Ik ben aan het twijfelen om van 25oktober tot 13november naar Peru of Colombia te gaan. Colombia heeft mij altijd gefascineerd en lijkt mij prachtigt, Peru is misschien iets toeristischer maar meer een backpackerland?
Wat zouden jullie aanraden voor een meisje van 22 (ik heb al een paar keer alleen gereisd, in Europa en Zuid-Afrika).
Hai Florin, ik snap je punt. Ik ben zelf 45 jarige man en ga van 15 t/m 2 december alleen door Colombia trekken. Zelfs ik ben een beetje nerveus alleen te reizen. Maar ik heb wel een paar veiligheidspunten ingebouwd, namelijk hotels al geboekt van tevoren, via reisburo (exploring colombia) en ik denk dat vooral de grote steden meer een zorg zijn dan platteland. Dus ga ik wat langer naar platteland dan grote steden. Ook heb ik wat georganiseerde toers geboekt in Colombia zodat ik altijd met wat meer mensen ben dan alleen. Ik had geen zin in een georganiseerde reis want dan ben je wat mij betreft meer bezig met de groep dan met het land. Wel is het zo dat ik nu een studente ken (24 jaar) die wel alleen door Colombia reist. Een andere goede optie is om bij een taalschool te gaan en dat te combineren met je reis. Je zou een moeten praten met iemand van jouw leeftijd die er heen is geweest.
Hoi Florin, Colombia is echt veilig om alleen te reizen hoor! De eerste dagen zul je even moeten wennen, en je moet ook met bepaalde dingen rekening houden (zoals geld en niet alleen over straat in bepaalde buurten, blijf op de gebaande paden). Kijk eens hier voor tips over veiligheid: de 10 grootste risico’s, 10 tips voor een veilig verblijf in Bogotá en hoe veilig is Colombia? Meer info vind je ook op mijn site!