Wie is er in juni in Cartagena / Santa Martha (colombia)

Hi,

Ik ben benieuwd of dat er mensen in Colombia zijn van 11 t/m 22 juni. Ik heb namelijk 1,5 week vrij in deze periode. Een (niet heel bekende) kennis die ik heb ontmoet in Argentinie zei tegen me: “Waarom kom je niet naar Colombia want ik ben daar op vakantie” (maar dan in het Spaans). Reislustig en impulsief als ik ben zei ik daar volmondig “JA” op en voor ik het wist had ik mijn ticket geboekt. Nu verklaren meerder mensen me voor gek omdat ik met een vage kennis naar een van de ‘meest gevaarlijke landen ter wereld’ ga in mijn eentje (de aanhalingstekens zijn omdat ik denk dat dit wel meevalt). Maar goed ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn voor een (blonde) dame alleen en of er wellicht nog meer mensen in deze periode in Colombia zijn met name in het Noorden (Cartagena, Baru, Santa Martha) Ik hoor graag jullie reacties want na die preken ga ik toch twijfelen of ik niet inderdaad echt gek ben en ontzettend stom om zoiets te willen ondernemen. Zou in ieder geval fijn zijn de wetenschap te hebben dat er meer mensen in de buurt zijn, want you never know!

Hoor graag jullie reacties!

Groetjes Janneke

Ik ben er niet in die periode maar ik heb ervoor gekozen om in juli vier maanden alleen rond te reizen. Heb vorig jaar vier maanden door Ecuador, Peru, Bolivia en Chili gereist en iedereen die ik onderweg tegen kwam raadde Colombia aan… Gebruik je gezonde verstand (niet alleen over straat in het donker enzo…) dan komt het vast goed! Veel plezier!!

Dank je wel Joelle!

Hola Janneke,

Ik heb jarenlang als blonde meid in het noorden van Colombia gewoond. Onder andere in Santa Marta en omgeving. Ik heb ook veel alleen gereisd en heb me nooit onveilig gevoeld. De Colombianen zijn erg vriendelijk en gastvrij, dus dat komt helemaal goed! Ik ben zelf niet in Colombia rond die tijd, maar mocht je verder nog tips nodig hebben, hoor ik het graag :slight_smile:

Groeten Gerda

2 likes

Hi Janneke,

Ben zelf - 21 - met mijn zus van zaterdag 27 juni tot dinsdag 6 juli in regio Santa Marta.

Heb vertrouwen in de veiligheid in Colombia.
Je kunt een lokale simkaart voor € 5 aanschaffen dan kun je naar kennissen of politie ter plaatse bellen voor paar cent per minuut. (En de thuisblivers kunnen je bellen zonder dat het je belminuten kost).

Afgelopen maand heeft minister Schippers een contract met twee ziekenhuizen in Medellin getekend voor de zorg van Nederlanders op Curacao en Sint Maarten. En ook loopt een samenwerking met het Erasmus Ziekenhuis in Rotterdam voor de uitwisseling van co-assistenten.

Een tip is om een lokale prepaid simkaart van de provider Tygo (Comcel) te kopen
Die hebben een contract met Facebook voor gratis mobiel internet naar Facebook en sites als Wikipedia.

2 likes

Bedankt voor de goede tip!

Hoi Janneke ik ben er dan ook. Vertrek a.s. donderdag en ga 3 weken later terug naar Nederland. Ik vermoed de laatste 2 weken in het noorden door te brengen (Santa Marta - (Ciudad Perdida) - Tatanga - Minca - Cartagena). Dat is in dezelde periode als jij. Ik verblijf in hostels. Stuur gerust even een PM als je wilt!