Colombia met kinderen?

Hallo!

Wij hebben verre reizen met kind gemaakt en weten een beetje hoe het ‘werkt’. We boeken meestal alleen de accommodatie bij aankomst en binnenlandse vluchten en overnachten in hostels.
We zijn nu aan het kijken voor een nieuwe bestemming en mij leek Panama wel wat. Mijn man zou wel graag naar Colombia willen, maar ik weet het niet erg. Ik moet me er nog echt goed in verdiepen, want eigenlijk weet ik niks over het land. De meningen en ervaringen op dit forum zijn over het algemeen wel heel positief, maar is het ook een bestemming om met kinderen (nu 9 en 2) naar toe te gaan?
Ik hoop dat iemand hier iets over kan vertellen! Alvast bedankt.

Groeten van Karin

Hi Karen, Ik heb ook heel veel gereisd met mijn eigen kinderen, maar 2 jaar … naar Panama of Colombia, daar zou ik niet zo 1, 2…3 mijn mening over willen uitspreken. Ik ben een Colombiaan dus liefde voor het land ontbreekt niet maar eerlijk gezegd zou ik zelf hier niet aan beginnen.
Niet omdat deze 2 landen geen geschikte vakantiebestemming zijn maar omdat jullie kind nog te jong is voor dat soort reizen. Over het algemeen om deze landen te bezoeken moet je sportief zijn en bepaalde aanpassing vermogens in je hebben en een kind van 2 heeft dat nog niet.
Als je echt Colombia wilt bezoeken met jullie kinderen dan zou ik zeggen ga op zoek naar een vakantie resort in Santa Marta, San Andres of een van de grootste steden.
Reizen door Colombia met een kind van 2 zou ik zelf niet aanbevelen, mits dat het hele traject uitgestipeld is door een touroperator in Colombia.
veel geluk met het plannen van jullie vakantie.
groetjes,
Yanet Verwaal
www.reizenincolombia.nl

Hallo Yanet,

Bedankt voor je reactie. Als we gaan, dan wordt het pas volgend jaar hoor. Op een ander forum heb ik gelezen dat een gezin met 2 kinderen (4 en 1) deze zomer 3 weken naar Colombia gaat en diverse plaatsen gaat bezoeken. Ik denk dat ik hen maar ga volgen, dan kom ik er wel achter of het een bestemming is voor de kids!

Groetjes Karin

Hi Karen, Prima! als een andere Forum de mogelijkheden biedt, waarom niet?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is om met jonge kinderen naar Colombia af te reizen maar wat ik probeer te vertellen is dat, jullie heel goed voorbereid moeten zijn. Met andere woorden in Colombia moet een erkende touroperator ingeschakeld worden om de route in samenwerking met jullie te bepalen tevens te managen als jullie onderweg zijn, met jonge kinderen moet men overal op voorbereid zijn. Het is niet zo dat Colombia niet ontwikkeld genoeg is, maar je kan niet overal zomaar met Europese kinderen aankomen. Zelf voor volwassenen zal af een toe anders zijn dan in Europa(Nederland) denk bv aan slapen in Hangmatten of plekken waar veel muggen zijn, zeeniveau hoogte verschillen etc. etc.
Als je kinderen het goed hebben tijdens de vakanties dan heb je als ouders pass een goed vakantie dus overweegt goed wat je wilt doen.
groetjes,
en als je advies nodig hebt neemt zonder meer contact met mij op.

Yanet Verwaal
www.reizenincolombia.nl

Hoi Yanet,

Ohoh, wij gaan met 2 kleine kinderen van 5 en 2 rondreizen door Colombia. :wereld:We hebben alleen de eerste hostel in Bogota geboekt, daarna op de bonnefooi.
Ik ben het dus niet helemaal eens met je dat een kind van 2 niet tegen op deze manier reizen zou kunnen. We doen het al op deze manier vanaf dat onze oudste 10 maanden is. Bij de eerste verre reis van onze jongste was hij 5maanden, ook toen met rugzak en op de bonnefooi.
Ondertussen zijn ze al in Cuba, Bolivia, Peru, Maleisie en Marokko geweest. En nu dus Colombia, ik heb er zin in!
En we zijn heus niet de enige die het zo doen. Kijk maar eens op www.verrereizenmetkinderen.nl
groeten

Het kan, tuurlijk kan het.
Alleen de vraag is, waarom ga je nu de kinderen nog zo relatief jong zijn.
Ga lekker wanneer ze ouder zijn, zelfstandiger en er meer van mee krijgen.

