Werkstage september 2009!

hallo allemaal,

ik ga in september 2009 voor 5 maanden stage lopen in curacao… waar precies is nog onduidelijk maar wel in de gezondheids zorg!
dit wordt allemaal vanuit school geregeld.
maar mijn vraag is:
heeft iemand tips waar ik kan zoeken voor huisvesteging??
dit moet ik namelijk wel zelf regelen!

groetjes nadine

Heey nadine!

Als ik jou was zou ik even www.home-trust.net bezoeken, staan allerlei studentenkamers op, op veilige plekken, en niet duur (en ook heel centraal)!

Succes,

Groetjes Nicolette

Hallo,

Ik verhuur 2-kamerappartementen. Mocht je interesse hebben, kun je me mailen op [EMAIL=“curiousappartement@hotmail.com”]curiousappartement@hotmail.com

groetjes, Anoli

Hai !

Ik ben ook van plan mijn eindstage te lopen op Curacao vanaf september. Ben benieuwd hoe jij dit gaat aanpakken…?

gr Ingrid

Wat wordt het gezellig op Curacao strax! Wel leuk om nu al contact te hebben met mensen uit Ned die ook naar Curacao gaan. Ik ga zelf vanaf half september 2009 voor een jaar …

Ik ga ook naar Curacao. heb er echt veel zin in. Moet nog wel het een en ander regelen. Ik ben in ieder geval van plan op Curacao te gaan werken!

Ik wil er idd ook werken. Gisteren bij de bijeenkomst ging het alleen maar over stages en werd er niets verteld over werk, alleen het feit dat ze wel bemiddelen voor je. Ik heb het idee dat je dus als werker ook niet echt je ei kwijt kunt bij wereldstage/wereldjob. Ze zeggen een aanspreekpunt te zijn voor je op het eiland en dat vind ik wel prettig mocht er echt iets zijn maar ik weet niet zo goed of ze wel ervaring hebben met werknemers … En je betaalt natuurlijk wel een hoop kosten om in zee te gaan met ze. Ik denk er nog even overna. Tot die tijd zoek ik vrolijk door naar werk :slight_smile:

als je er gewoon wilt gaan werken, kan je dan niet beter gewoon contact opnemen met het bedrijf waar je wilt werken? je betaald je alleen al blauw anders aan bemiddelaars.

ik ga er stage lopen, dus wordt het inderdaad fijn voor mij geregeld.

thieu85? heb jij al werk daar?

eey,

ik zie vanalles van stages, maar zijn er ook mensen die echt alleen maar willen werken en dus niet vanuit school gaan? want ik zit te kijken met de papieren die ik allemaal moet regelen…als ik het goed begrijp mag je wek 6 maanden vakantie vieren zonder papierwerk, maar als je gaat werken moet je ik weet niet hoeveel regelen…maar hoe zit het dan als je zegt dat je voor vakantie gaat en pas na 1 of 2 maanden gaat werken?? moet je dan ter plekke alsnog alles regelen??

Ik ga niet via school en ga erdus gewoon werken. Daar is wereldstage/wereldjob dus handig voor. Zij bemiddelen voor je in huisvesting, werk, regelen je werkvergunning, tickets, ophaalservice en zijn het aanspreekpunt voor je op het eiland. Dat vind ik er wel erg prettig aan.En natuurlijk kan ik gewoon contact opnemen met bedrijven en dat doe ik ook wel, maar ik vind het wel fijn als je weet dat je ergens terecht kunt met je vragen. En ik heb begrepen dat het zelf regelen van een vergunning heel ingewikkeld is, dat doen zij dan voor je. Dus mss ook iets voor jou Gizz ?

Ey Nadinen,

Ik heb nog geen werk. Ik moet nog het een en ander voorbereiden zoals huisvesting. Ben momenteel mijn lerarenopleding aan het afronden. Ik hoop op curacao aan de slag te kunnen in het onderwijs of horeca,toerisme. In de horeca kom je daar zo aan het werk, in het onderwijs zal het denk toch iets anders zijn ivm sollicitatieprocedure etc etc. Ben nu vooral aan het kijken hoe anderen aan het voorbereiden zijn, waar ze huisvesting hebben, of het een beetje een leuke plaats is, hoe ze werk of stage hebben geregeld etc. Maar mijn plannen beginnen nu wel erg serieus te worden haha, paar maanden geleden was ik nog een beetje aan het twijfelen en nu weet ik zeker dat ik in in sept naar curacao wil gaan…lijkt me echt een toffe ervaring. Ik geloof dat er op 7 en 8 maart een emigratiebeurs is, denk dat ik daar ook ff ga kijken.

ik hoor nog wel van je!

