Graag advies over hoe te reizen in Colombia

Hi,
Ik ga samen met een vriendin midden november voor 3 weken naar Colombia :slight_smile:
Nu hebben wij een route bedacht met daarin een aantal binnenlandse vluchten. Die zijn echter best wel duur. Dat hadden we niet verwacht.
Zijn er bepaalde gedeeltes makkelijk per bus af te leggen?
Wij dachten aan de volgende route:
Bogota - Salento
Salento - Medellin
Medellin - Cartagena
Cartagena - Santa Marta
Santa Marta - Parque Tayrona
Parque Tayrona - Palomino
en dan door naar Cabo de la Velo en dan weer terug naar Bogota.
Is dit schema eigenlijk wel te doen in 3 weken tijd?
Ik hoor graag tips van jullie!
Groetjes,
Wendy

Als je op deze manier meerdere afstanden via de bus wilt doen, dan is het voordeel dat je veel meer tussen de lokale bevolking reist, echt een aanrader. Aan de andere kant heb je minder tijd over op je bestemmingen. Dan is drie weken met wat je wilt doen best weinig en ben je bijna alleen maar onderweg. Wat je zelf wilt natuurlijk…

Wel hele gave reis natuurlijk. Waarom Colombia?

Hi Jeroen,
We gaan toch maar bepaalde afstanden per vliegtuig afleggen en hebben de route alweer iets aangepast ivm tips van vrienden. Het is Colombia geworden omdat ik eens iets heel anders wilde. Ben een Aziƫ fan. Heel benieuwd hoe ik het ga vinden!
Groetjes, Wendy

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Ben zelf nog niet in Colombia geweest, maar schijnt prachtig te zijn.

Heb je ook al een reisplan per dag?

Hoi Wendy,

leuk dat je naar Colombia gaat! En wat een fijn reisschema, dat is zeker te doen in 3 weken! Ik zou MedellĆ­n - Cartagena en vanaf het noorden naar BogotĆ” met her vliegtuig doen. Als je die vluchten doordeweeks plant zijn ze niet zo duur en veel veiliger en comfortabeler dan met de bus. BogotĆ” - Salento vlieg ik zelf ook altijd, maar kan met de bus. Ik vlieg toevallig op 12 november daar weer heen. De rest is allemaal prima te doen!

Heel veel plezier alvast! En als je nog informatie wilt of vragen hebt: kijk eens op mijn website www.besabine.com. Ik woon in Colombia en ken het land goed!