Reisroute 4 weken Colombia

Hoi allemaal,

Wij vertrekken in augustus met zijn tweeen naar Colombia. We hebben 4 weken de tijd en willen graag afsluiten op San Andres.

Dag 1 : Aankomst Bogota (ochtend)
Dag 2: Bogota
Dag 3: Popayan
Dag 4: Popayan
Dag 5: Cali
Dag 6: Cali
Dag 7: Salento
Dag 8: Salento
Dag 9: Salento
Dag 10: Medellin
Dag 11: Medellin
Dag 12: Medellin
Dag 13: Guatape
Dag 14: Guatape
Dag 15: Santa Marta
Dag 16: Ciudad Perdida
Dag 17: Ciudad Perdida
Dag 18: Ciudad Perdida
Dag 19: Ciudad Perdida
Dag 20: Santa Marta
Dag 21: Parqua Tayrona
Dag 22: Cartegena
Dag 23: Cartegena
Dag 24: Cartegena
Dag 25: San Andres
Dag 26: San Andres
Dag 27: San Andres
Dag 28: Bogota
Dag 29: Terugvlucht vanuit Bogota (ochtend)

Is deze planning haalbaar? Ergens extra dagen nodig of juist minder dagen? Of nog tips voor bepaalde plaatsen?

In plaats van Popayan en Cali zijn we nog aan het twijfelen om naar Zipaquira en Barichara te gaan. Iemand ideeen over welke route het leukst is om te doen?

Alvast heel erg bedankt!

Hoi Vivina,

leuke plannen! Ten eerste een paar dingen in de route: 1 dag Parque Tayrona is te weinig. Het is veel lopen en je hebt minstens 1 nacht nodig daar. Cartagena 3 dagen is weer best wel veel, tenzij jullie ook naar eilandjes en stranden willen vanaf daar? Ook guatapé 2 dagen is niet perse nodig, dit kan met een dagtrip uit Medellín. Als je er wilt verblijven prima natuurlijk! Meer info over guatapé:** De magie van Peñol-Guatapé - BESABINE**, meer info over Tayrona: Parque Tayrona: een paradijsje aan de Caraïbische kust - BESABINE.

Zipaquira is iets dat je vanuit Bogotá doet op een dagtripje, of minder zelfs. Is heel dicht bij de stad. Meer info: **Avontuur onder de grond: de zoutmijnen rondom Bogotá - BESABINE. ** Dus daarvoor zou je een dag langer in Bogotá moeten blijven of het op één van de dagen doen wanneer jullie al in Bogotá zijn. Barichará is echt heel mooi en leuk!! Niet alleen het dorp is prachtig, maar ook de omgeving en er is onwijs veel te doen. Ben er al 3 keer geweest en nog steeds heb ik niet alles gezien in de omgeving. Meer info over Barichara: Ontdek Barichara: één van de mooiste dorpjes in Colombia! - BESABINE. Je zou vanaf Bogotá naar Barichara kunnen reizen, vanaf daar naar Medellín, dan naar Salento en vanaf Armenia naar de kust. Of vanaf Salento naar Cali en/of Popayan en dan naar de kust vliegen. Ikzelf vind Barichara echt wel de moeite waard.

Meer informatie, tips, inspiratie vind je hier: Rondreis Colombia: start hier! Veiligheid, reisroutes en meer!

Groetjes,
Sabine

Ziet er goed uit. Ik ben niet op allemaal dezelfde plaatsen geweest. Mijn reisblog met tips en verhalen en foto’s vind je via mijn handtekening.

Een dagje minder in Guatapé kan ook wel, ik was er na een dagje wel uitgekeken.

Salento zelf is ook maar klein, maar neem zeker een volle dag om de Valle de Cocora wandeling te maken, dan vertrek je 's ochtends vroeg vanaf het centrale plein. Een wandeling vanuit het centrum van Salento van 2 uur naar de koffieplantages is ook mooi en leuk.
Ik kan Hostal Tralala in Salento van harte aanbevelen, ze hebben maar 2 of 3 privékamers en verder alleen slaapzaaltjes, dus boek op tijd als je je data al weet.

In Bogotá vond ik vooral Monserrate heel mooi. En Casa de Moneda (over de geschiedenis van Colombia, munten/geld, slavernij etc), en Botero museum, allebei gratis, en naast elkaar gelegen. Ik vond Bellavista hotel / hostel een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben en op een handige plek zitten. Wel veel uitgaans-lawaai van straat 's nachts.

In Medellín vond ik het leuk om met de kabelbaan de berg op te gaan naar de wijk Santa Rosa (als ik die naam goed heb).

Je noemt Barichara maar dat ligt toch heel ergens anders? Of heb ik het mis?

Goeie reis!