Colombia aanrader voor volgende reis?

We zitten er over te denken om in december 3 weken naar Colombia te gaan. Eventueel in combinatie met een stukje Panama, maar misschien dat we het beter bij enkel Colombia moeten houden.

Wat zijn jullie ervaringen met door Colombia? Kun je eenvoudig reizen op eigen gelegenheid? En waar moeten we sowieso heen?

Colombia is een echte aanrader!

De mensen zijn heel gastvrij en behulpzaam en net als in meerdere zuid amerikaanse landen is de mentaliteit en het motto; RELAX!
Wij hadden het idee om met openbaar vervoer te reizen maar uiteindelijk waren we vaak maar iets duurder uit als we door locals werden geholpen aan vervoer. Prive vervoer waarbij vele locals het ook nog eens als een uitje voor zichzelf zagen om ons rond te leiden.

Onze route van oktober 2014:
Amsterdam-Bogota
Bogota
Bogota - Villa de Leya
Villa de Leyva
Villa de Leyva naar Barichara of San Gil
San Gil of Barichara
San Gil/Barichara naar Giron
Bucaramanga – Bogota – Neiva
San Augustin
San Augustin
San Agustin naar Popayan
Popayan naar Salento
Salento valle de Cocora
Salento naar Finca Villa Maria
Finca Villa Maria
finca/Pereira naar Medellin
Medellin- Bahia Solano Vlucht
Bahia Solano
Bahia Solano
Bahia Solano - Medellin Vlucht
Medellin Medellin - San Marta
San Marta - Palonimo
Tayrona NP naar Cartagena
Cartagena
Cartagena
Cartagena - - Bogota - Amsterdam
Amsterdam

Alleen Bahia Solano hebben we ingekort aangezien het weer echt verschrikkelijk was.
Daardoor veel tijd in Medellin waar het echt fantastisch was.

Als je het leuk vindt kan ik je de link sturen van onze waarbenjij.nu pagina.
Daar kan je per stad zien hoe wij het ervaren hebben.

Groet, Loes

Bedankt voor je reactie Loes! Ik zou het leuk vinden om jullie weblog te lezen om zo wat ideeën op te doen. Wil je mij de link doorsturen? Alvast bedankt!

Kan ik de link ook krijgen? Ik vertrek over twee maanden en kan nog niet kiezen.

Hier ook nog een route, die ik zelf heb gevolgd. Misschien hebben jullie er nog iets aan in de reisplannen :slight_smile:

Bogota > Cali > Salento > Medellin > Santa Marta en Taganga > Cartagena > Botoga. Met vanuit verschillende plaatsen nog wandelingen/dagtrips naar andere plekken. Ik ben heeeeeeel enthousaist over Colombia, dus mocht ik nog mee kunnen denken: Leuk!

Je kunt prima reizen met openbaar vervoer, bussen zijn goed (luxe maar oh zo koud) en ook binnenlandse vluchten vaak erg goedkoop (bijvoorbeeld Viva Colombia). Combineren met Panama zou ik niet doen, ook een prachtig land, maar met slechts drie weken zou ik ervoor kiezen wat meer van Colombia te zien, het land is zo groot en divers! Wat je zeker moet zien hangt natuurlijk heel erg af van je voorkeuren, stad/natuur, hitte/kou, zee/bergen etc :slight_smile:

We hebben besloten dat het inderdaad zonde is om Colombia te combineren met Panama, omdat er zoveel moois te zien en doen is. Zo wil ik zelf heel graag naar Leticia om vanaf naar een dag of drie de Amazone in te trekken. Ik lees alleen nogal wisselende verhalen over de tours. Ik had wel iets gevonden wat goed aangeschreven stond maar die vermelden een prijs van 450 euro voor een Tour wat buitensporig veel is voor 4 dagen. Ik zag dat jij in Leticia gewoond hebt. Heb jij een goede tip voor een betrouwbare en betaalbare Agency? Lijkt me geweldig om de amazone in te trekken!

Ik kan Casa Gregoria in ieder geval ontzettend aanrader, maar ik weet niet wat je dan in totaal kwijt bent voor een aantal dagen. Het is in ieder geval diep in de jungle middenin een inheems dorpje. Een extra investering zeker waard! Hier meer erover: From Casa Gregorio, with love – weg

Verder met ik met Omshanty weggeweest, was ook erg bijzonder. Vlakbij Leticia, maar ook dat is natuurlijk allemaal echte Amazone :slight_smile: Ik weet ook niet wat ze verder nog allemaal organiseren daar, hier mijn trip met hun en contactinfo en tips: En God schiep coca en tabak – weg

Als je nog vragen hebt laat maar weten! :slight_smile: