Als vrouw alleen

Hallo allemaal,

Ik ben van plan volgend jaar in januari 3/4 weken naar Colombia te gaan. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om (als vrouw) alleen door Colombia te reizen.
Ik ben een ervaren reiziger, maar ben nog niet alleen in Zuid-Amerika geweest.

Ik ben benieuwd!

Groetjes Rosanne

Hallo Rosanne,

Ik heb al meerdere malen alleen gereisd door Colombia en heb geen enkel probleem ondervonden. Ik vond het zo leuk in Colombia, dat ik er momenteel ook woon :slight_smile:
Mocht je verder nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Gerda IJbema
Unique Colombia

Hoi Rosanne, ik ben nu 2x drie maanden alleen in colombia geweest en heb me er geen moment onveilig gevoeld. Geen enkel probleem dus, vooral gaan! De mensen zijn ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam.

Hoi,

Ik heb 2 jaar geleden voor 7 maanden in Colombia gewoond en heb toen heel veel vrouwen gezien die alleen reisden, dit was voor hun geen enkel probleem en heb ook nog nooit verhalen gehoord dat dit niet zou kunnen. Ik zou zeggen, heel veel plezier in dit prachtige land!

Hola Dames, Ik ben in Colombia geboren en woon nu in Nederland, vaak ben ik in Colombia geweest, zowel alleen als met vrienden en wat Zizwa al zegt “geen enkel moment heb ik (hebben we ons) onveilig gevoeld. Maar let op!!! en houd rekening mee dat sommige steden in Colombia kunnen in de late uren onveilig zijn, maar …dat heb je in iedere stad over de hele wereld.

Idd, ook ik ondervond nog geen problemen in Colombia. Ik reisde al meerdere keren rond in Colombia en maakte gebruik van het openbaar vervoer. Waar ik wel op lette was dat ik s’avonds nooit alleen ging rondlopen op straat. Ook tussen San Agustin en Popayan nam ik geen nachtbus maar reisde ik overdag. Hier vind je nog talrijke tips over de veiligheid in Colombia: http://www.colombiafacil.com/en/faq/safety-in-colombia. Geniet ervan!

Ben net terug van 5 weken Colombia, waarvan 2 weken alleen. Dat is goed te doen. Maar in Bogotá voelde ik me in het donker wel onveiliger.
In Medellín was ik met mijn vriendin, maar ook daar voelde het in sommige gebieden (Centro) overdag al onveilig, en 's avonds ook. De wijk El Poblado voelt wel veiliger, maar daar is weer erg veel herrie van bars dus zou ik geen hotel midden in het uitgaansgebied nemen.
Cartagena binnen de muren voelt wel veilig, ook 's avonds. De wijk Getsemani ben ik alleen overdag geweest en voelde wel wat meer louche.

Ga op je intuïtie af en doe geen domme dingen. Inderdaad zijn de meeste Colombianen onwijs aardig en behulpzaam.

Hier kun je mijn blog lezen om een indruk op te doen en foto’s te zien. http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/10/tpod.html

Zorg dat je Spaans spreekt voordat je gaat!