Mijn naam is Eduard, 31 jaar en ik ben sinds vorig jaar woonachtig in Colombia. Een heel bijzonder land wat zoveel verschrikkelijk moois te bieden heeft. Oogverblindende natuur, super mensen, historie, een fijne manier van leven en puur door weinig buitenlands toerisme.
Door backpackers wel eens beschreven als de parel op hun reis door Zuid-Amerika.
In het buitenland heeft men vaak een negatief beeld over Colombia door eenzijdige nieuwsgeving. Alleen de negatieve zaken komen aan bod.
Het is evenwel zeer goed mogelijk je op een veilige manier door het land te bewegen. En heel veel moois tegen te komen !
Ik vind het geweldig door Colombia te reizen. Vaak doe ik dit alleen, toch zou ik veel leuker vinden dit met een reisgenoot te doen.
Ik spreek goed het Colombiaanse Spaans, weet de weg in het Colombiaanse leven, heb goede contacten en ben erg flexibel in mijn tijd.
Anytime ben ik in voor een mooie tocht.
Wie lijkt het wat om Colombia te ontdekken ? Gegarandeerd een hele bijzondere ervaring !!!
Ben je op zoek naar reisgenoot voor de landen Nicaragua, Honduras of El Salvador: heel graag zou ik ook een keer deze landen bezoeken !
Ik ben orienterend bezig voor mijn vakantie, en kwam je bericht tegen op deze site. Colombia schijnt inderdaad een mooi land te zijn, volgens een vriendin van me die daar dit jaar is geweest. Ik wil graag een aantal weken (3 of 4, afhankelijk van hoe lang ik vrij krijg van mijn werk) gaan rondtrekken dit jaar. Afgelopen november ben ik 4 weken in Thailand geweest, wat mij ook erg goed is bevallen. Ik weet nog niet pcies waar ik mijn volgende vakantie ga plannen, maar Colombia staat zeker op mijn lijstje!
Kun je wat meer vertellen over de plaatsen die je wilt bezoeken? Wat heeft je bewogen om in Colombia te gaan wonen? Bevalt in ieder geval goed, zo te horen!
Hoi Eduard, Sjaak en Karin,
Ik woon al vier jaar in Colombia, zeker het mooiste land in Latijns Amerika, vooral voor de natuurliefhebber. Sinds kort ben ik verhuisd naar Santa Marta, het Tayrona Park is een must voor de Colombia ganger. Kijk op www.campingtayrona.com voor een camping/hostel in het park. Wie meer info wil over Colombia of de Noordkust, mail me op [EMAIL=“sol.cien@hotmail.com”]sol.cien@hotmail.com
Hoi Sjaak,
Colombia ga je vast fantastisch vinden, maar dat vertelde de 2 anderen je ook al. Wij hebben er, met 2 kids (9 en 5) rondgetrokken met eigen vervoer, en er een fantastische tijd gehad. Qua vriendelijkheid van mensen staat Colombia bij ons op nr. 1 van de door ons bezochte landen in Midden en Zuid Amerika. En dat zijn er nogal wat (Midden Amerika allemaal behalve Belize en in Zuid Amerika missen we nog Bolivia en Paraguay, Venezuela en Guyana en Suriname). Kijk op onze site: Expedition Finchroad over een reis van 2,5jaar.
Heel veel plezier in Colombia (en de rest van Zuid Amerika wanneer je daar nog meer gaat zien)
Safe Travels and Happy Trails
De ex zwerfvinkjes
Erg leuk om te horen dat Colombia op je lijstje staat. Je zou daarmee een bijzonder land bezoeken dat weinige toeristen gezien hebben ( daardoor vaak nog zo puur ) en zoals in een volgend berichtje beschreven wordt: de mensen zijn geweldig !!! Misschien wel de grootste reden waarom ik zo door dit land aangetrokken wordt.
Eind vorig jaar heb ik een stichting opgericht die zich bezig gaat houden met de opvang van alleenstaande moeders en hun kinderen. Op dit moment ben ik druk bezig met alle voorbereidingen, over twee maanden gaat een nieuw opvanghuis gebouwd worden. Erg spannend allemaal !
Ik heb nu een behoorlijk aantal plaatsen bezocht in Colombia (Bogota, Cali, Medellin, Barranquilla, Cartagena, Santa Marta, Manizales, Buenaventura, Popayan, Armenia en wat kleinere plaatsen). Daarnaast zijn er nog tientallen andere plaatsen en bezienswaardigheden die ik graag in de toekomst zou willen bezoeken. Het land is zo ontzettend divers. Daarnaast worden er gedurende het jaar fantastische meerdaagse festivals gehouden. Ik ben zelf woonachtig in Barranquilla waar in februari het Carnaval de Barranquilla wordt gehouden: een waanzinnig feest van vier dagen lang.
Wil je een impressie krijgen van wat Colombia allemaal te beiden heeft, kijk dan eens op de site van een Nederlandse tourorganisatie in Colombia. Via de google vind je ze zo. Via hun regelde ik eerder een tour.
Zonder overdrijven : iedereen die Colombia voor de eerste maal bezoekt, is in de ban van dit land ( ik spreek uit eigen ervaring ). Zolang je de min of meer vanzelfsprekende voorzorgsmaatregelen in acht neemt en je goed laat informeren, is er helemaal niets aan de hand.
Even een kort berichtje, zit nu op mijn werk. Mooi werk wat je doet, erg grappig ook om dat te lezen, omdat ik zelf binnen de maatschappelijke opvang werk (maar dan in Nederland natuurlijk)! Ik zal later eens gaan googlen om wat meer info te verzamelen over Colombia!
Je hoort nog van me!
Ik heb me de laatste dagen verdiept in de verschillende plaatsen binnen Colombia. Zoals ik zie heb jij inderdaad al veel plekken bezocht, die mij aanspreken om te gaan bezoeken. Ik heb me ook wat verdiept in groepsreizen, ik vind er weinig en ze zijn best prijzig (georganiseerd is natuurlijk altijd duurder). Is Colombia goed te doen om alleen te reizen?
Het is zeker te doen om alleen te reizen. Wel spreekt het absoluut in je voordeel om reiservaring te hebben en om je enigszins verstaanbaar te kunnen maken in het Spaans.
Het is met name in Colombia erg belangrijk je goed te laten informeren over hetgeen je wilt gaan doen en welke plaatsen / gebieden je wil gaan bezoeken. Daarnaast met de min of meer vanzelfsprekende voorzorgsmaatregelen kom je heel ver.
Mocht je vragen hebben over wat dan ook, please ask me! Ik help je graag op weg.