Gr Thieu

hee thieu…
kan jou school je niet helpen met het regelen van werk? want vanuit de loi kan je toch ook op buitenlandse stage? misschien weten hun adressen. ik zal ook eens vragen aan mijn leraren.
hun zijn nu een school aan het opzetten op curacao, dus misschien hebben zei nog tips voor jou. dus hun regelen alles fijn voor mij:P
maar verder ben ik totaal geen fan van die bemiddelingsbureau’s… ik denk dat je het goed zelf kan regelen allemaal… en visum enz… is volgens mij makkelijker als het lijkt.
maar emigratie beurs??? wil je echt emigreren?
en heb je daar een site van? misschien interesant voor mij om naar toe te gaan.
gr nadine

Hey Nadinen,

Ik volg mijn opleiding op de HU in utrecht…nu je het zegt jah…ok daar hebben ze een bureau internationalisering…denk dat ik daar even een afspraak ga maken…zei hebben natuurlijk veel contacten…thx!!
Maar ik ga niet emigreren…of ik moet echt niet meer weg willen hah. Maar bij die beurs krijg je toch weer informatie over alles wat er bij komt kijken…sprak laatst iemand die het toch niet helemaal goed had geregeld (haar werk had iets fouts gedaan met haar verblijfsvergunning) toen ze in curacao woonde…zei werd bij terugkomst in de ‘kraag gegrepen’ op het vliegveld. Maar goed, dit forum bevat over het algemeen wel goede informatie en zeker ervaringen van andere.
Maar jij gaat met twee klasgenoten…das wel lache. Wat voor stage ga je daar doen?

hoor wel,

Gr Thieu:wereld:

ey chotje, thanks voor de tip ik ga daar eens kijken…
ben misschien ook wel erg vroeg ermee allemaal maar wil het liefst alles zo goed mogelijk regelen en goed op de hoogte zijn van alles…

Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen vind ik! Ik ben zelf ook al jaren aan het zoeken en bedenken wat ik wil … ik ga in september dit jaar naar Curacao voor een jaar en dit weten we al sinds 2007 ongeveer dus vanaf die tijd bezoek ik sites en win ik info in. Zo kun je met een gerust hart het avontuur aangaan vind ik! Sommige mensen beginnen erg laat met info zoeken en komen dan in de problemen omdat je in NL bijvoorbeeld wat documenten moet aanvragen en ze hebben daar dan geen tijd meer voor. Dus ik vind het slim dat je alvast aan het zoeken bent!

ja dat klopt en als ik ergens geen zin in heb is het wel in problemen…

alleen iedereen zegt gewoon wat anders… iemand zei me gister dat als je gewoon aangeeft dat je op vakantie gaat en daar pas werk gaat zoek je dan niets hoeft te regelen…zo zouden meer mensen dat doen schijnbaar…

Hé mensen!

Als het goed is ga ik samen met een klasgenootje ook in september naar Curacao voor 5 maanden!

We gaan daar enkele vakken volgen aan de UNA ivm onze Minor!

We zijn nu erg druk met alles regelen enzo… ! Als huisvesting wordt ons de Campus aangeboden… We zijn dus nu aan het kijken wat het beste is

Groetjesss

Hee Thieu,
wanneer was die emigratie beurs?
en heb je al een afspraak en meer info gekregen op je school? ben benieuwd.
k ga daar stage lopen in het ziekenhuis… sehos zeer waarschijnlijk!!

vriendin van me had stage gelopen op aruba voor half jaar zonder visum, en toen ze terug vloog werd ook zij in haar ‘kraag gegrepen’ maar zij zei niemand zorgt voor een werkvisum, want ze pakken je alleen als je terug vliegt en dan krijg je gewoon half jaar verbod om aruba op te komen…

gr nadine

Maar je zit er niet op te wachten om in de problemen te komen toch op de terugweg? Dan sta je dus wel ergens genoteerd, zou ik niet zo prettig vinden! Emigratiebeurs is volgend weekend! Ik ga ook een dagje heen, ben benieuwd of ze wat interessants te vertellen hebben.

Hi,
Bemiddelen jullie ook in werk of alleen in stages?