In November-December ga ik backpacken in Colombia. Nu is het natuurlijk samen veel leuker dan alleen +)
Heb je ook plannen voor Colombia, laat dan een berichtje achter.
Ik ben 27, en ik hou van de cultuur, stranden, jungle etc! Gewoon lekker genieten en veel dingen beleven.
Heb je inmiddels al een reisgenoot gevonden? Ik ben zelf toevallig ook van plan om in november of december te gaan backpacken door colombia. Ik ben zelf 31 en hou van veel doen (maar af en toe ook even lekker relaxen), budget achtige reizen (niet vanwege het geld, maar meer omdat ik de manier van reizen vaak wat leuker vind), veel in contact komen met de lokale bevolking (ik probeer ook altijd wel 1 keer te couchsurfen tijdens een reis) en vooral veel diversiteit! Dus net als jij cultuur, natuur, strand, etc, etc. Ik heb zelf al heel veel gereisd in Azie en Afrika, maar ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest. Met spaans wil ik deze zomer een beetje beginnen:) Laat maar weten als je interesse hebt en meer wilt horen!
Hallo Anita, Als je toevallig in de Valle de Cauca bent kun je een paar dagen in ons guesthouse blijven. WIj kunnen met je rondrijzen of je helpen met andere zaken. Ons stadje heet Cartago en ligt twee uur rijden van Cali. Er ziijn een aantal bezienswaardigheden in de buurt en ook typisch Colombiaanse dorpen en stadjes. Het ligt in het koffiegebied van COlombia. Vervoer van hier is goed, met de bus naar Bogota, Medellin, Manizales, Cartagena, Popayan en meer. Cultuur is er genoeg, ook jungle.
ALs je meer wilt weten, schrijf me. IK ben in Mei voor een paar weken in NL. Als je wilt kunnen we elkaar daar ontmoeten en kan ik je meer informatie geven. Groeten van Ronald
Hey Renske, Ik heb nog niemand gevonden om samen mee te gaan. Ik heb ook nog niet geboekt. Het lijkt mij leuk om te horen wat jou iedeeen zijn⦠Kunnen we misschien wel wat afspreken. Hoelang wil je gaan backpacken? Groetjes Anita
Ook ik ga naar Colombia in november en ben van plan daarna door te reizen naar Peru, Equador, Bolivia, Argentinie (zo ongeveer). In Colombia wil ik graag een week of 2 Spaanse les volgen aan de Caribische kust. Mijn vlucht is nog niet geboekt. Vorig jaar heb ik alleen door centraal amerika gereisd voor 4 maanden, dit jaar zou ik graag met iemand samen reizen. Ik hou ook van lowbudget reizen en couchsurf het liefst zoveel mogelijk. Misschien kunnen we samen reizen?
Ook ik wil dit jaar naar Colombia en zou het leuk vinden om hier een reisgenootje te vinden.
Ik ben 30 jaar, woon in Rotterdam en heb vrij veel gereisd in Europa en ook een beetje erbuiten (o.a. Thailand, Cambodja, Argentinie), een paar keer ook alleen. Ik vind het leuk om in hostels te overnachten en via Airbnb bij locals thuis. Op reis vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, wat van de cultuur en natuur te zien (ik vind het leuk om af en toe actieve dingen te doen maar ben niet super van het dagenlang hiken of mountainbiken ofzo), ik hou van het strand, lekker eten en af en toe op stap gaan. In september begin ik met een cursus Spaans.
Chantal, Mijn naam is Ronald. Ik woon met mijn Colombiaanse vrouw in Cartago, Colombia, waar wij een guesthouse hebben.
Voor jouw informatie: ik heb veel gereisd en ook in het buitenland gewoond (mijn meest recente buitenland was 6 jaar wonen in Egipte). Ook ken ik Thailand, Maleisie, Laos, Cambodia en CHinavrij goed. Ook heb in Centraal en Zuid Amerika gewoond en gewerkt.
ALs je interesse hebt kunnen wij je veel vertellen over Colombia. In ons guesthouse kun je voor Euro 7 slapen in een kamer met -warme -douche en toilet. Ontbijt is Euro 2. Ons huis heeft gratis WiFi.
Cartago ligt een 1/2 uur per bus van Pereira en 3 uur van Cali. Zowel Cali als Pereira hebben vluchten van en naar Bogota (45 min vlucht of meerdere busdiensten van 7 tot 8 uur). Cartago ligt in de Cauca vallei. In COlombia kun je met de bus overal naartoe reizen, ook naar Ecuador en verder. Naar Panama zijn vluchten of een boottrip.
ALs je meer info wilt dan kan je altijd een pm berichtje sturen !
Groeten en alvast goede reis. Ronald.
Stel je niet al teveel voor van dat carnaval in Barranquilla. Ik weet niet waar dat vandaan komt dat het het grootste en mooiste zou zijn na Rio.
Ik heb carnaval meegemaakt in Salvador en Olinda en Recife in Braziliƫ en dat was allemaal wel spectaculairder dan Barranquilla.
In Barranquilla was ook best aardig hoor. Maar verder vond ik het een rotstad. En op het carnaval waren we na een uurtje of 3 ook wel weer uitgekeken, allemaal een beetje hetzelfde.
Oh ja en ik vind het altijd een beetje gek als mensen zeggen āsamen is natuurlijk leuker dan alleenā.
Hoezo ānatuurlijkā? In je eentje reizen is superleuk! Je ontmoet veel makkelijker mensen (reizigers en Colombianen) en kunt precies doen wat je zelf wilt. Met een reisgenoot is het nog maar te bezien of je geen ruzie or irritaties krijgt (al helemƔƔl als het iemand is die je nu nog niet eens kent), en moet je continu afstemmen en compromissen sluiten.
Tuurlijk heeft het ook voordelen. Maar het ene is niet per definitie leuker of beter dan het andere.
Ik heb 2 weken alleen gereisd door Colombia en 3 weken met een vriendin. En ja ook woorden gehad af en toe. Je gaat iets sneller nog 's avonds naar een bar met zijn tweeƫn. Maar in mijn eentje had ik veel meer gesprekjes met mensen op straat en in winkels enzo.
Ik vlieg 30 november naar Quito, Ecuador om vervolgens 2 december de grens over te gaan naar Colombia! Mocht iemand daar rond dezelfde periode zijn, zou ik het leuk vinden om een tijdje samen te reizen! Groetjes Mariska
Ik vlieg 21 oktober naar Lima, maak een rondje in Peru en ga vervolgend door naar Ecuador en Colombia. Waar ik 15 januari weer terugvlieg naar NL. Misschien leuk om met iemand te meeten die ook op die route is?
@Channntal
Las je reactie op een bericht op dit forum en dat berichtje sprak me wel aan.
Ik ben Eva, 31 jaar en wil heel graag in februari backpacken in Colombia en hou ook niet van dagen hiken/ fietsen ed. Vind cultuur vooral heel leuk en een paar dagen strand/ relaxen is ook heerlijk.
Heb jij al een reismaatje gevonden? Zit je aan bepaalde maanden gebonden?
Mijn mailadres is e_vdberg@hotmail.com