Stage vanaf september 2010!!

Ik ben van plan om vanaf september stage te gaan lopen op Curacao. Denk dat ik het allemaal regel via wereldstage om verzekerd te zijn van een stageplek en huisvesting. Daarnaast twijfel ik nog of ik een half of heel schooljaar zal gaan… Wie heeft er ervaring met stage in de hulpverlening op Curacao? Wie gaat er ook rond deze tijd? En wie heeft er nog tips? :zon02:

Hoi Ellen,

als je wereldstage alles laat regelen ben je echt veel geld kwijt.
Je kunt beter alles zelf proberen te regelen. Mocht het niet lukken, kan je altijd nog bij hun terecht. Zo lastig is het niet om te regelen.

Appartementen/studentenkamers genoeg op het eiland die je zelf kunt boeken! Stage is even wat zoek werk, maar waarom zoveel geld betalen als je het zelf ook kunt doen?

Succes ermee!

Voor een altijd zonnige:zon02: vakantie en/of stage op Curaçao bieden wij een gemeubileerde vakantiehuis te huur met 3 slaapkamers(met airco), woonkamer/kitchenette en 2 badkamers. Het huis is voorzien van een porch(overdekte buitenruimte).

Centraal gelegen in de rustige stadsdeel St.Helena.
Binnen loop afstand heb je locale winkeltjes en restaurants.

Punda(de stad) is vlakbij, de bus stopt om de hoek en in 10 minuten ben je er.
Heb je zin om lekker naar het strand te gaan? Piscadera baai is makkelijk te bereiken(lopend 30 min./per bus 15 min.)

Huurprijs €250,-/€275,- p/m(per kamer)
De kosten zijn gebaseerd op een verblijf van minimaal 1 maand.
[FONT=Times New Roman]Geschikt voor stagiaires en/of vakantiegangers.

Zoek je nog een nette, maar ook betaalbare verblijfsplaats. Neem dan geheel vrijblijvend contact met me op via [EMAIL=“vakantiehuis_curacao@live.nl”]vakantiehuis_curacao@live.nl
Foto’s zijn op te vragen.
:dag:[/FONT]

Hee ellen,
Ik ga ook september 2010 naar Curacao!
Voor 5 maanden.
Ik ben het zelf wel aan het regelen via Wereldstage. Ik weet dat het wat meer kost.
Mja , je moet er wat voor over hebben.
En dan weet ik zeker dat ik een huisvestiging en stage heb.
overigens ken ik meerdere mensen die via Wereldstage naar Curacao zijn geweest en bij hun beviel het goed.

Groetjes Nienke

ik zit momenteel in curacao en heb alles zelf geregeld. op de site van calibris kun je stage plekken vinden op curacao voor zorg en sport (spw onderwijsassitent, apothekerassistent etc) daar staan contactgegevens. meestal van nederlandse scholen bedrijven etc. even mailen of bellen en klaar. kamer is makkelijk te regelen. zijn zoveel studentenhuizen etc hier! ik heb hier mee zn 1000 euro bespaard om het zelf te regelen.

Hey Nienke!
Ik heb me inmiddels ook ingeschreven bij Wereldstage. Ondertussen probeer ik zelf wat rond te zoeken, maar vanuit school hebben ze me toch aangeraden om het via Wereldstage te regelen. Ik hoor er wel wisselende reacties over, maar het lijkt me toch prettig om iets te hebben om op terug te vallen als dat nodig is. Ik ga een heel schooljaar stage lopen in de hulpverlening. Jij? Ken dan alleen nog niemand daar, maar dat komt vast goed. Denk dat ik ook een bijbaantje ga zoeken.
Groetjes Ellen

Dankje voor je tip. Ik heb me ingeschreven bij Wereldstage, maar zal in de tussentijd zelf zeker ook nog op zoek gaan. Succes met je stage!
Groetjes Ellen

Hee!

Ik ga ook in September 2010 naar Curacao voor 5 maanden ( met Nienke1990 o.a :stuck_out_tongue: )
En ik ben het ook via Wereldstage aan het regelen, mij bevalt het tot nu toe nog wel goed!
Het is indd wel duurder dan dat je 't zelf regelt, maar nu heb je inderdaad wel iets waar je op terug kan vallen, plus dat alles voor je geregeld word!

Groetjes Anouk

Hallo,

met een beetje hulp van mensen kan je alles prima zelf regelen hoor.
Dat scheelt je gelijk zo’n €750,- als ik het goed heb. (weet niet precies wat wereldstage vraagt). Toch zonde van het geld lijkt me?

Waarom kiezen jullie hiervoor en gaan jullie niet gewoon zelf een huis/appartement zoeken? Er zijn er zoveel. Met een beetje navraag/research kom je een ver. Zo had ik het 3 jaar geleden gedaan en het is me onwijs goed bevallen.

Nu ga ik weer alles zelf regelen…

Mocht je nog een stageplaats zoeken in het onderwijs (PABO/LIO), SPH/MDW richting of IT/Webdesign

Wat betreft de stagiaire eisen IT/Webdesign:
-HBO niveau is vereist (meeloopstage of afstudeerstage);
-PHP programmeur / MySQL database /JavaScript basiskennis is vereist;
-Ajax/Jquery kennis is een pré;
-Content Management Systemen voor websites en intranet sites;

mail ons gerust geheel vrijblijvend via [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com. Mogelijk kunnen we je nog helpen aan een plaats.

gr. Anneke

Ik ga samen met een vriendin per september voor een jaar op curacao werken. Wij zijn het zelf aan het regelen. Connecties zijn dan wel handig.

Hoi Ellen,

Ik heb zelf in het Sint Elisabeth Hospitaal stage gelopen een paar jaar geleden. Op de website http://curakamers.nl/informatie.html#stage kan je veel informatie vinden over stage en met name ook in het Sehos, huisvesting en wat je verder moet regelen als je naar Curacao komt. Ik wens je veel succes met de voorbereidingen. Het is zeker een aanrader om een stage te doen op Curacao!

Groeten,
Nienke