hoihoi !
bedankt voor jullie antwoord, ik wil van mei tot ongeveer oktober(misschien wel langer als het bevalt) naar curacao, om te werken, eventjes weg van alles in Nederland.
Boodschappen kun je inderdaad zo duur maken zoals je zelf wil. Maar het is dus redelijk te doen als je gewoon goed op de prijzen let…!
Nee ik ben niet van plan om een nieuwe auto te kopen, ik heb simpelweg het geld niet. ben wel van plan om hier in nederland een auto te kopen op korte termijn, maar het lijkt me best duur om die naar curacao te vervoeren en lijkt mij ook een hoop papierwerk.
Bedankt voor alle info! ik ga jullie website even bekijken.
Groetjes caro
quote=GPstart. Stage op Curacao]Hallo Carola,
Wij, Gpstart.com, zijn het andere stagebemiddelingsbureau op Curacao.
Wil je stage lopen of gewoon een paar maandjes werken en er tussen uit?
Wij hebben namelijk ook een aantal jobs (voor studenten en net-afgestudeerden) als je een paar maanden ervaring op wil doen in het buitenland.
Wij regelen ook huisvesting en andere bijkomende zaken.
Onze website: www.GPstart.com
Boodschappen kun je net zo duur maken als je zelf wilt. Het is natuurlijk wel zo dat alles geimporteerd wordt uit Nederland en Amerika. Dat betekent dat sommige (luxe) artikelen duurder zijn dan je gewend bent. Maar het is goed te doen.
Benzine valt reuze mee, zeker als je het vergelijkt met Nederland. Een liter benzine kost hiet momenteel +/- NAF 1.80. Dat is nog geen euro.
Nieuwe auto’s zijn hier weer goedkoper dan in NL. Maar ik neem aan dat je geen nieuwe auto wilt kopen. De prijzen van tweedehands auto’s ligt hier relatief gezien weer een eind hoger. Je hebt een “goede” tweedehandsauto voor rond de NAF 4000. Als je geluk hebt dan heb je een goede auto voor minder, tussen de NAF 2000 en NAF 3000,- Om je een beetje te kunnen orienteren kun je alvast even kijken op www.viavia.net
Uitgaan is redelijk kostbaar. Maar dat ligt natuurlijk ook aan jezelf. Er zijn vele uitgaansgelegenheden en iedere dag en avond is er wel wat te doen.
Voor een Polar (Venezolaans bier) ben je rond NAF 3,50- Naf 4,- kwijt. Voor Heineken, Bright, wijnen etc…meestal rond de NAF 6,- Maar er zijn ook vele Happy Hours iedere dag. 
Kijk ook eens op de websites: www.Curacao.com of curacao.startpagina.nl
Daar kun je ook vele links en info over Curacao vinden.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ook een e-mail sturen aan: [EMAIL=“info@gpstart.com”]info@gpstart.com
Zonnige groeten,
GPstart Team
[/quote]