Hallo allemaal,
Ik vertrek over een paar maanden voor 2,5 week naar Colombia. Er zijn teveel plaatsen die ik wil bezoeken in een korte tijd dus ik moet helaas keuzes maken. Welke plaatsen zou jij in deze korte tijd zeker bezoeken?
Ik denk er nu aan om te starten in Medellin, dan naar Salento, Cartagana, Taganga, Bogota
of een 2e optie: Bogota, Salento, Cartagena, Ciudad Perdida, Taganga, Bogota.
Welke optie heeft jullie voorkeur? Hebben jullie misschien nog andere tips?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Nog een andere optie 
dag 1: Amsterdam-Bogota-Medellin (vlucht)
dag 2-3: Medellin
dag 4: Medellin - Salento (bus)
dag 5-7: Salento
dag 8: Salento - Cartagena (vlucht)
dag 9-10: Cartagena
dag 11-14: Ciudad Perdida
dag 15: Taganga
dag 16: Taganga - Bogota (vlucht)
dag 17-18: Bogota
dag 19: Bogota - Amsterdam (vlucht)
Ik weet het, lekker volgepropt… maar denken jullie dat het te doen is?
Hoi,
Ik ben net terug uit Colombia, super mooi land! Ik denk dat je eerste optie een goede keuze is. Medellin is een leuke stad voor een paar dagen, ik ben zelf niet naar Perdida geweest maar alle mensen die ik gesproken heb waren niet erg positief hierover. Misschien kan je wel nog kijken naar je reisroute, Salento- Medellin- Cartagena is logischer. Ik ben ook nog naar Villa de leyva geweest een mooi dorp maar ik was wel een weekje langer 
Veel plezier alvast.
Groetjes Stephanie
1 dagje Taganga is wel wat kort. Je moet het Tayrona natuurlijk ook niet missen. Pas wel op in Taganga, ik ben hier een dag of 4 geweest super relaxed maar achteraf was het toch niet erg veilig. Niet alleen wij zijn er beroofd en bedreigd maar ook een hoop andere mensen die we er ontmoet hebben. Ook is er onlangs een schietpartij geweest op de boulevard rond etenstijd, gelukkig waren we toen weg maar dit hoorden we van een paar Nederlanders die er vlak na ons waren. Dit is de enige plek in Colombia waar we deze verhalen over gehoord hebben en ook zelf dit hebben meegemaakt. Ik zou nu mensen aanraden om naar Santa Marta te gaan, onveiligheid komt oa door corruptie van de politie en drugstoerisme.
Het is een erg druk schema met grote afstanden, maar misschien nét te doen, behalve dat je waarschijnlijk ook nog een dag moet rekenen om van Cartagena naar de start van de trail naar Ciudad Perdida te komen.
Ik vond zelf de natuur het mooist en leukst dus ik zou een dag minder in Medellín doen, een dag meer Salento (leuk dorp, mooie natuur en koffieboerderijen in omgeving), en hooguit één volle dag Bogotá (omdat jij maar weinig tijd hebt).
Misschien heb je nog wat aan mijn blog van eerder dit jaar. http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/10/tpod.html
¡Buen viaje!
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik blijf een nachtje langer in het noorden en nachtje minder in Bogotá denk ik.
Ik vertrek 26 januari. Mocht iemand ergens tijdens de reis aan willen sluiten, laat maar weten!