3 weken Colombia in mei...voorlopig reisschema...

in mei ga ik voor 3 volle weken naar Colombia en heb een voorlopig schema:

dag1: s morgens aankomst in Bogota,volle dag
dag2: volle dag Bogota
dag3:s morgens naar Villa de Leyva
dag4:regio Villa de Leyva
dag5:s morgens naar San Gil
dag6:regio San Gil (Barichara)
dag7:regio San Gil,s avonds nachtbus naar Santa Marta
dag8:Santa Marta
dag9:Parque National de Tayrona
dag10:Parque National de Tayrona
dag11:dagje strand nabij Tayrona
dag12:dagje strand…late namiddag naar Cartagena
dag13:volle dag Cartagena
dag14: vlucht naar Medellin
dag15: volle dag Medellin
dag16:regio Medellin
dag17:bus naar Pereira en dan verder naar Salento
dag18:regio Salento
dag19:regio Salento(P.N.Natural los Nevados)
dag20:bus naar Bogota
dag21:nog laatste dag regio Bogota
dag22:naar België

Wat denken jullie over dit reisschema?Is het niet te haastig?Ik slaap wel overal minstens 2 nachten.
Misschien iets schrappen en eventueel wat anders toevoegen?
Alle info is welkom.

Mei heeft wel wat meer neerslag dan vb.in de winter.Gaat het meer over buien in de namiddag of over volle regendagen?

Saludos,
Bart

Voor mij zou het te haastig zijn, maar ik ben dan ook een langzame :slight_smile: Denk dat het wel te doen is. Qua regio Salento zou je eens naar Filandia kunnen kijken, vond ik veel leuker dan Salento. In mei had ik geen last van regen, ligt er ook weer helemaal aan waar, en over het algemeen gaat het om flinke buien, geen dagenlange regen.

Beste Bartie,

Ik zit erover te denken ook naar Colombia te gaan en ik twijfel of ik dit alleen of met een groepsreis zal doen. Zo te lezen heb jij dit alleen gedaan. Is dat bevallen ?
Hopelijk heb je wat informatie…

Groeten Marc

Ook benieuwd naar hoe je het gesteld hebt!

Vergeleken bij de meeste Latijns-Amerikaanse landen is reizen door Colombia vrij makkelijk. In en tussen vrijwel alle steden van Colombia is het mogelijk om per openbaar vervoer te reizen. En binnenlandse vliegtickets zijn niet zo duur.

Begin dit jaar vijf weken in Colombia rondgereisd; met zijn tweeën, zonder groep. Heerlijk ! Indrukwekkend land, vol afwisseling. De mensen zijn er ontzettend aardig en gastvrij.

Een aanrader dus …

Grtz,
Line

Hallo,
Het was een fantastische reis.Colombia is inderdaad erg gemakkelijk om er rond te reizen,voldoende bussen en ook erg goedkope vluchten.
Viva Colombia is het plaatselijke ‘Ryanair’ met vluchten die soms dezelfde prijs zijn als van een bus.
Ik betaalde voor Cartagena-Medellin 27euro (toeslag rugzak inbegrepen) en van Pereira naar Bogota 23 euro.
De mensen zijn erg vriendelijk en erg behulpzaam.
Ik ga er zeker terug… :slight_smile:
Bij vragen,zend me gerust een privébericht.

Hai Line,

Bedankt voor je reactie, maar jij bent met zijn tweeën gegaan, wat was jouw indruk, heb je veel aanspraak als je alleen reist ? Heb je via de lonely planet alles geboekt ed.

Hai Bartie,

Ik zou met name willen weten hoe de situatie daar is qua veiligheid en of het wel gezellig is daar alleen rond te reizen. Eerlijk gezegd geloof ik het wel qua veiligheid: iedereen verteld me dat het veilig is. Waar ik een hard hoofd in heb is of het wel gezellig is alleen te reizen door Colombia of dat het uiteindelijk meevalt en hoe jij e.e.a hebt aangepakt.
Verder zat ik ook te denken aan meegaan met een trek naar de Ciudad Perdida een trek van 4-5 dagen bij Santa Martha