Ik zal in ieder geval wachten.

Alleen dat het kan is natuurlijk geen reden, maar het is ook leuk. Het is toch superleuk om met je kids op pad te zijn in een land dat je graag wil zien. Het voelt echt een beetje als gezin op avontuur, is toch goed voor de band lijkt me.
De oudste krijgt er steeds meer van mee en de jongste vindt het zowiezo gezellig zo op pad. De oudste heeft ondertussen op kamelen en olifanten gereden, olifanten met de hand gevoerd, apen, slangen etc in het wild gezien, 7 keer gevlogen, op tropische eilandjes gezeten en ga zo maar door. Kan me niet voorstellen dat kinderen dat niet leuk vinden.

Ik denk door ze al van jongs af aan mee te nemen dat ze flexibeler worden, meer open gaan staan voor andere culturen, gewoon een ruimere blik. Niemand van ons wordt blij van 2 weken op een camping in frankrijk, de kids bij het animatie team dumpen, met 600 nederlanders bij het zwembad liggen en alleen krijsens kinderen om je heen, pfff verre van relaxed!!

Waarom wachten tot ze ouder zijn?
Als je altijd op deze manier gereisd hebt, waarom dat dan in 1 keer omgooien als je kinderen krijgt?

GROETEN

groeten dus, caps lock bleeg hangen:dag:
Overigens zal je bij deze discussies altijd voor en tegenstander hebben. Sommige mensen vinden het kindermishandeling, gevaarlijk, onverantwoordelijk of noem maar op. Maar dat zijn meestal de mensen die er geen ervaring mee hebben. Vraag het maar aan mensen die zo reizen met kinderen. Zoals ik al zei, kijk maar eens bij de reisverslagen op www.verrereizenmetkinderen.nl . De meeste (alle gaat misschien wat ver) kids vinden het hartstikke leuk.

Hubaa, zoals je weet ben ik het met je eens. Het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat.
Ik hoorde eens (een jong) iemand zeggen dat je niet meer zulke reizen kunt maken totdat de kinderen een jaar of 14 zijn, want je kunt dan niet alles doen wat je dan echt zou willen doen. Teveel beperkingen. Tja, dan kan je inderdaad maar beter eerst 14 jaar op een camping gaan zitten…
We willen zelf graag zulke reizen maken omdat we er erg veel plezier aan beleven en wat van de wereld willen zien en (kleine) kinderen zijn voor ons absoluut geen belemmering. Als ik dan ook merk dat mijn kinderen tijdens zo’n reis goed in hun vel zitten en het naar hun zin hebben, dan plan ik met een gerust hart en met veel plezier weer een volgende reis (wel eerst even een tijdje sparen hoor!).
Over dit soort onderwerpen kun je inderdaad eeuwig discussieren, maar ieder trekt gewoon lekker zijn eigen plan…
Groetjes Karin

Vakantie vieren in Colombia met kinderen…… waarom niet? Colombia heeft veel te bieden voor jong en oud, voor kinderen is er veel avontuur te beleven. Denk aan kajakken in de grote Oceaan waar je Walvissen kunt spotten of raften in een van de vele rivieren die Colombia telt, of de amazone gebied ontdekken met zoveel natuur en variëteit aan dieren, of gewoon een wandeling maken in de Andes gebergte en eindigen bij een waterval of een mooie meer waar je lekker kan zwemen.
De eje Cafetero waarbij kinderen zich kunnen vermaken in een van de vele haciënda’s (landgoed) waar paarden en andere dieren te vinden zijn. Hier kan je prachtige wandelingen maken, leuke parken bezoeken, paardrijden etc. te veel om op te noemen.
In de Caribische gebied zijn er volop mogelijkheden om watersport te beoefenen waarbij kinderen veel plezier aan kunnen beleven, denk aan waterskien, surfen, snorkelen, kanoën en niet te vergeten zwemen en zandkastelen bouwen.
Ik zou zeggen Colombia is een kindvriendelijk land dus twijfel niet om vakantie in Colombia met kinderden door te brengen maar voorbereid je vakantie met veel zorg zoals je het met andere land ook doet.
Met de vriendelijk groet van een echte Colombiaan die een goede raad weet te geven

Yanet Verwaal
www.reizenincolombia.nl