Wie is er nu op Curacao? Ik heb zoveel vragen!

hoihoi !

Ik heb serieuze plannen om van begin mei tot oktober naar curacao te gaan. lekker werken, en even lekker weg van alles. maar nu zit ik met een boel onduidelijkheden en vragen… ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden!

wereldstage, wat zijn jullie ervaringen? de een zegt ja top! de ander zegt, nee bagger.

huisvesting… waar is het leuk maar betaalbaar wonen ? wereldstage schijnt duur te zijn in bemiddeling.

is het leven in curacao echt zo duur zoals iedereen zegt? (boodschappen supermarkt, benzine, auto, uitgaan)

alvast bedankt! :smiley:

groetjes Caro

Niemand? :frowning:

Hallo Carola,

Wij, Gpstart.com, zijn het andere stagebemiddelingsbureau op Curacao.

Wil je stage lopen of gewoon een paar maandjes werken en er tussen uit?
Wij hebben namelijk ook een aantal jobs (voor studenten en net-afgestudeerden) als je een paar maanden ervaring op wil doen in het buitenland.
Wij regelen ook huisvesting en andere bijkomende zaken.
Onze website: www.GPstart.com

Boodschappen kun je net zo duur maken als je zelf wilt. Het is natuurlijk wel zo dat alles geimporteerd wordt uit Nederland en Amerika. Dat betekent dat sommige (luxe) artikelen duurder zijn dan je gewend bent. Maar het is goed te doen.
Benzine valt reuze mee, zeker als je het vergelijkt met Nederland. Een liter benzine kost hiet momenteel +/- NAF 1.80. Dat is nog geen euro.

Nieuwe auto’s zijn hier weer goedkoper dan in NL. Maar ik neem aan dat je geen nieuwe auto wilt kopen. De prijzen van tweedehands auto’s ligt hier relatief gezien weer een eind hoger. Je hebt een “goede” tweedehandsauto voor rond de NAF 4000. Als je geluk hebt dan heb je een goede auto voor minder, tussen de NAF 2000 en NAF 3000,- Om je een beetje te kunnen orienteren kun je alvast even kijken op www.viavia.net

Uitgaan is redelijk kostbaar. Maar dat ligt natuurlijk ook aan jezelf. Er zijn vele uitgaansgelegenheden en iedere dag en avond is er wel wat te doen.
Voor een Polar (Venezolaans bier) ben je rond NAF 3,50- Naf 4,- kwijt. Voor Heineken, Bright, wijnen etc…meestal rond de NAF 6,- Maar er zijn ook vele Happy Hours iedere dag. :slight_smile:

Kijk ook eens op de websites: www.Curacao.com of curacao.startpagina.nl
Daar kun je ook vele links en info over Curacao vinden.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ook een e-mail sturen aan: [EMAIL=“info@gpstart.com”]info@gpstart.com

Zonnige groeten,
GPstart Team

Hi, de mensen van gpstart hebben je al aardig wat info gegeven. Ik heb een space waar ook nog wat info op staat, zoals gele gids, telefoonboek, vacaturesites etc. Tevens verhuren wij appartementen. Foto’s hiervan staan ook op de space. http://spaces.msn.com/roxsha. Heb je meer vragen, of wil je een prijslijst, mail gerust geheel vrijblijvend naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com.”]roxsha@yahoo.com.

groetjes Anneke Maduro

hoihoi !

bedankt voor jullie antwoord, ik wil van mei tot ongeveer oktober(misschien wel langer als het bevalt) naar curacao, om te werken, eventjes weg van alles in Nederland.

Boodschappen kun je inderdaad zo duur maken zoals je zelf wil. Maar het is dus redelijk te doen als je gewoon goed op de prijzen let…!
Nee ik ben niet van plan om een nieuwe auto te kopen, ik heb simpelweg het geld niet. ben wel van plan om hier in nederland een auto te kopen op korte termijn, maar het lijkt me best duur om die naar curacao te vervoeren en lijkt mij ook een hoop papierwerk.

Bedankt voor alle info! ik ga jullie website even bekijken.

