Wie Is Er In Rio

Halllo,

14 januari vlieg ik naar rio de janeiro en vroeg me af of er dan mensen van dit forum daar zijn die me tips kunnen geven voor een verblijfplaats o.i.d. Ik blijf 3 maanden in zuid amerika, wat ik na rio wil doen weet ik nog niet.
Ik hoop op leuke reacties!
Groetjes Daf

Hoi Daphne,

ik vlieg samen met 2 vrienden 14 februari naar Sao Paolo, van daaruit willen we naar Rio.
Om daar onze 6 maanden durende zuid amerika reis te beginnen.
Waarschijnlijk ben je 17 februari niet meer in Rio of omgeving, wanneer wij er naar toe gaan maar veel plezier in ieder geval!
Ik heb wel een reistip voor je, Ila Grande. Op 60/70km van rio. Dit is een erg mooi tropisch eiland er is een erg goed hostel, ze hebben ook een internetsite www.cachoeira.com.
Als je meer wilt weten kun je mailen: kasmijn@yahoo.com

Groetjes Kas

Hola Daf,

ik ben begin februari in Rio om carnaval te vieren. Hoe lang blijf jij in Rio, ben je er ook nog met carnaval? Zo jah…heb je er rekening mee gehouden dat de hostels rond die tijd allemaal volgeboekt zijn en het vrij moeilijk is om een hostel te vinden als je niet gereserveerd hebt? Als het goed is heb ik een hostel weten te vinden in de wijk Copacabana, gaat wel super worden denk ik.

Na Rio vertrek ik naar the pantanal om wat wildlife te bekijken. Daarna weet ik nog niet precies…naar het noorden waarschijnlijk, boottripje over de amazone. Wat zijn jouw plannen ongeveer?

Je kan me mailen op: ramondegraaf@hotmail.com

Ciaociao,

Ramon

Hoi Daf,
Wat Ramon schrijft, klopt als n bus, ik zou nu direct, wanneer je in de gelegenheid bent, gaan reserveren. Kijk bijv. op http://www.budget-hostels.com, hier kun je online reserveren. Zo heb ik het ook gedaan, ik vertrek over 8 dgn naar Buenos Aires. Reserveer je niet, dan rest je alleen op het strand in Rio te slapen. Kan ook gezellig zijn, maar is niet te preferen.

Succes en carnavalse !
Bert

Geen paniek!!
Hoi!
B)
Wij zijn na een half jaar door Zuid-Amerika naar het carnaval in Rio gegaan en ook wij waren bang geen slaapplaats te vinden. Desondanks hadden we niks gereserveerd en reden we op de bonnefooi de mooiste stad van Brazilie (die wij gezien hebben dan) binnen. Misschien geluk, maar bij het eertse hotel dat wij aandeden, konden we blijven. Met afgesloten garage voor de motor! Later bleek dat het een hotel was waar mensen vooral kamers per uur of voor een nacht huurden, maar daar hebben we totaal geen last van gehad.
Leuk veel spiegels in de kamer, elke dag een schoon bed en ontbijt op de kamer. En dat alles voor weinig geld (weet het bedrag niet meer precies).
Het is: hotel Pedro Américo, Rua pedro Américo 173, Catete, Rio de Janeiro. tel.: (21) 2205-2019 .

Wij vonden de wijk ook heel gezellig. Op loopafstand van het Flamengo-strand (leuker dan Copa Cobana). In de wijk rondom carnaval elke avond gezellige muziek, lekker eten etc. Met de metro kun je andere delen van Rio bezoeken.

He hallo. Ik ben een meid van 26 en ga begin januari naar Rio om vervolgens 3 maanden door Brazilie te reizen. Heb verder geen specifieke plannen,maar ben wel wat rond aant kijken om evt samen met iemand te reizen. Ben vorig jaar 3 maanden alleen in zo Azie gaan reizen en nu lijkt t me leuk om eens met iemand te gaan of in ieder geval te starten.Ik zag jou berichtje en dacht, die schrijf ik gewoon een kort berichtje terug. Ben jij op zoek naar een reisgenoot, laat t me dan weten, dan kunnen we eens wat mailen over ideeen enz.
Groetjes Plien. Mijn email is Plienemans@hotmail.com