Ik zou het enorm op prijs stellen en ik zal het kort houden…
Maar goed als je het te druk hebt hiervoor zou ik graag je mening hierover willen…

Groeten Marc

PS ik probeerde je een prive bericht te sturen maar je inbox is vol…

Hallo Marc,

De mensen zijn erg vriendelijk en maken nogal vlug contact dus ik vond het best gezellig.
Een paar voorbeelden:
In Villa de Leyva moest ik aan een paar mensen de weg even vragen naar het hotel en kreeg ik spontaan een biertje aangeboden…
Na een koffietoer in de regio Salento,kreeg ik onderweg een gratis lift aangeboden en bij aankomst nog een verse fruitsap (die met de auto was eigenaar van een bar/restaurant).
Misschien wat opletten in Cartagena,veel bedelaars en mensen die wa drugs proberen te verkopen maar meestal heb je er geen last van want er is voldoende politie op de weg in de toeristische zones.Ook in Bogota opletten in bepaalde buurten maar waar het toeristisch is zie je voldoende politie.
Ciudad Perdida heb ik jammer genoeg niet kunnen doen wegens tijdsgebrek maar…wss keer ik volgend jaar wel terug.

En nu zal ik mijn inbox wat wissen,dus zend gerust een privébericht,lol.

Alleen reizen heeft ook voordelen, haha. Als alleen reizende heb je doorgaans veel sneller contact met de lokale bevolking. Colombianen zijn idd. behulpzaam en gastvrij, maar ook nieuwsgierig. Je geraakt echt heel makkelijk met hen aan de praat.

Heb je via de lonely planet alles geboekt ed.

Via LP ed., booking, ter plaatse …

Ha Allemaal,

Nou ik heb geboekt ! Ik ga 15 november en 1 december terug, dat zijn 15 volle dagen in Colombia. Nu wilde ik even voorleggen wat jullie van mijn reisschema vinden…
Dinsdag 15 november naar Colombia aankomst Bogota om 18:00 u
Woensdag 16 november naar Zona Cafetaria
Donderdag 17 november Zona Cafetaria
Vrijdag 18 november Zone Cafetaria
Zaterdag 19 november Zona Cafetaria
Zondag 20 november naar Carthagena
Maandag 21 november Carthagena
Dinsdag 22 november Carthagena
Woensdag 23 november naar Santa Martha
Donderdag 24 november Start Ciudad Perdida
Vrijdag 25 november Cuidad Perdida
Zaterdag 26 november Cuidad Perdida
Zondag 27 november Palomino
Maandag 28 november Tayrona Park
Dinsdag 29 november Tayrona Park
Woensdag 30 november naar Bogota
Donderdag 1 december terug naar Nederland.

Ik vraag me af of ik ergens nog wat korter moet gaan om eventueel nog Villa de Leyva en / of Medellin bij moet doen. Of is het toch beter het betrekkelijk rustig aan te doen.
@ Bartie: jij deed de nachtbus geen slecht idee , scheelt weer reistijd, was dat erg vermoeiend of valt wel weer mee.

Groeten Marc

Hoi Bartie

Ik ga in februari 3 wkn backpacken in Colombia maar twijfel of ik eindig in Santa Marta of Cartagena. De laatste dgn van de reis wil ik vooral ontspannen met strand en lekker weer. Wat is dan de beste keus… Alvast bedankt

Wel,ik vond Parque Tayrona wel erg ontspannend…Erg mooie stranden en je hebt er die wel erg rustig zijn.
Cabo San Juan is een erg mooi strand,wel wat drukker maar op 15minuten wandelen zit je op een rustig srand.
Slapen in een hangmat was ook wel een erg goede ervaring.

Santa marta heb ik niet gedaan.Cartagena…alles bezocht uitgezonderd de stranden.

Ha Erik, ik ga nadat ik de Cuidad Perdida gedaan heb in Palomino 2 dagen relaxen in hotel playa la roca. Ik ben benieuwd ! Ik ga in November en kan je daarna berichten of het wat is…
Groeten Marc

Dankje voor jullie reacties. Ok heb al een vlucht geboekt van cartagena naar bogota omdat ik van bogota terug vlieg dus ik eindig waarschijnlijk in cartagena