Groetjes caro

quote=GPstart. Stage op Curacao]Hallo Carola,

Wij, Gpstart.com, zijn het andere stagebemiddelingsbureau op Curacao.

Wil je stage lopen of gewoon een paar maandjes werken en er tussen uit?
Wij hebben namelijk ook een aantal jobs (voor studenten en net-afgestudeerden) als je een paar maanden ervaring op wil doen in het buitenland.
Wij regelen ook huisvesting en andere bijkomende zaken.
Onze website: www.GPstart.com

Boodschappen kun je net zo duur maken als je zelf wilt. Het is natuurlijk wel zo dat alles geimporteerd wordt uit Nederland en Amerika. Dat betekent dat sommige (luxe) artikelen duurder zijn dan je gewend bent. Maar het is goed te doen.
Benzine valt reuze mee, zeker als je het vergelijkt met Nederland. Een liter benzine kost hiet momenteel +/- NAF 1.80. Dat is nog geen euro.

Nieuwe auto’s zijn hier weer goedkoper dan in NL. Maar ik neem aan dat je geen nieuwe auto wilt kopen. De prijzen van tweedehands auto’s ligt hier relatief gezien weer een eind hoger. Je hebt een “goede” tweedehandsauto voor rond de NAF 4000. Als je geluk hebt dan heb je een goede auto voor minder, tussen de NAF 2000 en NAF 3000,- Om je een beetje te kunnen orienteren kun je alvast even kijken op www.viavia.net

Uitgaan is redelijk kostbaar. Maar dat ligt natuurlijk ook aan jezelf. Er zijn vele uitgaansgelegenheden en iedere dag en avond is er wel wat te doen.
Voor een Polar (Venezolaans bier) ben je rond NAF 3,50- Naf 4,- kwijt. Voor Heineken, Bright, wijnen etc…meestal rond de NAF 6,- Maar er zijn ook vele Happy Hours iedere dag. :slight_smile:

Kijk ook eens op de websites: www.Curacao.com of curacao.startpagina.nl
Daar kun je ook vele links en info over Curacao vinden.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ook een e-mail sturen aan: [EMAIL=“info@gpstart.com”]info@gpstart.com

Zonnige groeten,
GPstart Team

[/quote]

hai anneke!

ik ga je site bekijken, dankjewel :smiley:

hoi ik had een vraagje, ik wil samen met een vriend van mij voor 4 maand naar curacao om werk/levenservaring op te doen maar wat is slimmer om voor de eerste week een goedkoop hotelletje te regelen en dan werk zoeken en dan voor langere termijn onderdak zoeken of alles vanuit nederland regelen? ik ben trouwens ook 17 jaar. zou dat nog enige problemen kunnen bezorgen met werk?

groeten marijn

Beste Marijn,

Wat leuk dat je deze kant op wil komen! Een hele stap! Daarom zou ik je aanraden om in ieder geval je huisvesting van te voren voor de hele periode te regelen. Er zijn voldoende mogelijkheden in studentenhuizen. Dat is gelijk ook erg gezellig, leer je snel een hele hoop mensen kennen. Bij een aantal studentenhuizen kan je tussentijds, met een maand opzegtermijn opzeggen, mocht het toch niet bevallen dan kan je altijd verder kijken. Kijk voor huisvesting eens op onze site www.gpstart.com onder het kopje GPhotel.
Je leeftijd zal je weinig problemen opleveren en wanneer je in de horeca wilt werken is het vinden van een baan zeker geen probleem. Voor banen in andere branches moet je iets meer tijd uittrekken. Wanneer je dit ook graag van te voren geregeld wilt hebben, schrijf je dan bij ons in onder GPjob en GPstart gaat voor je opzoek.
Succes met de voorbereidingen!

Zonnige groet,
GPstart.

Carola,

Ik heb een aantal adressen waar je zeker kan werken in de horeca. Ik zou zeggen kom naar het eiland toe, zorg dat je wel een verblijfplaats hebt hier op Curacao en dat je dan de volgende dag ofzo naar de volgende horeca gelegenheden gaat om werk te zoeken, je kan ook 2 dagen later ofzo.

