3 weken Colombia

Hallo Reizigers, in augustus ben ik van plan om 3 weken naar Colombia te gaan.
Ik heb op dit moment nog niks vast staan alleen een globale planning gemaakt.
Zo zie ik het momenteel voor ogen, misschien dat ik vanuit Bogota naar villa de leyva - san gil kan en dan pas maar Medellin. ik loop dan waarschijnlijk vast omdat ik vanuit salento dan weer naar medellin zou moeten voor een goedkopere vlucht (pereira en armenia zijn namelijk al een stuk duurder.)

Ik ben ook nog aan het kijken wat ik ga doen met de tijd dat ik bij de kust ben. Ik wil namelijk naar San Andres om te gaan duiken, ik heb gehoord dat het daar veel mooier moet zijn. Of is dit in Tangana ook de moeite waard? ik heb al mijn padi brevet.

Bustijden indicatie:
Mocht dit afwijken dan hoor ik dit ook graag.
Bogota – Villa de Leyva 4 uur
Bogota – Pereira 9 uur / 1.5 uur vliegen
Pereira – Salento 1 uur
Villa de Leyva – San Gil 5 uur
San Gil – Bucaramanga 3 uur
San Gil – Santa Marta 12 uur (nachtbus)
Bucaramanga – Medellin 8 uur / 1 uur vliegen
Medellin – Guatepe 2 uur / dagtrip vanuit Medellin
Guatepe – Salento ?

Wat vinden jullie er van? hebben jullie nog eventueel tips? mis ik dingen? moet ik dingen weg laten?
Planning
dag 1 Vlucht Amsterdam - Bogota Aankomst om 14:00
dag 2 Bogota Nachtbus/vlucht
dag 3 Salento
dag 4 Salento
dag 5 Salento
dag 6 Guatepe
dag 7 Medellin
dag 8 Medellin Nachtbus naar San Gil via Bucaramanga
dag 9 San Gil
dag 10 San Gil
dag 11 San Gil Nachtbus naar Santa Marta
dag 12 Tangana
dag 13 Tayrona N.P. 1 overnachting
dag 14 Tayrona N.P.
dag 15 Minca
dag 16 Palomino
dag 17 Cartagena
dag 18 Cartagena
dag 19 San Andres 07:45 – 09:15
dag 20 San Andres
dag 21 San Andres
dag 22 San Andres – Cartagena
Cartagena + vlucht naar huis 09:45 – 11:15
18:15 doorvlucht Amsterdam
dag 23 Aankomst Amsterdam

Hoi Desiree,

Wij kennen elkaar al via Facebook, maar toch nog wat puntjes op je planning. Bogotá - Villa de Leyva 4,5 uur. Vliegen naar Pereira vanaf Bogotá is zeker geen 1,5 uur, eerder 20 a 25 minuten ongeveer. Vanaf Salento naar Guatapé in 1 dag lijkt me wat optimistisch. Zou eerst naar Medellín gaan en dan naar Guatapé. Als je vroeg vertrekt uit Salento is dat wel te halen, anders beter een dagtrip doen oid. Volgens mij gaan er directe bussen naar San Gil vanuit Medellín, dus dan hoef je niet eerst naar Bucaramanga. Verder leuke route sowieso. Je zou Taganga nog over kunnen slaan aangezien je ook lang naar San Andres gaat. Heb je een dagje langer in Medellín, Minca of Palomino. Je kent mijn site al, maar hier nog een keer: Rondreis Colombia: start hier! Veiligheid, reisroutes en meer. Voor meer tips en info voor op reis.

Veel plezier!

Groetjes,
Sabine