Colombia?

Hallo!

Eind augustus ga ik een vriendin (die tot dan vrijwilligerswerk doet) gaan vergezellen in Colombia, we zouden dan 3 weken willen rondreizen

Heeft er iemand tips waarnaartoe in Colombia?
(Plaatsen die natuurlijk bereikbaar zijn met het openbaar vervoer)

of misschien raden jullie aan om er nog een land bij te nemen (Ecuador, Venezuela, Peru,…?) want wij willen natuurlijk alles uit die 3 weken proberen te halen!

Ik heb al veel gelezen over de Ciudad Perdida,
is daar al iemand naartoe gestapt? (het zou 3 dagen stappen zijn) was dit met een gids? en waar heb je overnacht?

Alvast bedankt!

Hey,

Ik ga er ook heen in augustus, dus heb me al een beetje ingelezen.

Ben er achter dat je je al gauw vergist in de afstanden. Hou daar dus rekening mee in je overweging ook andere landen te bezoeken.

Ik wil beginnen met een beetje acclimatiseren in Bogotá om vervolgens via Medellin door te reizen naar Cartagena. Schijnt een mooie en leuke kuststad te zijn. Daarna door naar Taganga waar je goed zou kunnen duiken en luieren.

La ciudad perdida wil ik ook nog gaan bezoeken. Ik heb alleen nog maar gelezen over 6 daagse tours. 3 dagen heen lopen (heuvelop), 1 dag in de verloren stad zelf en 2 dagen terug (heuvelaf). Pittig wandeltochtje dus.

Ben ook benieuwd of jij of anderen nog must-see’s in gedachten hebben.

Nick

Colombia is een mooi en bijzonder land.

Foto’s en verhalen staan op mijn site.
Mocht je nog vragen hebben…

Ik heb het volgende rondje gemaakt, wat heel goed te doen is qua geld, tijd en bereikbaarheid:

• Bogota
  • Villa de Leyva (historisch dorpje)
  • Barichara
  • Santa Marta (niet geslapen, doorgegaan naar…)
  • Tanganga (kustplaatsje met veel backpackers)
  • Parque Tayrona (niet overslaan!)
  • Cartagena (wat mij betreft het hoogtepunt)
  • Medellin (vond ik teleurstellend, voelde me onveilig maar ook veel enthousiaste verhalen over gehoord)
  • Zona Cafeteria, weet even niet meer de naam van het dorp
  • Terug naar BOgota.

Niet twijfelen, gewoon gaan! Het is echt de moeite waard.
Mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Ik zou het bij alleen Colombia houden. Heb mensen gesproken die er twee maanden geweest zijn en nog het idee hadden dat het veel te kort was. Ciudad perdida schijnt fantastisch te zijn, maar duurt wel zes dagen, dus dan heb je nog twee weken over. Ik zou het zelf denk ik wel opnemen in mijn programma. Colombia schijnt echt geweldig gaaf te zijn. Have fun!

De meest gebruikelijke route is idd Bogota-Medellin en de Caribische kust. Maar…

• Zona Cafeteria, weet even niet meer de naam van het dorp

Ik gok Salento! Als je tijd hebt, zeker heengaan. Valle de Cocora is heel mooi en heel apart. http://www.theplantationhousesalento.com/ is een heel leuk hostel in Salento! Doe ook even een potje Tejo :slight_smile:
The Plantation House Salento - Tejo

Als je de vulkaan El Ruiz wilt beklimmen, dan moet je naar Manizales gaan. Mountain House Manizales is een redelijk hostel.

RE: Medellin onveilig? Het centrum wel ja. Daarom moet je ook in een andere buurt gaan zitten. www.blacksheepmedellin.com is een leuk hostel in een veilige buurt (in de buurt van Parque Lleras, het uitgaansgebied).

Ja Salento inderdaad! Maar die Plantation House is zoooo overschat. Je kunt veel leuker en goedkoper vooral zitten als je gewoon een rondje loopt door het dorp. Zijn aardig wat hostelletjes die niet zo platgelopen zijn…

Ik zeg by the way niet dat Medellin per definitie onveilig is, maar ik voelde me wel onveilig. En dat is minstens zo belangrijk. Dat was daar voor het eerst in Colombia…

Ciudad Perdida heb ik niet gedaan, maar een van mijn reismaatjes wel. Het is geen kattenpis, je moet wel echt een beetje sportief zijn en van wandelen houden en bent er zeker zes dagen mee zoet (al is het achteraf maar van de spierpijn, je moet er echt even van bijkomen)

Hoii,

mag ik vragen hoe het kwam dat jij je onveilig voelde in Medellin? Misschien wel goed om te weten voor andere reizigers die binnenkort daar naar toe gaan.

Frank

Het centrum van Medellin is onveilig (nou ja, alleen 's nachts). Hoii pakt de verkeerde hostels :-). Toen ik er was was Plantation House het enige hostel in Salento en heel gezellig. Ok, de douches en bedden zijn matig, maar toch slaap je er erg lekker, omdat het zo lekker stil is. Als Hoii in Medellin ook zo eigenwijs geweest was, en een goedkoop hotelletje in het centrum genomen heeft ipv een hostel in Poblado (Zona Rosa, het uitgaansgebied)…tsja.

@ Frank: ik voelde me onveilig omdat er in het centrum veel daklozen en zwervers rondliepen. Overdag is het wel goed te doen, maar aan het eind van de middag en in de loop van de avond vond ik de sfeer al snel wat ‘grimmig’ worden en de mensen agressief. Niet direct naar mij toe hoor, maar onder elkaar. Wij zorgden in ieder geval steeds met het donker dichtbij het hostel te zijn.

@Pablo: en nee, dit hostelletje stond niet midden in het centrum. Het was juist een van de leukste en beste hostels die ik in Colombia heb gehad. Maar ben wel snachts een keer op stap geweest in het centrum van Medellin, onder begeleiding van een Colombiaanse kennis en toch voelde ik me er niet helemaal op mijn gemak. Aangezien wij in wijken kwamen waar volgens mij nog nooit een gringa was geweest, laat staan twee en blond, voelde ik me daar op zijn minst niet gemakkelijk.

Ik zou ook in Colombia blijven! Cartagena,Santa Marta en San Andres (eilandje) zijn prachtig! Lekkere stranden en je vind nog wel wat toeristen,e mensen die engels spreken.
Bogota is echt een stad,waar het vaak wel frisjes is en waar ik altijd even duizelig word van de luchtdruk of hoogte? Cali is de stad van de rumba,oftwel uitgaan! Medellin is de stad van de eeuwige lente en zo kan ik nog wel doorgaan…
Ik weet niet wat ik je moet aanraden,want in Colombia heb je zoveel verschillende mooie plaatsen. Ikzelf reis altijd veel naar Cali, mochten jullie die op jullie lijstje hebben staan- dan mag je me altijd mailen.
Veel plezier!
Calibelleza