14-daagse rondreis in COLOMBIA

Ik zou graag een 14-tal dagen een rondreis maken in Colombia.
Maar … ik vind jammergenoeg geen informatie over het vervoer, of eventuele accommodatie bij de inheemse bevolking , de bélangrijkste bezienswaardigheden, … Mààr ik zou deze rondreis zo actief mogelijk willen beleven.

Waar zou ik het beste landen met het vliegtuig (Bogota??) en welke route kan ik het beste volgen, om toch in 14 dagen de belangrijkste bezienswaardigheden gezien te hebben.

Kan iemand mij hierover tips geven?

Hopelijk word ik hiermee een beetje vooruitgeholpen want zit toch eigenlijk een beetje in de knoop.

Alvast hééééél vriendelijk bedankt!!!
Vriendelijke groetjes
Kim Borteel

Hoi Kim,

Colombia is via de grote wegen prima te bereizen qua veiligheid. Check altijd wel even lokaal. Ik kan je gewoon de Lonely planet of Footprint of Bradt Colombia gids aanraden. Waar je als toerist naar toe wilt, staat daar allemaal in , plus praktische info.

Colombia is een groot land (30x NL), dus het is een kwestie van keuzes maken wat je wilt zien in 14 dagen. Busreizen gaat prima, maar reken op lange dagen als je verder weg wilt. Vijf uur is niets. Tien uur zit je zo op.
Binnenlands vliegen is ook goed te doen, en als je beetje o tijd boekt (via internet), is het oko betaalbaar en qua tijdswinst ook zeker aantrekkelijk (bijv van bta naar de kust, ipv 18 - 20 uur ni de bus).

groetjes en veel reisplezier,

Mark

Beste Mark
Héél erg bedankt voor je informatie hoor!! ik zal mij inderdaad alvast de gids Lonely planet aanschaffen, daar zal ik zeker en vast ook al heel wat informatie kunnen uithalen .

Nogmaals enorm bedankt voor uw reactie.
vele groetjes
Kim

Hoi Kim,

Aanvliegen op Bogotá is wel het meest praktische. Ben je midden in het land, kun je alle kanten op.

Voor 2 weken kan ik je oa aanraden:
Bogota zelf, Popayan (mooie stad, veel natuur in omgeving), Leticia (jungle, vliegen), Cartagena (koloniaal deel van de stad, tropisch heet, strand en lekkere vruchtensappen), Santa Marta (stad niet bijzonder, maar vlakbij kun je duiken in Taganga, je kunt naar de Verloren Stad, of naar Parque Tairona), Medellin (grote stad, toch anders dan Bogota), Cali (veel salsa). ZO kan ik nog wwel even doorgan.
dit is veel te veel voor 2 weken, keuzes maken dus.

Colombia is prima bereisbaar, bussen rijden elke dag vele malen, verschillende maatschappijen, niet duur (zeker voor nl begrippen), taxi is ook geen probleem, vliegen kan ook prima. hotels vind je in alle steden met gemak, in verschillende prijsklasse. In principe kun je met een reisgids makkeljik uit de voeten.

oh ja, geen U he :).

suc6

tchau,

Mark

Hyyyy Marc

En nogmaals hhééééééééééééll erg bedankt voor je tips!! Die steden heb ik alvast zeker op mijn ‘voorstel’-lijstje geplaatst :hihi:. Ja , tis dat, zoals je zegt, ik zal moeten keuzes maken, want ik moet er zeker rekening mee houden dat het reizen van de ene naar de andere stad ook wel wat tijd in beslag neemt want colombia is nu ook niet echt klein hé

maar alvast bedankt, kben er al zeker en vast al mee vooruitgeholpen, ik zie nu al zo een beetje een schets van wat ik zeker zou willen bezoeken …

Alles komt wel in orde :wereld:!!

ciaoooooo!!

hou je goed hé en enorm bedankt voor de informatie hoor
groetjs kim

graag gedaan, geniet ervan en pas goed op jezelf
Mark