ook goed zelf te regelen. Tips zijn: www.curacaofreaks.nl (voor algemene info over het eiland, huisvesting, aparte rubriek over ''stage lopen op curacao)
www.viavia.net: is erg populair want iedereen kan daar namelijk gratis een advertentie plaatsen.
Ook kun je kijken op www.willemstad.net
erg handig want hier staan veel vacatures op!
Nou, je moet maar ff kijken en als je nog iets wilt weten
mail gerust! Als mij nog een site of andere tip te binnen schiet, laat ik het je weten!
Groetjes!
Max.

Ow ja: bij het '‘reisgenoten’'forum staan nog meer mensen die een half jaar of langer naar Curacao willen! Misschien ook leuk om ff te kijken!

Hallo,wij zijn aan het kijken of we het kunnen realiseren om te emigreren naar curacao met 3 kinderen van 3,8 en 9.Nu heeft de oudste downsyndroom en mijn vraag is,heeft iemand ervaring met downsyndroom en wonen in curacao? Hoe is de zorg en scholen? Alvast bedankt.

Groeten Sabrien