Onze zoon heeft een vaste relatie met een Columbiaans meisje. Haar ouders (woonachtig in Bogota) zijn dit jaar in Nederland geweest om kennis te maken met ons en de Nederlandse en Europeesche cultuur, etc.
Wij willen graag een reis voorbereiden om hetzelfde te doen in Columbia en wellicht in combinatie met een naastliggend land.
D.w.z. dat we natuurlijk wat hoogtepunten van het land willen zien maar zeker ook kennis willen maken van hun cultuur en gewoonten. We denken aan een verblijf van zo’n 3 weken.
Kunt u wat tips geven om onze reis goed te kunnen voorbereiden zodat we veel van het land en hun cultuur kunnen zien/beleven. We zijn wat minder geinteresseerd in het bezoek aan grote steden, méér in natuur/cultuur.
Beste wvanderwens,
Allereerst: Colombia is een prachtig land met overweldigende natuur en een interessante geschiedenis en cultuur. Ik vond het zelf heel mooi om vanuit Bogota wat richting het noorden te reizen naar de ondergrondse kerk in Zipaquira en daarna naar San Gil en Barrichara. In het noorden van Bogota ligt een groot busstation waarvandaan de bussen richting deze plaatsen vertrekken. Ook vond ik de noordkust heel mooi, met name Tayrona park.
Ten westen van Bogota ligt het gebied van de koffieplantages, waar mooie tours te boeken zijn en de natuur erg mooi is. Ik ben daar zelf niet geweest, maar lijkt me zeer de moeite waard. Ookal zijn grote steden ook niet mijn favoriet, ik vond Cartagena wel heel leuk om te bezoeken. Prachtige en kleurrijke stad!