Route voor 4 weken?

Hi!

Ik heb in augustus/september 4 weken om (als meid alleen) wat van Colombia te zien.
Ben op zoek naar een mix van cultuur, natuur en relaxen.
Zie allerlei leuke plaatsen, maar wat is nu een handig “rondje”?
En is het handig om Bogota als start en eindpunt te nemen of juist niet?
Alles met het openbaar vervoer of ook stukken vliegen en zo ja welke?
Alle tips zijn welkom!

Gracias! Esther

Wij gaan in juli voor 3,5 week. Onze route wordt ongeveer:
Bogota-salento-manizales-medellin-cartagena-tayrona-valledupar-bucaramanga-san gil-ville de leyva-bogota.
We zullen ivm tijd nog wel wat overslaan. Verder 1 binnenlandse vlucht van medellin naar cartagena.
Groeten

1 like

Een retourvluchtje vanuit bogota naar letitia is ook een aanrader. Dan zit je midden in het amazonegebied zonder guerillas.
Verder cartagena en Tayrona en de moddervulkaan hier tussenin zeker niet vergeten.

1 like

Zou idd ongeveer zoiets doen. Bogota is prima startpunt, en leuke stad! Vanuit daar naar zona cafetera, Medellin, Cartagena, en de kustplaatsen, en weer terug naar Bogota. Alles kan prima met de bus, maar binnenlandse vluchten kun je ook makkelijk en goedkoop regelen, mocht je in tijdnood komen. Ben zelf gevlogen van Santa Marta naar Bogota, rest met de bus.

1 like

Thanks alvast voor alle info!

Eerste plan is nu Bogota-Leticia (4 dagen voldoende?)-Bogota

Vanaf daar twijfel ik of ik naar Pasto vlieg, de Sanctuario de las Lajas in Ipiales ga bezoeken en de weg via Pasto, Popoyan, Salento richting Cartagena-Santa Marta-Tayrona neem (is het de "omweg’ waard of Ipiales-Pasto-Popayan laten zitten??)
Vanaf daar afhankelijk van de tijd die ik heb met de bus via San Gil of anders vliegen naar Bogota. Wil nog zeker ergens paardrijden en fietsen en voldoende ruimte hebben om het plan te wijzigen.

Heb er zin in:wereld:!! Groeten, Esther

Voor fietsen: http://www.bogotabiketours.com/
Misschien niet het soort fietsen dat je bedoelt :), nogal kriskras door het drukke verkeer, maar een leuke manier om Bogota een beetje te leren kennen, en Mike kan er erg veel over vertellen!

Handig “rondje” wat bedoel je daarmee? het maakt niet uit waar je rondreis start wat uitmaakt is hoe je, jullie reis verder invult, let goed op! vanuit Europe kann je niet naar alle bestemmingen in Colombia vliegen, Bogotá, Medellin, Cali zijn goed te doen.
met vriendelijke groet en S6
Yanet Verwaal
www.reizenincolombia.nl

Hola!

Nog even een aanvullend vraagje:
Ik wil graag een dag of 4 een trekking door de Amazone doen.
Wie weet er een goede (betaalbare) travelagency? En is het te doen om op de bonnefooi naar Leticia toe te gaan of beter om vooraf te boeken?
Ik ben alleen, maar zou de trekking graag met een klein clubje doen.

Thanks! Groeten, Esther

Esther,

Ik ben zelf woonachtig in Pereira en mijn vriendin heeft een eigen bedrijf gericht op toerisme.
We kunnen je tips geven en mijn vriendin kan je eventueel helpen met je vakantie!

Stuur maar een berichtje wanneer je hulp nodig hebt.

Groeten,
Daniël

Ik heb ervaring met Amazon Jungle Trips, (http://www.amazonjungletrips.com.co/), goede mensen en een uitstekende service. Van A tot Z.

Wij hebben een 4 nachten, 5 dagen tour gedaan naar de Amazonas en dat was allemaal prima geregeld. Ze komen afspraken na, doen zelfs nog meer dan waar je voor betaalt en ze spreken Engels. Dat was voor mijn schoonouders ook een plus!

Colombia is zeker te ontdekken met de bus! TIP: neem niet onmiddellijk de goedkoopste local optie. Dit zijn dikwijls veel te snel rijdende & onderbetaalde chauffeurs met lange werkdagen. Betaal liever iets meer en kom op een veilige manier aan op je bestemming. Moest er iemand tips nodig hebben voor het Noorden van Colombia, laat het me zeker weten. Ik woon in Barranquilla en heb veel reiservaring. Gegroet. www.colombiafacil.com