Deze zijn horeca gelegenheden die altijd mensen nodig heeft:

Deze zijn gevestigd bij zuikertuintje/bloempots
Asia De Cuba
De Heeren
Omundo
Sambal

Deze zijn gevestigd Mahaai
De Tropen

Deze is gevestigd Parera
Cinco

Deze is gevestigd Achter de Movies
Skaloko (voormalig TuTuTango)

**Deze zijn gevestigd ****Brakkeput **
BoatHouse
Sarifundi

**Deze zijn gevestigd **Punda
Plein cafe / Wilhelminaplein
Mundo Bizarro

Succes

**Deze is gevestigd **Caracasbaai
De Kleine Wereld
Baya Beach

Deze zijn gevestigd Lions Dive/Seaquarium
Hemingway
Nemo
Mambo
Wet & Wild

Deze zijn gevestigd Janthiel
Janthiel Beach / zanzibar
Papagayo
Chogogo

He hallo allemaal!

Ik ben net terug van 4 maanden Curacao! Heb zit geregeld via wereldstage maar geloof me! JE kan het makkelijk zelf! Tuurlijk is het begin even lastig… maar alle begin is moeilijk!

Ik zou zeggen, zorg dat je de eerste tijd onderdak heb! Dit is wel erg belangrijk en dat je sowieso voor je eerste maand dat je daar zit geld heb voorlevensonderhoud!!
Dit omdat je ervanuit moet gaan dat je pas na een maand je salaris krijgt!

Werk ligt op curacao voor het oprapen! Er zijn genoeg leuke baantjes te vinden zolang je maar wilt! Zelf heb ik eerst een tijd om mambo gewerkt… Vond hetpersoonlijk een leuke uitgaansgelegenheid maar niet om te werken. Ben daarna naar de Albert Heijn gegaan! Super leuk daar!!!
Ook in Willemstad zelf zijn er super veel leuke plekken waar je heen kan! Er word altijd wel gevraagd naar personeel! Je kan gewoon ter plaatse een sollicitatie formulier invullen en hop! aan het werk!

Als je verder niet goed weet wat je moet regelen om op curacao te komen zou ik even googlen naar het antillenhuis (ik weet de site zo even niet)
Op hun site kan je alles vinden wat je geregeld moet hebben!

Veel succes! En als er nog vragen zijn hoor ik het wel!

Groetjes Marloes

P.s. ik vlieg waarschijnlijk in november met een vriendin ook naar Curacao om daar weer een tijd te verblijven!!

Heej Marloes,

Leuk om te lezen dat je het daar zo goed naar je zin hebt gehad! Ik vertrek zelf 15 september om er een half jaar te werken. Wil in de horeca maar nu lees ik jou tip over Albert Heijn. Ik heb hier in NL 6,5 jaar bij AH gewerkt dus dat zou misschien ook nog een optie zijn :slight_smile:

Groetjes Malou

Ik denk zelf dat de albert heijn daar een zeer goede werkplek is. Dit omdat ze goede werktijden en hebben en ook wel redelijkbetalen…
Als je daar bent, vraag naar Jan Koster, deze man is daar nu bedrijfsleider en ik denk dat hij het beste kan weten wat voor vacatures er beschikbaar zijn!!
Alvast veel succes en heeeel veeel plezier!!

Liefs Marloes.

P.s. groetjes aan alle mariniers die daar nog zitten tot begin oktober! :wink:

Thanks voor de tip! Die naam zal ik onthouden.

Haha is goed, ik zal de groetjes doen van Marloes die bij Albert Heijn werkte. :stuck_out_tongue:

Op welke afdeling heb je gewerkt eigenlijk?

Hahah AH hebben ze die in Curacao ook? Ligt dat in de buurt van Willemstad of daarbuiten? Ik ga volgend jaar september voor een jaar heen en dat klinkt me wel goed moet ik zeggen :slight_smile: Mag ik vragen wat je verdiende bij de AH?