Vakantie Colombia met kids

Hi,
In de meivakantie gaan wij 2 weken naar Colombia met kids van 4 en 6 jaar oud. Wij zijn nog nooit in Latijns-Amerika geweest en willen graag wat van het land zien maar ook zeker wat ontspanning hebben op tropische stranden. Heeft er iemand leuke tips voor ons? Qua vervoer (auto huren? vliegen?) en wellicht een leuke route? Hoe zit het met het regenseizoen? Zijn dat hier en daar tropische buien?
Alvast bedankt!

Hoi, wat leuk zeg! Colombia gaat jullie zeker bevallen!! Het is wel een beetje regenseizoen dan, maar minder erg dan in november. En sowieso regent het bijna nooit de hele dag, maar inderdaad vaak tropische buien. In Bogotá is wel elke dag 100% regenkans. Er is ook met kinderen genoeg te doen, zoals paardrijden, wandelen, zwemmen, speeltuinen, noem maar op. Het hangt er een beetje vanaf waar jullie naartoe gaan, maar op grote afstanden zou ik het vliegtuig nemen. Binnenlandse vluchten zijn zeker buiten het hoogseizoen zelfs een dag van te voren nog te boeken. Kijk eens bij avianca, viva colombia en wingo bijvoorbeeld. Je hebt kans dat het vanuit Colombia goedkoper is dan vanuit Nederland. Is makkelijk, vaak goedkoop, veiliger en sneller. Leuke route? Villa de Leyva (en omgeving, met een grote dinosauriër en paardrijden of op pony’s), San Gil en Barichara zijn leuk, vooral die laatste. Bezoek leuke dorpjes, maak een wandeling, ga naar watervallen en leer over weven of papier maken. Of ga zwemmen bij Chicamocha in het zwembad met het mooiste uitzicht dat je ooit hebt gezien. Dit is leuk voor kinderen! Medellín is leuk, zou ik met kinderen misschien niet al te lang blijven. Wel Guatapé en El Peñol bezoeken. Eje Cafetero mogen jullie niet overslaan: hét koffiegebied. Een leuke tour maken op een koffie finca is altijd leuk. De kinderen drinken nog geen koffie denk ik, maar toch leuk om te zien. Bij Recuca kun je op de foto in traditionele kleding en leren over dans. En koffiebonen plukken natuurlijk. Aan de noordkust Cartagena bezoeken. Vanaf daar kun je naar eilandjes om te zwemmen. Wel wat toeristisch maar misschien voor de kinderen wel leuk. Relaxen kan ook in Tayrona (maar let op: een lange wandeling in de hitte er naartoe!). Wil je dat niet, ga dan naar bijvoorbeeld Palomino of blijf wat langer op een eiland bij Cartagena. Er is nog veel meer te doen in Colombia, ook voor kinderen, veel ook off the beaten track. Maar in 2 weken heb je met dit wel de hoogtepunten te pakken. Ik woon in Bogotá en heb een website over Colombia waar je veel informatie vindt. Wellicht doe je hier nog leuke inspiratie op! www.besabine.com. Veel plezier alvast!

Hi Besabine,

Heel erg bedankt! Leuk, ik ga ook even op je site snuffelen, thanx!